آخرین اخبار
17:33:30 - شنبه 1 اکتبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
يوسف نژاد تاكيد كرد؛
آسیای میانه مقصد مناسبی برای صادرات مرکبات/ رایزن های بازرگانی برای صادرات محصولات کشاورزی فعال تر شوند
عضوهیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت:صادرات مرکبات به کشورهای آسیای میانه با توجه به نزدیکی به استان های شمالی امری مناسب تلقی می شود.

 

علی اصغر یوسف نژاد درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت مرکبات در کشور،گفت: نگرانی کشاورزان در زمینه مرکبات باید برطرف شود و این درحالی است که سیاست های اقتصادی همچون صادرات و صنایع تبدیلی بهینه با توجه به ظرفیت مناسب تولید مرکبات در شمال کشور می تواند وضعیت مرکبات ایرانی را سرو سامان بخشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کنسانتره کردن و فرآورده مرکبات می تواند شرایط استفاده بهینه از ظرفیت های اقتصادی موجود در محصولی همچون مرکبات را برای ما مهیا کند، افزود: صادرات مرکبات به کشورهای آسیای میانه با توجه به نزدیکی استان های شمالی به این مناطق می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

رایزن های بازرگانی سفارتخانه ها می توانند در صادرات مرکبات مثمرثمر عمل کنند

وی با بیان اینکه حضور وزارت خارجه جهت صادرات بهینه محصولات کشاورزی بسیار می تواند مناسب باشد، ادامه داد: وزارت امور خارجه دارای معاونت اقتصادی است؛بنابراین این وزارتخانه نیز می تواند با حضور فعال بسترهای صادرات محصولات کشاورزی را به نحو اصولی مهیا کند.

#یوسف_نژاد ،افزود:رایزن های بازرگانی وزارت خارجه که در سفارتخانه ها مستقر هستند؛می توانند در زمینه صادرات محصولات کشاورزی از جمله مرکبات مثمرثمر عمل کنند.

وی تصریح کرد:تشکل های سازمان یافته بخش کشاورزی،سندیکا و اتحادیه های کشاوزی و وزارت کشاورزی و امور خارجه ما را در راستای صادرات محصولات کشاورزی می توانند یاری دهند.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت مرکبات کاران ما مناسب نیست، یادآورشد : برای بر طرف شدن مشکلات کشاورزان مرکبات کاران باید دولت سیاست های منطق بر نیازهای داخلی و سپس صادراتی را درنظربگیرد./