آخرین اخبار
19:58:59 - جمعه 29 جولای 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
يوسف نژاد تاكيد كرد؛
پیشگامی سازمان زیباسازی شهرداری در ترویج ورزش همگانی/ لزوم همکاری سایر دستگاه‌ها برای جلوگیری از بیماری‌های حرکتى
عضو هیات رییسه مجلس معتقد است نصب بنرهای «ورزش برای همه» توسط سازمان زیبا سازی شهرداری باعث ترویج فرهنگ ورزش همگانی و جلوگیری از گسترش بیماری‌های حرکتی و استخوانی است.

image

 

علی اصغر یوسف نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اقدام سازمان زیباسازی شهرداری تهران در راستای راه اندازی کمپین «ورزش برای همه» و نصب بنرهایی با محوریت توسعه فرهنگ ورزش در جامعه، تصریح کرد: شهرداری تهران خوشبختانه در اجرای این گونه طرح ها نشان داده همواره پیشگام بوده بنابراین جا دارد دیگر دستگاه‌ها شهرداری را در اجرایی چنین اقدامات موثر فرهنگی- ورزشی که نقش بسزایی در سلامت جسمی و روحی شهروندان دارد یاری کنند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه های اجرایی کشور مسئولیت توسعه ورزش همگانی کشور را دارند اما متاسفانه شاهد کم توجهی به این مقوله مهم هستیم، یادآورشد: مقایسه میزان برگزاری ورزش‌های همگانی در کشورمان با کشورهای منطقه و جهان نشان می دهد ایران در این زمینه جایگاه مطلوبی ندارد که می طلبد در پی اقدام مثبت سازمان زیبا سازی شهرداری در تبلیغ ورزش همگانی بقیه دستگاه ها هم وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: بدیهی است برای ارتقا ورزش همگانی باید تبلیغات فرهنگی و کارهای آموزشی و اطلاع رسانی در دستور کار قرار بگیرد تا بتوانیم مردم را به سمت ورزش همگانی سوق دهیم، اگرچه برخی دستگاه‌ها در این راستا اقداماتی انجام دادند اما اقدامات کنونی شهرداری تهران در زمینه نصب بنرهای ورزش های همگانی با توجه به اینکه بستر و ظرفیت ورزش همگانی در کشور مهیا است، کار بسیار مناسبی است.

یوسف نژاد با بیان اینکه وزارت و بهداشت ودرمان و وزارت ورزش و جوانان نیز باید در راستای فرهنگ سازی برای ترویج ورزش همگانی در کشور تلاش کند، افزود: دستگاه های مربوطه در کشور باید شهرداری تهران را در زمینه افزایش حضور مردم در ورزش های همگانی حمایت کنند.

عضو هیات رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: گسترش بیماری‌های حرکتی، استخوانی، سرطانی و جسمی یکی از دغدغه های وزارت بهداشت و درمان است بنابراین وزارات بهداشت نیز می تواند با همکاری شهرداری تهران در زمینه ترویج فرهنگ همگانی ورزش تلاش کنند زیرا ورزش می تواند مانعی برای شیوع بسیاری از بیماری ها در کشور باشد./