آخرین اخبار
20:22:14 - شنبه 27 آگوست 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
على اصغر يوسف نژاد:
منطقه آزاد مطالبه مردم مازندران از دولت تدبیر و امید است
دکتر یوسف نژاد روزشنبه در نشست شورای اداری مازندران که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درساری برگزار شد افزود : این استان از لحاظ امکانات زیرساختی دراختیار شامل بنادر امیرآباد، نوشهرو فریدونکناروسایر ظرفیت های اقتصادی از هر استانی برای داشتن منطقه آزاد در الویت قرار دارد. وی اضافه کرد : این در حالیست […]

image

دکتر یوسف نژاد روزشنبه در نشست شورای اداری مازندران که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درساری برگزار شد افزود : این استان از لحاظ امکانات زیرساختی دراختیار شامل بنادر امیرآباد، نوشهرو فریدونکناروسایر ظرفیت های اقتصادی از هر استانی برای داشتن منطقه آزاد در الویت قرار دارد.
وی اضافه کرد : این در حالیست که در لایحه ارسالی دولت برای ایجاد هشت منطقه آزاد جدید اقتصادی در سطح استان های کشور، نامی از مازندران وجود ندارد.
این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یکی از وزرای کابینه دولت تدبیر که به نمایندگی از رئیس جمهوری برای افتتاح پروژه های عمرانی مازندران به این استان سفر کرد خواست تا مطالبه مردم این خطه شمال کشور برای ایجاد منطقه آزاد را به دولت برساند.
یوسف نژاد گفت که پیشتر برای ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در این استان نامه نگاری نیز با دستگاه ذیربط انجام داده است.
مازندران با وجود برخورداری از ظرفیت های بالای اقتصادی ، قرارگیری در حاشیه دریای خزر و سایر توانمندی ها با وجود درخواست چندین ساله کارشناسان اقتصادی و بازرگانی این خطه، همچنان از داشتن منطقه آزاد محروم است.
اگرچه بنا بود در سفر کاروان تدبیر و امید طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نیز در بسته مصوبه های سفر رئیس جمهوری مهرماه سال ۹۵ دکتر روحانی به استان مازندران قرار گیرد، ولی به دلیل نامعلومی این مصوبه در این سفر ابلاغ نشد.
هم اکنون کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو مناطق آزاد تجاری کشور هستند و رئیس جمهوری هم ۱۲ تیرماه سال جاری لایحه ایجاد ٧ منطقه آزاد تجاری، صنعتی و ١٢ منطقه ویژه اقتصادی را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
براساس این لایحه به دولت اجازه داده می شود در استانهای گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه، مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، منطقه آزاد تجاری، صنعتی را در محدوده هایی که به تصویب هیئت وزیران می رسد ایجاد کند.
همچنین دولت می تواند در استانهای فارس (فسا)، یزد (ابرکوه، میبد)، زنجان (زنجان)، کهگیلویه و بویراحمد (گچساران)، آذربایجان غربی (سرو، ارومیه)، خراسان رضوی (خواف، قوچان)، لرستان (خرم آباد)، قزوین (تاکستان) و اصفهان (شاهین شهر) منطقه ویژه اقتصادی و در استان البرز (ساوجبلاغ) منطقه ویژه اقتصادی دارویی ایجاد کند