آخرین اخبار
18:01:29 - سه‌شنبه 7 ژوئن 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
با تغییر در ترکیب صندلی های هیئت رئیسه؛
یوسف‌نژاد دست راست لاریجانی شد/ اعتماد رئیس و اعضای هیات رئیسه به نماینده ساری
*مازندمجلس طبق آیین‌نامه‌های داخلی مجلس، هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مرکب از رئیس، دو نایب رئیس، ۶ دبیر و سه ناظر می‌باشد. گستردگی شرح وظایف مجلس شورای اسلامی و متعاقبا هیئت رئیسه مجلس وجود ۶ دبیر را ضروری می نماید. دبیران هیات رئیسه مجلس وظایفی همچون حضور و غیاب نمایندگان، تنظیم زمان حضور وزرا و […]

*مازندمجلس
طبق آیین‌نامه‌های داخلی مجلس، هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مرکب از رئیس، دو نایب رئیس، ۶ دبیر و سه ناظر می‌باشد. گستردگی شرح وظایف مجلس شورای اسلامی و متعاقبا هیئت رئیسه مجلس وجود ۶ دبیر را ضروری می نماید. دبیران هیات رئیسه مجلس وظایفی همچون حضور و غیاب نمایندگان، تنظیم زمان حضور وزرا و نمایندگان دولت و سایر مهمانان در مجلس را دارند.

از طرفی طرح سوال و استیضاح، ثبت جلسات، مصوبات مجلس، مکاتبه با شورای نگهبان و … از دیگر وظایف دبیران هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی است.

در هیات رئیسه مجلس دهم علی اصغر یوسف‌‌نژاد نماینده ساری، غلامرضا کاتب نماینده گرمسار، سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مشهد، اکبررنجبرزاده نماینده همدان، محمدعلی وکیلی نماینده تهران و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم حضور دارند که با رای نمایندگان مجلس به کرسی‌های هیات رئیسه مجلس رسیدند.

در اولین جلسه پس از تشکیل هیات رئیسه دائم مجلس، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در دومین صندلی سمت راست لاریجانی و در کنار اکبررنجبرزاده نشست اما طبق اخبار رسیده به مازندمجلس، با تغییر در ترکیب صندلی‌ها یوسف‌نژاد در اولین صندلی سمت راست رئیس مجلس مستقر شده است.

نشستن نماینده ساری در نزدیک‌ترین جایگاه به رئیس مجلس نشان دهنده قدرت و نفوذ یوسف‌نژاد است که با تکیه به تجربه و توانمندی وی به دست آمده است. اعتماد هیات رئیسه مجلس دهم به یوسف‌نژاد می‌تواند بستر مناسبی برای پیشرفت و ارتقاء جایگاه مجمع نمایندگان مازندران در مجلس باشد و و امتیازها و موقعیت‌های خوبی برای مازندران و ساری به ارمغان بیاورد.

تجربه بالای یوسف نژاد در معاونت پارلمانی وزارت اقتصاد و تجربه دو دوره نمایندگی سبب اشرافیت وی به وظایف دبیری مجلس شده است که این موضوع موجب بالا رفتن ضریب اعتماد رئیس و اعضای هیات رئیسه مجلس به یوسف‌نژاد شده است.

طبق ماده ۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وظایف دبیران عبارتند از:

۱- مراقبت در ضبط و تحریر صورت مذاکرات و چاپ و توزیع آنها
۲- قرائت طرحها و لوایح، پیشنهادها، نوشته‏ها و مطالبى که باید به اطلاع مجلس برسد.
۳- تنظیم پیشنهادهاى واصله از طرف نمایندگان به ترتیب وصول با قید شماره
۴- ترتیب اجازاتى که نمایندگان در جلسه براى نطق مى‏خواهند، با رعایت حق تقدم و قید شماره ترتیب./

 

image