آخرین اخبار
21:27:37 - یکشنبه 18 سپتامبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یوسف نژاد تشریح کرد:
بررسی شفاف‌سازی هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها در پیش نویس لایحه جامع نظام انتخابات
علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص شفافیت مالی در پیش نویس لایحه نظام جامع انتخابات، اظهار داشت: منتظر بودیم که دولت لایحه جامع نظام انتخابات را به مجلس ارائه کند. اغلبا در ادوار مختلف بارها اصلاح قانون انتخابات را مشاهده کرده‌ایم بنظر من تهیه این لایحه اقدام موثری […]


علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص شفافیت مالی در پیش نویس لایحه نظام جامع انتخابات، اظهار داشت: منتظر بودیم که دولت لایحه جامع نظام انتخابات را به مجلس ارائه کند. اغلبا در ادوار مختلف بارها اصلاح قانون انتخابات را مشاهده کرده‌ایم بنظر من تهیه این لایحه اقدام موثری است که دولت آن را انجام می‌دهد که تمام زوایا را در بر می گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از تصویب این لایحه در دولت به کمیسیون های تخصصی و صحن مجلس شورای اسلامی می آید، بیان کرد: لایحه ای که دولت ارائه می کند نظر دولت است و قطعا کمیسیون های تخصصی، صحن و مرکز پژوهش های مجلس نیز نظرات خود را ارائه می دهند و آن چیزی که تصویب می شود تبدیل به قانون می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شفاف سازی هزینه ها توسط کاندیداها یکی از مهمترین مسائلی است که در پیش نویس لایحه جامع نظام انتخابات به آن توجه شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مجلس نیز در گذشته نسبت به این موضوع طرحی را ارائه کرده بود که البته تصویب نشد ولی در لایحه جامع نظام انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مسائلی که در این چند ساله سبب نگرانی نهادهای نظارتی، اجرائی و امنیتی شه بود باید در این لایحه جامع دیده شوند.

یوسف نژاد با بیان اینکه نکته برجسته لایحه جامع نظام انتخابات شفاف سازی هزینه های انتخاباتی کاندیداها و نظارت است، بیان کرد: ایجاد اعتماد در مردم برای برگزاری انتخابات سالم، باید همراه با افزایش میزان مشارکت و مداخله مردم برای امر مهم انتخابات باشد و نگرانی های مردم را برطرف کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلمی گفت: اگر مواردی نیز نیاز به اصلاح داشته باشند در کمیسیون های تخصصی مانند کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی و صحن علنی مجلس تا حدودی برطرف می شوند./