آخرین اخبار
21:16:46 - یکشنبه 18 سپتامبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
يوسف نژاد در گفتگو با پيك شمال:
از شرایط کنونی رضایت ندارم
پیک شمال: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به دفتر پیک شمال امد تا هم از حال و روز مجلس بگوید و هم از انچه در مازندران و حوزه انتخابیه اش می گذرد. فرهنگ محور نخست این گفتگو بود

علی اصغر یوسف نژاد در خصوص استقبال نکردن نمایندگان برای حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور نمایندگان در کمیسیون فرهنگی تنها بعنوان عملکرد و رزومه کاری در نگاه مردم است وگرنه بسیاری از کسانی که به این کمیسیون رفتند از روی اجبار بود.

یوسف نژاد افزود: این در حالی است که با توجه به اهمیت کمیسیون فرهنگی کسانی باید وارد این کمیسیون شوند که اثرگذار باشند.

نماینده مردم ساری و میاندورود نقش مطبوعات را در حوزه فرهنگی موثر دانست و گفت: مطبوعات محلی انگیزه ایجاد کنند و مطالبات خود را از مجلس و نمایندگان داشته باشند چه به لحاظ عضویت در کمیسیون ها و چه در حوزه های دیگر مطالبه گری کنند.

وی با تاکید بر اینکه مطبوعات باید خود را به نمایندگان اثبات کنند، اذعان داشت: مطبوعات و انجمن های تخصصی باید پیگیر مطالبات خود باشند.

یوسف نژاد با اعتقاد بر اینکه در فضای عمومی جامعه تصمیم گیری و کم میلی به مسائل فرهنگی سال های سال مطرح بوده اظهار کرد: دلیلش هم این است که مسائل فرهنگی زیرساختی و زمانبر هستند و نمی توان مسائل فرهنگی را مانند حوزه های عمرانی با آمار و ارقام نشان داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره موازی کاری ها در فضای فرهنگی بیان کرد: در بخش فرهنگی در کشور کار و هزینه انجام شده اما چون با برنامه نبوده، هزینه ی موثری نبوده است.

وی با بیان اینکه نمی توان برای بخش فرهنگی حد و حدود مشخص کرد، افزود: همه ی دستگاه ها باید در این حوزه احساس مسولیت و جدیت کنند.

یوسف نژاد در درباره پروزه تالار فرهنگی مرکز استان گفت: با توجه به اینکه ساری به این مرکز بزرگ فرهنگی نیاز دارد، پیگیر این موضوع هستم و در جلساتی که با شهردار مرکز استان داشتیم در حال رایزنی هستیم تا مسئولیت ادامه ی پروژه را شهرداری ساری بر عهده بگیرد.

image

 

نیاز به مدیران متخصص داریم

عضو هیات رئیسه و در پاسخ به پرسش که چرا از ابتدای تصدی مسئولیت نمایندگی همواره انتقاداتی به مدیریت در استان داشتید گفت: معدل تجربی و تحصیلات برخی مدیران اجرایی مازندران از میانگین کشوری بسیار پایین تر است. برای پیشرفت و تحقق مصوبات رئیس جمهور نیاز به مدیران متخصص داریم.

یوسف نژاد افزود: تنها نماینده ای هستم که با تمام دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی جلسات مختلف داشتم.. در جلسات با استاندار و مدیران استانی حرف ها به صورت صادقانه مطرح می شود. در جلسه مجمع نمایندگان با استاندار مازندران و مدیر سازمان برنامه ریزی و مدیریت سخنان صریحی مطرح شد و مواضع من بسیار جدی بود.

وی اظهار کرد: مدیران سرمایه های استانی برای اجرای سیاست ها اگر ضعیف باشند نمی توانند موفق عمل کنند. مدیران ما باید در شرایط بحرانی خلاقیت نشان دهند. یعنی در مشکلات بتوانند به خوبی ایفای نقش کنند. متاسفانه میانگین معدل موفقیت مدیران استان از نظر شاخص های مدیریتی با کشور فاصله دارد . من از شرایط کنونی رضایت ندارم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت:مدیران باید از ظرفیت های مجمع نمایندگان به نفع استان استفاده کنند. وظیفه بنده این است که مطالب را از طریق رسانه ها و تریبون هایی که در اختیار دارم بیان کنم اما بیان ممتد و چندین باره این مطالب هم ممکن است نتیجه معکوسی داشته باشد. هدف ما این است که برای استان کار کنیم، یکی از شاخص های کار کردن آن است که مجموعه مدیران و نیروهای انسانی استان در کنار همدلی ، هماهنگی و همراهی باید ظرفیت و توان کار را داشته باشند.

یوسف نژاد تصریح کرد:مدیران اجرایی باید فکر استراتژیک داشته باشند و تا بتواند در سال اقتصاد مقاومتی از راه های میانبر به افزایش بهره وری برسند.

وی افزود:انتصاب مدیران باید با نوع کار و مسئولیت تطبیق داشته باشد.انتصاب حق مسلم دستگاه های اجرایی در درون خودشان است .نمایندگان حق دخالت در انتصابات را ندارند اما اگر تفاهم و تعامل باشد و انتصاب فرد بر اساس سوابق تجربی و برنامه باشد می تواند تاثیرگذار باشد . مدیرباید بومی باشد اما اگر غیر بومی است باید نخبه باشد.

یوسف نژاد گفت:در حال حاضر مطالبه ما از مدیران پیگیری است؛ بنده طرح ها، لوایح و برنامه ششم توسعه را در اختیار مدیران دستگاه ها قرار دادم تا نظرات خود را بیان کنند تا مدیر احساس کند که حرفش تاثیرگذار است. بعضی از مدیران هم پاسخ دادند و این نشان می دهد که شاید در طول این مدت مطالبه ای از مدیران دستگاه ها در این سطح انجام نشده بود.

image