آخرین اخبار
15:42:59 - شنبه 22 اکتبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
يوسف نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس:
مجلس به صورت دربست به وزرای پیشنهادی رای نمی‌دهد
یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رایزنی دولت با مجلس برای معرفی گزینه های پیشنهادی سه وزرات خانه ارشاد، وزرش و آموزش و پرورش گفت که نمایندگان درجریان رای اعتماد به وزرا مستقل عمل می کنند و به سوابق و تجربیات آنها توجه می کنند.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تغییر کابینه مدتها در مجالس نخبگان سیاسی و محافل مطبوعاتی مورد بحث و انتظار بود که این تغییر زودتر انجام شود. البته این از اختیارات دولت است اما به نظر می رسد تغییر باید منجر به بهبود و حمایت از برنامه های دولت شود و انجام آن به نفع مردم و مصالح عمومی باشد.

وی افزود: خوب است آقای رئیس جمهور با مجلس کمیسیون‌های تخصصی و گروه های سیاسی مخصوصا گروه های سیاسی نزدیک به دولت برای معرفی وزرا رایزنی کند و در این باره استمزاجی داشته باشد و فکر نکند که نمایندگان لیست امید چشم بسته به هر کسی که رئیس جمهور معرفی می کند رای می دهد.

نماینده مردم ساری در مجلس ادامه داد:‌ طبیعتا نمایندگان عضو فر اکسیون امید با حفظ استقلال مجلس به کسانی رای می دهد که صلاحیت تحصیلی، تجربی،‌ مدیریتی و تخصصی‌شان با وزارت خانه مربوطه و ماموریت‌های آن سنخیت و تناسب بیشتری دارد.

#یوسف_نژاد همچنین اظهار کرد انتظار جامعه این است که در حوزه های فرهنگی ، آموزشی اتفاقاتی خوبی بیفتد مشخصا توقع مردم این است کسی که به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب می شود بتواند انتظارات جامعه معلمین و فرهنگیان را براورده کند و سه وزیر جدید کابینه پاسخگوی خیل مشکلات باشند که در حوزه وزرش و فرهنگ و آموزش وپرورش وجود دارد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در صورت رایزنی دولت با مجلس بهترین افراد برای سه وزارت خانه معرفی می شدند اضافه کرد: نباید عده ای در یک دایره محدود همیشه به عنوان گزینه مدنظر دولت مطرح شوند اگر اینچنین باشد طبیعتا نباید انتظار داشته باشند مجلس به آنها رای دهد چرا که مجلس دهم در عین استقلال، به برنامه، تحصیلات، ‌تجربه وسابقه مدیریتی گزینه های وزارت اهمیت می دهد و در هنگام رای دادن نیز مستقل عمل می کند و در رای اعتماد به گزینه های معرفی شده از سوی دولت برای وزرات مسائل جناحی و سیاسی را مدنظر قرارنمی دهد.

وی با تاکید بر اهمیت تجربه و سابقه کاری و مدیریتی وزرای پیشنهادی تصریح کرد:‌اگر افراد معرفی شده از مدیران استراتژیک نباشند مجلس هم مجبور نیست به آنها رای بدهد و این طور نیست که چون نمایندگان از لیست امید هستند همه به وزرای پیشنهادی رای دهند بلکه امکان رای نیاوردن آنها وجود دارد و این طور نیست که نمایندگان دربست و قطعی به کسی رای دهند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس درپایان با بیان اینکه رئیس جمهور باید در معرفی سه وزیر پیشنهاد دقت بیشتری به خرج دهد اضافه کرد:‌ دولت نیاز به مدیران استراتژیک و بحرانی دارد و البته مجلس هم آمادگی همکاری با دولت را درجهت مطالبه و خواست مردم را دارد اما تقاضای مردم از نمایندگان این است که در هنگام رای دادن ضمن اینکه مستقل عمل میکنند به شاخص های مدیریتی کشورتوجه بیشتری نشان دهند.