- افزایش ۴۹٫۸ درصدی درآمدهای مالیاتی در بودجه ۱۴۰۳ منطقی نیست
- یوسف نژاد چهره ای ماندگار و ملی برای ساری و میاندورود/نماینده ای که وکیل مردم بود
- جریمهی نوبیمهشدگان با مصوبهی مجلس/ به جای «افزایش سن و سابقه» دلایل بحران تامین اجتماعی را دریابید
- مراکز نظامی آمریکا در تیررس ماست/ ترور حاجقاسم سلیمانی بیجواب نمیماند
- حقوقهای تا سقف ۳ میلیون تومان در سال آینده از پرداخت مالیات معاف میشوند
- تکلیف مجلس برای اجرای قانون حق پخش تلویزیونی در سال ۹۹
- کمیسیون تلفیق رسالت خود را در مورد بودجه انجام میدهد
- پول زیاد و کثیف در انتخابات تعیینکننده است/ ممکن است خیلیها با پول به مجلس بیایند/ گاهی جناحبندیها و مسائل سیاسی در انتخابات دخیل است
- وجود مسائل غیر واقعی در لایحه بودجه سال ۹۹ وجود دارد/امکان تحقق ۱۹۰ هزار میلیارد تومان مالیات وجود ندارد
- یوسفنژاد: فراکسیون ورزش در راستای رفع دغدغه هواداران تیم ملی و استقلال از ابزار نظارتی خود استفاده میکند
- درباره استراماچونی کج سلیقگی شد/ استعداد تنظیم قرارداد با استانداردهای بین المللی را نداریم / تا زمانی که دلالها قرارداد تنظیم می کنند، باید شاهد این مشکلات باشیم
- یوسف نژاد: طرح شفافیت فعالیت های مالی نامزدها در انتخابات مجلس اجرایی می شود
- بودجه ۹۹ دارای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کسری است/بیش از دو سوم بودجه ۹۹ به شرکت های دولتی تخصیص یافته، در حالی که سهم آنها در بخش درآمد های مالیاتی دولت ۳.۵ درصد است
- افزایش ۱۵درصدی حقوق در سال۹۹ کافی نیست/بزرگنمایی درآمدهای بودجه باعث کسری می شود
- دریای خزر برای تسهیل امور در مسائل اقتصادی و تجاری به کمک نیاز دارد
- فقط آقایان احمدی لاشکی و شریعت نژاد طرح را امضا کردند / ٨ دلیل برای خلاف بودن طرح مازندران غربی / این طرح جز دشمنی و اختلاف هیچ سرانجامی ندارد
- طرح تعطیلی پنجشنبه در استان ها به صحن علنی مجلس رفت/ ضرورت تسریع در ساخت نیروگاه زباله سوز ساری
- گزارش تصویری/بازدید علیاصغر یوسفنژاد نماینده مردم ساری و میاندورود از دانشکده دندانپزشکی ساری
- ورود فراکسیون ورزش به بیاحترامی بحرینیها به سرود ملی ایران
- یوسفنژاد: استرداد لایحه مدیریت خدمات کشوری امکانپذیر نیست
- گزارش حضور و غیاب و میزان مشارکت یوسفنژاد در رای گیری های جلسات مجلس شورای اسلامی
- منطقه آزاد مازندران تا پایان سال ۹۸ به سرانجام میرسد
- مردم با انتقال آب خزر مخالفاند/ انتقال آب دریای خزر به دلایل کارشناسی، اجتماعی و مالی امکانپذیر نیست/ از تصمیمات محفلی دولت بیاطلاعیم/ حاضرم در این رابطه با هر مقامی در ایران، از آقای رئیسجمهور تا رئیس سازمان محیطزیست، مناظره کنم
- دانلود/لایحه مالیات بر ارزش افزوده
- پناهیان از فرآیند قانونگذاری اطلاع ندارد/ به دلیل نزدیکی انتخابات به مجلس حمله میشود
- عملکرد بنیاد مستضعفان تحسین برانگیز است
- انتقاد، زمینهای برای تضعیف دولت شده است/ مردم نمیتوانند صداهایشان را به دولت برسانند
- یوسف نژاد: بسته اقتصادی مهار تورم و نقدینگی در کنار حذف چهار صفر ارائه شود
- آماده سازی طرح آمایش سرزمینی ورزش ضروری است
- تصویب کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماندها
- سرخآبیها تا شهریورماه واگذار نشوند، برخورد میکنیم
- با تفکیک مازندران مخالفم
- آقای رئیس جمهور از فکر انتقال آب دریای خزر فارغ شوید+فیلم
- سطح بحرانهای فوتبال قابل قیاس با سالهای گذشته نیست
- ضرورت پوشش صندوق ضمانت و خدمات بیمه ای در صادرات
- یوسف نژاد: فقط ۵ شرکت حمل و نقل فعال در مازندران بین المللی است
- آخرین مصوبه کارگروه ویژه درباره افزایش حقوق کارمندان دولت
- تحلیل علیاصغر یوسفنژاد عضو هیأت رئیسه مجلس درباره رأی نیاوردن علی مطهری برای نایب رئیسی مجلس
- بهبود وضعیت ورزش در کشور ما مستلزم همکاری دستگاههای پایه همچون وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، ارتش، نیروهای نظامی و انتظامی و کارگری است که از ورزش دور هستند
- تحلیل عضو هیات رئیسه مجلس درباره تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت
- هیچ توجیهی در عدم اجرای قانون خصوصیسازی سرخآبیها قابل پذیرش نیست
- دخالت افراد سیاسی در ورزش سم به شمار میرود و باید حذف شود تا دمکراسی ورزشی در هیئتها اوج یابد/ بخش جوانان در وزارت ورزش بلاتکلیف مانده است
- منظمترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بشناسید
- تکلیف افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی مشخص شد
- بیانیه جمعی از نمایندگان در خصوص اقدام عاجل دولت برای کمک به شهرداریها جهت پرداخت حقوق و مزایای کارگران
- دولت تا شهریور ماه برای واگذاری استقلال و پرسپولیس فرصت دارد
- حداقل حقوق کارگری ۲ میلیون تومان باشد
- تذکر شفاهی علیاصغر یوسفنژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایشقیمتها،بدعهدی خودروسازان و مشکل سهمیه آرد نانوایان
- با مصوبه تلفیق؛ حقوقهای تا ۲ میلیون و۷۵۰ هزار تومان از مالیات معاف میشوند
- اختصاص اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریالی جهت تکمیل پروژههای مسکن مهر
علی اصغر یوسف نژاد عضو فراکسیون امید و دبیر هیات رئیسه مجلس دهم معتقد است فراکسیون امید در مختصاتی قرار گرفته که نه می تواند مانند تندروهای مجلس فریاد بزند و نه می تواند سکوت کند. به گفته یوسف نژاد موقعیتی که فراکسیون امید به ویژه در مواجهه با دولت دارد موجب می شود بهترین نوع عملکرد برای اعضای این فراکسیون واقع بینی و دفاع از حق باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانى على اصغر یوسف نژاد،متن گفتگوى هفته نامه صدا با عضو هیات رییسه مجلس شوراى اسلامى بدین شرح است:
**حضور و تاثیرگذاری فراکسیون امید را به ویژه در صحن علنی مجلس چگونه ارزیابی می کنید ؟
–فراکسیون امید به نسبت خوب عمل کرده است. به هر حال هنوز در ابتدای کار مجلس دهم قرار داریم و سازماندهی، جهت دهی و آشنایی نمایندگان با آیین نامه داخلی مجلس و قوانین و اختیاری که قانون اساسی برای نمایندگان مشخص کرده است، نیاز به زمان دارد. از سویی فضای مجلس تنها در اختیار فراکسیون امید قرار ندارد و فراکسیون ولایت، نیروهای پایداری و مستقلین نیز در مجلس حضور دارند. اما هر نماینده هم به تناسب علاقه، انگیزه و ضرورتی که احساس می کند،مسئله اى را در مجلس مطرح مى کند و در مورد وضعیت های مختلف نیز همین گونه بوده است. هر نماینده ای حق دارد طبق ماده ۸۹ قانون اساسی سوال کرده یا طبق آیین نامه داخلی مجلس استیضاح کند. فراکسیون امید در شرایطی نیست که برای نمایندگان مشخص کند که در مورد چه مواردی تذکر بدهند یا نطق کنند. این نمایندگان هستند که بر اساس هوش، استعداد و قابلیت هایی که دارند در مجلس ایفای نقش کنند. فراکسیون نیز در زمینه موضوعات مهم سیاست گذاری و جهت گیری های مشخص دارد؛ همان طور که در زمینه FATF هم به نظر من خوب عمل کرد. جلساتی در صحن علنی مجلس برگزار شد، وزیر دعوت شد و فراکسیون نیز در این زمینه اقداماتی انجام داد. یا در مورد قراردادهای نفتی مجلس و فراکسیون امید عملکرد خوبی داشتند. موضع گیری هایی که فراکسیون امید داشت و سازماندهی که صورت گرفت و گذر از آن شرایط عملکرد مطلوبی بود. البته با بهبود ساختار فراکسیون امید و تشکیل کمیته های تخصصی نقش فراکسیون امید در مجلس بیش از پیش نیز پررنگ می شود. البته ممکن است انتقادهایی هم به فراکسیون وارد باشد.
**از برخی از چهره های لیست امید انتظار حضوری پررنگ تر وجود دارد، آیا فراکسیون به تقویت نمایندگان خود در این زمینه ها نیز توجه دارد ؟
-وقتی که افراد می خواهند در مجلس واکنش یا عکس العملى داشته باشند باید در قالب قانون و آیین نامه باشد. نطق کردن هم در مجلس به نوبت است.
**البته به گفته برخی از نمایندگان افرادی مانند آقای قاضی پور خارج از نوبت هم وقت می گیرند.
-این افراد از فرصت موافق یا مخالف طرح بودن برا نطق استفاده می کند. باید این مسئله را نیز در نظر گرفت که افرادی مانند آقای قاضی پور تجربه بیشتری دارند. البته این انتظار وجود دارد که اعضای فراکسیون امید عملکرد قوی تری داشته باشند. این انتقاد وارد بوده و حضور پررنگ تر نماینده های فراکسیون امید خواست مردم نیز هست.
**با وجود اینکه تعداد تندروها در مجلس دهم به شدت کاهش پیدا کرده است چرا هنوز صدای این افراد بر مجلس مسلط است و بیش از دیگران شنیده می شود؟
-همیشه صدای منتقد یا حمله کننده بیشتر از صدای موافق شنیده می شود. وقتی مسئله ای حالت جبهه گیری، تقابل و انتقاد پیدا کرده و حتی حالتی خارج از عرف پیدا می کند، در رسانه ها بازتاب بیشتری پیدا می یابد. اگر نمایندگان فراکسیون امید نیز بخواهند برخورد تند داشته باشند، فضا متشنج شده و امکان کار از مجلس گرفته می شود. به همین دلیل نیز بسیاری از اوقات از حق خود گذشته اند و کمتر هم پیگیر تذکر و سوال هستند، هر چند که حق قانونی آنها است. موقعیتی که فراکسیون امید دارد موجب شده است نتوانند با قاطعیت تصمیم بگیرند که برای مثال یک طرح سوال را امضا کنند یا خیر . از سوی دیگر دولت نیز نباید تصور کند که نمایندگان فراکسیون امید تنها آن گونه که میل دولت است عمل می کند. فراکسیون امید در مورد برخی از موضوعات مهم موضع گیری های جدی داشته است؛ مانند پیگیری های حقوق معلمان و فرهنگیان از وزیر آموزش و پرورش. البته نه به این معنا که مدافع استیضاح باشد. این مسئله فضا را برای اعضای فراکسیون امید دشوار می کند.
ممکن است انتقادات و نقطه نظرات نمایندگان فراکسیون امید نیز مورد سوء استفاده افرادی که واقع بین نیستند، قرار بگیرد. بنابراین از دیدگاه من فراکسیون امید در مختصاتی قرار گرفته است که نه می تواند فریاد بزند و جنجالی به پا کند و نه می تواند سکوت کند. تنها راهی که برای اعضای فراکسیون امید وجود دارد، نگاه واقع بینانه،هوشمندانه و دفاع از حق بوده که بهترین عملکرد نیز هست.