آخرین اخبار
10:08:21 - دوشنبه 18 جولای 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگوی تفصیلی با تسنیم:
عملکرد تیم رسانه‌ای روحانی ضعیف است/ طرح مجلس برای مقابله با حقوق‌های نجومی/انتخاب اعضاء هیئت‌رئیسه برنامه ششم به‌زودی
نماینده اصلاح‌طلب ساری با اشاره به عملکرد ضعیف تیم رسانه ای رئیس جمهور در خنثی‌سازی جریان رسانه‌ای درپرداخت‌های نجومی گفت: این موضوع اعتماد مردم به دولت تدبیر و امید را کمرنگ کرده و عذرخواهی رئیس جمهور در ترمیم این اعتماد موثر بوده است.

139504260949428078143434

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی میهمان اهالی تسنیم مازندران بود تا با شکاف مهم ترین مسائل روز سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور و استان مازندران بیشتر درباره تحولات منطقه ای و راهکارهای جلب اعتماد مردمی و بکارگیری عزم استانی در جلب نظر مسئولان کشوری برای انتخاب منطقه آزاد مازندران در گفت‌وگویی ساده و صمیمی از زیر و بم فعالیت‌های انجام شده در مدت کوتاه آغاز به کار مجلس سخن بگوید.

تسنیم: پرداخت‌های نجومی که با انتشار آن در شبکه ای مجازی به نظر می رسد اعتماد مردم را به دولت تدبیر و امید با نوعی تزلزل روبرو کرده است، به عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، مجلس در بررسی این مسئله چه اقدامی را در دستور کار دارد؟

یوسف‌نژاد: مجلس موضوع پرداخت‌های نجومی را در دستور کار قرار داده و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز گزارشی مفصل از شرایط اجتماعی، اداری،مالی که این مسئله برای جامعه ایجاد کرده, گردآوری شده که هفته گذشته نیز در صحن علنی مجلس قرائت شد و نمایندگان مجلس طرحی را آماده کرده مبنی بر اینکه با توجه به آن گزارش تهیه شده پرداخت حقوق‌ها روال قانونی پیدا کند.

تسنیم: در زمینه اقدامات مسئولان دولتی در زمینه پرداخت‌های نجومی چه نظری دارید؟

یوسف نژاد: اگر دولت باهوش بود و اطلاع رسانی به موقع انجام می‌داد و موضوع را در زمان مقرر اطلاع رسانی می‌کرد، دولت به این اندازه سرمایه اجتماعی را که مردم باشند از دست نمی داد ولی متاسفانه تیم تبلیغاتی دولت در این زمینه ضعیف عمل کرد.

تسنیم: اساسا آیا این پرداخت‌ها روال قانونی داشته است؟ چه افرادی ممکن است در این زمینه آگاهی داشتند که آن را بازگو نکردند؟

یوسف نژاد:متأسفانه در موضوع پرداخت‌های نجومی مدیران قربانی سیستم اداری حاکم شدند و در اینکار افراد و دستگاه‌های دیگری نیز دخیل بودند مانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کشور و مسئولان مافوق، ذیحسابان و مقامات مافوق پرداخت کننده و دستور دهنده پرداخت نیز مطلع بودند.

موضوع مهم این است که پرداخت‌ها ریشه در دولت قبلی داشته و منشا در دولت قبلی بوده و در این دولت استمرار داشته و پرداخت دوره‌های گذشته تکرار شده است.

تسنیم: اگرموضوع فیش های نجومی مدیران یکباره این اندازه بسط و گسترش پیدا نمی‌کرد و در فضای مجازی آگاهی مردم را به دنبال نمی‌داشت هنوز پرداخت‌ها صورت می گرفت و این مسئله مهمی است که مردم این روزها از آن سئوال می پرسند؟

یوسف نژاد: ممکن بود انجام بشود که تاکنون نیز انجام شده است اما عاملان پرداخت و افرادی که دخالت داشتند و ارگان‌های نظارتی در این زمینه باید پاسخگو باشند. این موضوع مربوط به یک دولت و موقعیت زمانی محدود نیست و گروه‌های سیاسی نیز نباید از این مسئله سو استفاده کنند و از آن به عنوان دستاویزی برای انتخابات آینده استفاده کنند.

تسنیم: رهبر معظم انقلاب در آخرین بیانات‌شان به ویژه در عید فطر بر عزم مجلس در پیگیری موضوع پرداخت‌های نجومی و همگامی همه قوا تاکید داشته اند به عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین اقدام در این مقطع زمانی چیست؟

یوسف‌نژاد: فکر می‌کنم اگر پرداخت‌ها غلط بوده، برگشت پول حداقل التیام بخشی است و باید در نظام اداری، انظباطی و قضایی مورد بازنگری و بررسی قرار بگیرد. مردم ما باهوش و مطلع بوده و به هرحال مناسب‌تر می‌شد که اطلاع رسانی مناسب در زمان مناسب انجام می‌شد و بعد از اینکه افکار عمومی از مجاری درست و نادرست و مجاری رسمی و عیر رسمی بمباران شد همگان مطلع شدند و دولت روحانی با برخوردی که کرده و معذرت خواهی که کرده و اطلاع رسانی که انجام داده و هنوز این مسئله ادامه دارد کمبود و کاستی‌ها را جبران کرده است.

مجلس در جایگاه خود با شروع مجلس جدید اقدامات موثری انجام داده و در صحن علنی به اطلاع مردم رساندند و با کسب اطلاع از مراجع رسمی طرحی را تهیه کرده که با عنوان طرح مقابله با حقوق‌های نجومی است و کمیسون‌های تخصصی اصل 90 به صورت مستقیم و کمیسیون برنامه و بودجه، اقتصاد و کمیسیون اجتماعی به صورت غیر مستقیم ماموریت ویژه دارند تا راجع به آن اقدام کنند.

تسنیم: این گزارش کار به رهبری نیز ارسال خواهد شد؟

یوسف‌نژاد: گزارش کار به صورت نوبه ای برای قوه قضائیه و ارگان‌های امنیتی و نظارتی و نهاد رهبری ارسال خواهد شد.

تسنیم: کشور اسلامی ایران نقشی مهم را در ایجاد ثبات منطقه ای دارد به عنوان یکی از اعضای ارشد مجلس ایران، بروز کودتا در ترکیه را ناشی از چه تحرکاتی می بینید؟

یوسف‌نژاد: قطعا نظامیان ترکیه به تنهایی و بدون حمایت خارجی اقدام به کودتا نکرده‌و کشورهای دیگری مثل عربستان سعودی حامیان آنها بوده‌اند. کودتای نظامی در ترکیه که باعث کشته شدن ده‌ها نفر از مردم این کشور شده است و نظامیان ترکیه هر چند که ناراضی بودند نباید اقدام به کودتا می‌کردند، و کودتا در تمام دنیا حرکتی مذموم بوده و تاریخ نشان داده که هیچگاه نتیجه در بر نداشته است هیچگاه دوام ندارند و شاید صرفا در مقطع زمانی کودتاهی حاکم شوند.

139504260950199678143444

 

تسنیم: با توجه به محدودیت زمانی حضرتعالی، به سراغ استان و فعالیت مجمع نمایندگان استان برویم. در زمینه فعالیت برخی نمایندگان و تحرک درباره تغییر مدیریت استان برخی افراد سیاسی خبرهای غیرموثقی را منتشر می‌کنند در این زمینه چه اقداماتی صورت گرفته است؟

یوسف‌نژاد: در زمینه تغییر مدیریت استان فردی نمی توان تصمیم‌گیری کردو همه اعضای مجمع نمایندگان در این زمینه نظر خواهند داد. با مدیریت استان و معاونانش جلسه چالشی خوبی برگزار شده و نقطه نظر نمایندگان و استاندار در این جلسه عنوان و قرار شد در جلسه بعدی مسائل جزئی تر بحث شود.

تسنیم: زمان جلسه بعدی مشخص شده است؟

یوسف‌نژاد: ممکن است دو هفته اول مرداد این اتفاق بیفتد و هر نماینده ای ارزیابی از عملکرد مدیران را در بازه زمانی به دست خواهد آورد و در مجمع نمایندگان در این زمینه بحث خواهد شد.

با تشریح ظرفیت‌های بندر امیر آباد موافقت معاون رئیس جمهور و رئیس منطقه آزاد کشور در زمینه انتخاب بندر امیرآباد به عنوان منطقه آزاد جلب شد.

تسنیم: آخرین اقدامات شما در زمینه تبدیل بندر امیر آباد مازندران به منطقه آزاد به کجا کشیده شد؟

یوسف‌نژاد: استدلال‌ها در زمینه منطقه آزاد خدمت آقای جهانگیری مطرح شده و جلسه اختصاصی با  استاندار و شاعری نماینده مردم نکا و بهشهر مطرح شد و در بندر امیرآباد در زمینه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها بحث کردیم و موافقت جهانگیری را برای منطقه آزاد جلب کردیم.

به صورت اختصتصی با ترکان به همراه شاعری مذاکره داشتیم و با گلایه از عدم تصمیم‌گیری در زمینه بندر امیرآباد در سفر رئیس جمهور به مازندران با استاندار نیز در این زمینه مذاکره داشتیم و بناست تا نظر آقای استانداربه صورت کتبی اعلام شود و پیگیری‌های لازم را نیز در مجمع نمایندگان انجام دهیم.

از استقرار منطقه آزاد در هر نقطه مازندران به دلیل پیامدهای اشتغالزایی، سرمایه‌گذاری و افزایش رفاه باید استقبال کنیم و شدیدا پیگیر اینکار هستیم.

جانمایی، طرح توجیهی، برآوردها و مطرح شدن ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و زیرساخت‌ها در منطقه آزاد برای مسئولان باید اقناع کننده باشد.

تسنیم: در زمینه فعالیت‌های خود در کمیسیون های مجلس شورای اسلامی بیشتر توضیح دهید و در این کمیسسیون‌ها چه مسائلی را دنبال می‌کنید؟

یوسف‌نژاد: اعضا هیئت رئیسه برنامه ششم توسعه به زودی انتخاب می‌شود. در کمیسیون برنامه ششم توسعه اعضا در حال انتخاب هستند و لایحه از دولت اعلام وصول شده واحکام برنامه ششم در مدت 10 روز آینده با تشکیل کمیسیون برنامه ششم نسبت به انتخاب اعضای هیئت رئیسه و بحث در زمینه احکام اقدام خواهد کرد.

کمیسیون شوراها و امور داخلی تشکیل جلسه داد. آئین نامه داخلی تشکیل شد و لوایح و طرح‌ها در دستور کار قرار دارد که در جلسات هفته پیش رو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تسنیم: مجمع نمایندگان مازندران در دوره فعلی مجموعه ای از دیدگاه ای مختلف سیاسی را در قالب تیم نمایندگان مازندران در خود جای داده است فکر می‌کنید تضارب آرا در پیشبرد امورموثر باشد؟

یوسف‌نژاد: مجمع نمایندگان با داشتن دیدگاه‌های سیاسی می‌تواند نقطه قوت برای استفاده از ظرفیت‌های مجلس باشد و افرادی که در لیست ولایت و امید هستند می‌توانند از ظرفیت‌ها استفاده کنند.

بنده از ظرفیت در لیست امید بودن برای آمدن در لیست هیئت رئیسه استفاده کردم و افراد دیگر در لیست ولایت ممکن است استفاده کنند و هر دو دیگاه می‌توانیم اثرات و پیامدهای حضور درمجلس را برای استان و مردم استان استفاده کنیم تا برای مردم نفع داشته باشد و در مجموع به نفع استان است.

حضور آقای شاعری یک سرمایه است. یک زمانی ما شاهد بودیم که چرا از استان مازندران در کمیسیون کشاورزی عضوی نداریم ولی اکنون رئیس کمیسیون کشاورزی از استان مازندران است و حضور شاعری سرمایه است. باید از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

در زمینه پیشرفت استان تعامل عوامل رسانه ای، مدیران استانی، انجمن‌های شناسنامه دار،کارشناسان و نخبگان در تعامل با هم ضروری است.در سطح شهرستان ساری و میاندرود چه برنامه هایی با همراهی مدیران در دستور کار قرار دارد؟

در هفته گذشته جلسه‌ای با شورای اداری شهرستان ساری برگزار شد و امیدواریم با همدلی مسئولان شهرستانی و تداوم آن، ذائقه مردم در سایه تفاهم و توافق شیرین شود. از مهم‌ترین مسائلی که در شهرستان مطرح است پیگیری زیرساخت‌ها در ساری، همکاری با مدیریت شهری در توسعه شهر، همکاری با دستگاه‌های اجرایی، بهداشتی، خدماتی، صنعتی و فرهنگی برای پیگیری و اتمام پروژه‌ها است.

تقویت واحدهای صنعتی برای اشتغال، ساماندهی امور روستاها و ایجاد کمربندی از اولویت‌هایی است که در سطح شهرستانی مورد توجه قرار دارد و معتقدیم بنده رای را از مردم گرفته و همه افرادی که به بنده رای دادند و یا رای ندادند و یا حتی پای صندوق رای حاضر نشدند می توانند مطالبه ای داشته باشند.