آخرین اخبار
20:45:35 - شنبه 3 سپتامبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
يوسف نژاد:
گزارش ۴۰۰ بندی عربستان علیه ایران برای اروپا محلی از اعراب ندارد
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گزارش عربستان علیه ایران برای پارلمان اروپا اهمیتی نخواهد داشت و دور از شأن اروپاست که مستند به چنین گزارشی روابطش را با ما کم کند.

 

image
علی اصغر یوسف نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تلاش عربستان برای ایجاد نا امنی در ایران و کاهش روابط اقتصادی بین تهران و اروپا اظهار داشت: عربستان تلاش دارد که در سطح بین المللی جایگاه ایران را تضعیف کند و از نفوذ مالی خودش برای این کار استفاده خواهد کرد اما در نهایت موفق نمی شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گزارش ۴۰۰ بندی عربستان برای پارلمان اروپا اهمیتی ندارد گرچه این احتمال وجود دارد تاثیری منفی داشته باشد اما دور از شأن پارلمان اروپاست که به استناد گزارش کشوری مانند عربستان مراودات اقتصادی خود را با ایران کاهش دهد.

وی گفت:عربستان تلاش دارد روابط اقتصادی ایران را با غرب به خصوص اروپا قطع کند که البته این نشان دهنده قوت و قدرت ایران است چرا که تاکید می کند جمهوری اسلامی نه تنها در سطح منطقه بلکه در اروپا از جایگاه قابل توجهی برخوردار است که کشوری مانند عربستان تلاش دارد با ابزارهای غیر منطقی تاثیر منفی بر این جایگاه بگذارد.

عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:البته دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه باید مسئله و تلاش عربستان را تعقیب کند و جواب مناسبی به ادعاهای واهی آل سعود بدهد اما تصور نمی کنم حکام سعودی موفق به تضعیف جایگاه ایران بشوند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرده است؛ عربستان‌سعودی با همکاری گروهک تروریستی منافقین یک گزارش ۴۰۰ بندی علیه ایران تهیه کرده و بزودی در پارلمان اروپا قرائت می‌شود. گزارشی که هدف آن جلوگیری از مراودات اقتصادی اروپا با ایران است و گزارش آتی احمد شهید، علیه موضوع حقوق بشر در ایران را تقویت می‌کند./