آخرین اخبار
21:24:07 - پنج‌شنبه 23 ژوئن 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
يوسف نژاد تشريح كرد؛
٣٠ بار تغییر در قانون انتخابات/ قانون جامع انتخابات باید راه بر تفسیر به رای ها را ببندد
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جامع انتخابات باید همه زوایای مختلف نظارتی، اجرائی، امنیتی و تبلیغاتی را باید ببیند و بهبود دهد.

 

 

علی اصغر یوسف‌‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه قانون انتخابات بیش از دیگر قوانین به مرور زمان دستخوش تغییرات شده است، اظهار داشت: انتخابات گشته نیز نشان داده است که برخی از زوایای نظارتی و اجرایی در قوانین موجود دیده نشده اند.

نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قانون انتخابات حدود 30 بار تغییر یافته است؛ هر مجلسی که آغاز به کار می کند، یک الی دوبار این قوانین را تغییر می دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد که یک قانون جامع در خصوص انتخابات که جدید باشد و همه زوایای مختلف نظارتی، اجرائی، امنیتی، شرایط و تبلیغات را باید ببیند.

یوسف نژاد با بیان اینکه در قانون انتخابات بعضی از مفاد مربوط به ماده 28 بسیار موسع و کلی بیان شده است، متذکر شد: در این ماده تنها دو بند سن و دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد روشن هستند.

وی افزود: مواردی مانند عدم التزام عملی که در ماده 28 قانون انتخابات آمده است بسیار کلی است که باید شفاف، واضح و همه کس فهم شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود چنین مسائلی در قانون، هرکسی می تواند تفسیر به رای کند. ارائه لایحه جامع قانون انتخابات از سوی دولت الزامی است که البته باید کارشناسی شده این اقدامات انجام شود./