آخرین اخبار
21:32:16 - پنج‌شنبه 23 ژوئن 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دكتر على اصغر يوسف نژاد:
لایحه تقسیمات باید بر اساس اقدامات کارشناسی انجام شود/ تشریح مزایای بررسی لایحه تقسیمات کشوری در ابتدای مجلس دهم
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه تقسیمات باید بر اساس اقدامات کارشناسی انجام شود که اگر این لایحه در ابتدای مجلس دهم بررسی شود، به دور از مسائل غیرکارشناسی تصمیمات لازم انجام می شود.

 

علی اصغر یوسف‌‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه در قانون برنامه به دولت تکلیف شده است تا لایحه جامع تقسیمات کشوری را تهیه کند، اظهار داشت: اهمیت این موضوع از آن جهت است که در صورت اقدام دولت به تهیه لایحه دیگر با شرایط خاص و غیر کارشناسی تقسیمات انجام نمیشود.

نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نباید بر اساس احساسات و شرایط خاص استان، شهرستان و شهر ایجاد کنیم بلکه این اقدام مستلزم اقدامات کارشناسی است و شرایط جغرافیایی، جمعیتی و سیاسی باید در این تصمیم گیری لحاظ شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اسکلت اصلی تصمیم گیری ها باید بر اساس معیارهای صحیح تنظیم شود تا دیگر شاهد این نباشیم که هر روز شهرداری و فرمانداری اضافه شود.

یوسف نژاد با بیان اینکه در ابتدای مجلس دهم که هنوز وارد جزئیات نشده ایم لازم است که موضوع تقسیمات کشوری مطرح شود تا بررسی های لازم انجام شود.

وی افزود: بررسی لایحه تقسیمات کشوری در ابتدای مجلس مزایای بیشتری دارد تا اینکه این موضوع در اواخر مجلس دهم مطرح شود و مسائل انتخاباتی و تبلیغاتی در آن دخیل شود که در اینصورت اقدام کارشناسی و تخصصی نیز کم اثر می شود./