آخرین اخبار
20:31:14 - جمعه 23 سپتامبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
علی اصغر یوسف نژاد عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی:
ضعف زیرساخت ها مانع محاسبه آمار دقیق می شود/ تدوین مطلوب برنامه ششم توسعه نیازمند آماردقیق
عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت:بخشی از دلایل ارائه آمار نادرست درکشور به دلیل نبود زیرساخت ها برای جمع آوری داده ها است و این موضوع شرایط را برای محاسبه آمار دقیق مهیا نمی کند.

 

علی اصغر یوسف نژاد درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،گفت: یکی از معضلات کشور ارائه آمار نادرست بوده که مبنای تصمیم گیری قرار گرفته است.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: گاهی از سوی برخی مراکز آماری، آمار متفاوت ارائه شده و نادرستی برخی آمار اثبات شده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم،افزود: بطور مثال سابقه نشان داده درباره میزان مطالبات بانکی آمار متفاوتی از سوی دو مسئول اعلام شده یا حتی در یک جلسه کاری از سوی دو مسئول درباره یک موضوع دو آمار متفاوت ارائه شده که این موضوع بیانگر مشکلاتی در زمینه ارائه آمار است.
لزوم توجه به آمار دقیق در تدوین برنامه ششم توسعه
یوسف نژاد افزود: در برنامه پنجم توسعه کشور دستگاه های ذی ربط وظیفه داشتند در رابطه با شاخص های آماری مرتبط با حوزه کاری خود گزارش به مرکز آمار ارائه دهند تا این مرکز، آمار تلفیق شده را نهایی و ارائه کند؛بطور مثال وزراتخانه های بهداشت و جهاد کشاورزی آمار حوزه کاری خود را به مرکز آمار ارائه دهند.
وی گفت: مقام معظم رهبری در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه درباره اهمیت توجه به آمار و اطلاعات دقیق، بیاناتی داشتند،بنابراین باید آمار دقیق مبنای تدوین برنامه ششم توسعه قرار بگیرد.
عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید توجه داشت بخشی از دلایل ارائه آمار نادرست در کشور به دلیل نبود زیرساخت ها برای جمع آوری داده ها است و این موضوع باعث می شود شرایط برای محاسبه آمار دقیق وجود نداشته باشد./