آخرین اخبار
12:27:07 - جمعه 30 سپتامبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
يوسف نژاد:
نظارت بانک مرکزی ضعیف است/ بانک های خصوصی باید از سیاست های بانک مرکزی پیروی کنند
  علی اصغر یوسف نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ضرورت استقلال بانک مرکزی گفت:مسایل پذیرفت بانک مرکزی از ماموریت ها و مسئولیت های اصلی خود دور شده و در جایگاه واقعی خود قرار ندارد. نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک مرکزی وظایف خود […]

 

علی اصغر یوسف نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ضرورت استقلال بانک مرکزی گفت:مسایل پذیرفت بانک مرکزی از ماموریت ها و مسئولیت های اصلی خود دور شده و در جایگاه واقعی خود قرار ندارد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک مرکزی وظایف خود را در قبال سیاست های پولی ومالی به درستی انجام نمی دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: نحوه انتخاب رئیس بانک مرکزی از لحاظ ساختاری مشکل دارد البته مسایل سیاسی و دولت ها در انتخاب رئیس بانک مرکزی تاثیرگذار بوده است.

نرخ تورم با نرخ سودفعلی بانک ها متناسب نیست

یوسف نژاد با بیان اینکه نظارت بانک مرکزی در زمینه فعالیت موسسات مالی و اعتباری ضعیف است، افزود: در حال حاضر با وجود اینکه نرخ تورم حدود ۱۰ درصد است اما نرخ سود بانک ها با این نرخ متناسب نیست.

وی با بیان اینکه انتخاب مدیر بانک مرکزی نباید تنها از طریق دولت انجام شود، ادامه داد: جمعی از نمایندگان در حال مطالعه و بررسی راهکارهایی برای تغییر نحوه انتخاب، انتصاب و عزل رئیس بانک مرکزی هستند.

یوسف نژاد افزود: باید شرایط به نحو یباشد که بانک های خصوصی نیز از سیاست های بانک مرکزی پیروی کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عدم نظارت های کافی بر موسسات مالی خصوصی باعث شده مسائلی مانند مشکلات موسسات مالی میزان و پدیده بوجود بیاید./

 


ديدگاه بسته است.