آخرین اخبار
19:14:55 - چهارشنبه 21 سپتامبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عضو هیأت رییسه مجلس تاکید کرد؛
لزوم استفاده از تریبون سازمان ملل برای تبیین آرمان‌های ایران
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت سفر رییس‌جمهور به نیویورک و سخنرانی و دیدارهای وی در مجمع عمومی سازمان ملل بر لزوم استفاده از این تریبون برای تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حضور آقای رییس‌جمهور در مجامع بین‌المللی از جمله مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند تریبونی برای طرح و تبیین ارزش‌ها، آرمان‌ها و موقعیت‌های ایران باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از این تریبون برای تثبیت برخی مواضع به حق خود در سطح منطقه و عرصه بین‌الملل استفاده کند به ویژه اینکه افکار عمومی ملت‌های دنیا و مستضعفین منتظر شنیدن پیام‌ها، ایده‌ها و نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران هستند و می‌خواهند در مورد مسائلی که در منطقه رخ داده و مواضع ایران در سطح منطقه بیشتر بدانند.

این نماینده مجلس با اشاره به تبلیغات سوء کشورهای غربی علیه ایران، اضافه کرد: ما باید ایران را به عنوان یک قدرت تصمیم‌گیر در منطقه اثبات کنیم و اجازه ندهیم تبلیغات سوء کشورهای غربی افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد لذا باید از این تریبون برای اثبات توانایی‌های ایران و اثبات ایران به عنوان کشور اثرگذار در منطقه استفاده کنیم.

یوسف‌نژاد با تاکید بر اهمیت دیدارهای جانبی رییس‌جمهور با سران کشورها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، یادآور شد: ما باید از این موقعیت برای پیگیری برخی مسائل مهم از جمله مساله برجام، روابط بین بانکی بین ایران و دیگر کشورها، فروش نفت، مواضع ایران در اوپک، مواضع ایران در سطح منطقه، یمن، سوریه و ترکیه استفاده کنیم و دیدگاه‌های خود را با مقامات سایر کشورها در این زمینه در میان بگذاریم.