آخرین اخبار
19:30:00 - دوشنبه 8 آگوست 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عضو هيأت رئيسه مجلس:
برگزاری انتخابات الکترونیکی نیازمند توافق همه دستگاه‌های ذی‌ربط است
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بنظر می رسد که با مرور زمان و قدرتمند شدن جنبه های نظارتی و اجرائی و افزایش زیر ساخت ها، برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی میسر شود.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص انتخابات شوراهای شهر و روستای سال آینده، اظهار داشت: در مجموع باید شرایطی به وجود بیاید که ما توان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را داشته باشیم و زمینه، زیر ساخت ها، آموزش ها و پشیبانی های لازم در این زمینه انجام بگیرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تحقق شرایط لازم طبیعتا انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می شود، بیان کرد: اگر انتخابات به صورت یکپارچه برگزار نشود و تنها در بعضی از شهرها شاهد برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی باشیم، شاهد دوگانگی می‌شویم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنظر می رسد که با مرور زمان و قدرتمند شدن جنبه های نظارتی و اجرائی و افزایش زیر ساخت ها، برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی میسر شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: از آنجائی که برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی یک کار گروهی و جمعی، اجرائی، نظارتی، امنیتی، اداری و سازمانی است، همه دستگاه ها باید موافق باشند.

یوسف نژاد با بیان اینکه وزارت کشور باید موافق برگزاری انتخابات الکترونیکی باشد و مسائل امنیتی آن نیز رعایت شود، گفت: این گونه اگر انتخابات الکترونیکی شود منطقی تر و بهتر خواهد بود تا اینکه با شرایطی انتخابات الکترونیکی انجام شود که تنها کمیسیون شوراها و مجلس شورای اسلامی خواهند انتخابات را الکترونیکی برگزار کنند.

وی افزود: بنظرم این یک توافق عمومی است و اگر وفاق ملی برای اجرای آن وجود داشته باشد، بهتر و موثرتر این کار انجام می شود./