آخرین اخبار
19:39:52 - یکشنبه 17 جولای 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
راى موافق فراکسیون امید به لايحه ايجاد مناطق آزاد تجارى
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای فراکسیون امید به لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در کشور رای موافق دادند.

image
جلال میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در چند روز گذشته رایزنی های گسترده ای با دکتر عارف و نمایندگان فراکسیون امید برای جلب رای موافق آنها به لایحه مناطق آزاد کشور انجام شد.
وی ادامه داد: بدنبال این تلاش ها دکتر عارف، یوسف نژاد نماینده ساری و عضو فراکسیون امید را مامور رایزنی با اعضای فراکسیون برای جلب رای موافق آنان به لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور کرد.
عضو کمیسیون انرژی افزود: در این لایحه منطقه آزاد تجاری و اقتصادی مهران نیز قرار دارد که این موفقیت و دستاورد بسیار بزرگی برای توسعه استان ایلام خواهد بود.
میرزایی تاکید کرد: هنگام بررسی یک فوریت لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد اقتصادی و تجاری و 12 منطقه ویژه اقتصادی در مجلس، #یوسف_نژاد نماینده ساری به نمایندگی از دکتر عارف با نشان دادن شماره 4 موافقت اعضای فراکسیون امید را با یک فوریت این لایحه اعلام کرد.
وی گفت: در بررسی یک فوریت ایجاد هفت منطقه آزاد اقتصادی و تجاری و 12 منطقه ویژه اقتصادی که از سوی رئیس جمهوری تقدیم مجلس شد، 130 نماینده رای موافق، 12 نماینده رای ممتنع و 100 نماینده رای مخالف دادند که به این ترتیب یک فوریت آن به تصویب نمایندگان مجلس رسید.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود رای موافق به یک فوریت لایحه دولت در بررسی جزییات لایحه که پس از این آغاز می شود کار بسیار سخت و سنگینی پیش رو داریم که امیدواریم در رایزنی با نمایندگان مجلس طی یک ماه آینده بتوانیم نظر اعضا کمیسیون اقتصادی را جلب کنیم.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این لایحه پس از بررسی جزییات در کمیسیون اقتصادی برای تایید نهایی و رای نمایندگان در صحن علنی مجلس مطرح می شود.
میرزایی تاکید کرد: رایزنی ها برای تایید نهایی و جلب نظر نمایندگان مجلس از همین امروز آغاز شده و اکنون که یک فوریت این لایحه تصویب شده باید مراقب باشیم که مناطق تجاری و اقتصادی و ویژه اقتصادی جدیدی به این لایحه اضافه نشود.
نماینده مردم ایلام، چرداول، سیروان، ایوان، مهران و ملکشاهی اظهار کرد: کار بسیار سختی پیش رو است که باید از همه ظرفیت ها برای تصویب نهایی این لایحه که منطقه آزاد تجاری و اقتصادی مهران نیز جزو آن است، استفاده کنیم.
ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران سال گذشته پس از تصویب در هیات دولت، با وجود تصویب مقدماتی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی 2 بار در صحن علنی مجلس نهم مطرح اما با مخالفت نمایندگان مواجه شد.
بنابر تشخیص دولت و ضروری بودن این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی، با آغاز به کار مجلس دهم این لایحه بار دیگر برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.