آخرین اخبار
9:53:13 - شنبه 12 نوامبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
علی اصغر یوسف نژاد؛ نماینده ساری و مياندورود و عضوهیات رئیسه مجلس:
ماجرای نشستی خصوصی که «امیرآباد» را آزاد کرد/عضویت در هیات تدوین قطعنامه اجلاس بین المجالس دنیا
عبارت ـاو حالا مثل پرچمی که بر قله ای فتح شده می کوبند، در سمت راست«علی لاریجانی» بر بستر سنگی هیات رئیسه مجلس دهم کوبیده شده است. «علی اصغر یوسف نژاد» با همه اخلاق ویژه اش نظیر سکوت های ناگهانی، لطیفه های بی هنگام، خیره شدن های معنادار و بعضا هالیوودی امروز رکورددار خانه ملت […]

عبارت ـاو حالا مثل پرچمی که بر قله ای فتح شده می کوبند، در سمت راست«علی لاریجانی» بر بستر سنگی هیات رئیسه مجلس دهم کوبیده شده است.
«علی اصغر یوسف نژاد» با همه اخلاق ویژه اش نظیر سکوت های ناگهانی، لطیفه های بی هنگام، خیره شدن های معنادار و بعضا هالیوودی امروز رکورددار خانه ملت در مازندران است و اگر یک دوره دیگر موفق به راهیابی به مجلس شورای اسلامی شود یک تنه سه رکورد مهم پارلمانی در استان را به نام خود می کند.
او تنها نماینده مازندرانی است که موفق شده است به طبقه اول هیات رئیسه راه یابد. وی در حال حاضر صاحب بیشترین تعداد رای برای ورود به مجلس است و در همین ۴ ماه نخست بیشترین تذکر و نطق را به نام خود ثبت کرده است.
سفر او به عنوان نماینده مجلس ایران به اجلاس بین المجالس جهان که با رای مستقیم نمایندگان حاصل شد نشان دهنده نفوذ فراوان او در مجلس دهم است. همین انتخاب و تلاش های فراوانش برای منطقه آزاد شدن امیرآباد بهانه ای شد برای گفتگویی کوتاه.
گفتگویی پائیزی که از رای مجلس به سه وزیر پیشنهادی تا طرح تنفس ۱۰ساله جنگل را شامل می شود. در ادامه مهترین اظهارات نماینده ساری در مجلس دهم را از نظر می گذرانید:

*موضوع منطقه آزاد به مجلس هشتم باز می گردد که در همان روزها نگاه ویژه ای به امیرآباد بود و بنده به جد پیگیر این مسئله بودم و حتی تا تذکر به وزیر راه و مکاتبه با دولت هم پیش رفتم.سفر آقای روحانی بازهم این مسئله را تازه کرد و بازهم بدون استدلال فقط تلاش شد هرکس منطقه آزاد را مال خود کند. شما در شعارهای انتخاباتی نمایندگان که نگاه کنید اصلا در بسیاری از آنها شعاری در این رابطه وجود ندارد. بنده منطقه آزاد را جزو شعارهای اصلی ام قرار دادم و حتی برای آن کانالی تلگرامی ایجاد کردیم.
* نامه ای را برای آقای جهانگیری تنظیم کرد و وی با ۳ وزیر در عید فطر به امیرآباد آمدند. بعد از آن بازدید، جلسه ای خصوصی و چهارنفره با حضور بنده ، آقای جهانگیری، آقای شاعری و آقای ربیع فلاح تشکیل شد در در مورد امیرآباد بحث شد و تصمیم گرفتیم این مسئله را به جریان بیاندازیم. بعد از آنهم دست از پیگیری برنداشتم و آقای شاعری نماینده شرق استان هم موضوع را پیگیر بودند. ما ۳ ماه قبل نامه رسمی از استانداری گرفتیم که امیرآباد را به دولت معرفی کرده است. دوستان ما هم نامه ای تهیه کرده بودند که سه منطقه آزاد معرفی شود. بنده هم آن را امضا کردم و گفتم اگر این اتفاق بیافتد خیلی هم خوب است و من حمایت می کنم. به هرحال دولت این پیشنهاد را نپذیرفت ولی من به صورت جدی این موضوع را پیگیری کردم. خوشبختانه شورای عالی مناطق آزاد «امیرآباد» را انتخاب کرد و استانداری هم خبر آن را منتشر نمود. در این فاصله ملاقات هایی با رئیس جمهور و آقای ترکان داشتم و مسئله را با آنها در میان گذاشتم.
*منطقه آزاد امیرآباد در واقع منطقه آزاد مازندران است و سودش به همه استان خواهد رسید. بنده سه ماه قبل در کمیسیون، امیرآباد را به عنوان پیشنهاد ثبت کردم و اگر الان این پیشنهاد به صحن بیاید و دولت هم موافق باشد شاید دیگر نیازی به تصویب در هیات دولت هم نباشد.
*امروز مردم استان برای تصویب امیرآباد متحد شده اند و روی مسئله منطقه آزاد حساس هستند و هر کسی که مخالفت کند در واقع به دوقطبی شدن فضا کمک می کند. مدیرکل سیاسی استانداری که خودشان هم نوشهری هستند اعلام کرده اند امیرآباد بهترین گزینه بوده و نوشهر شرایط توسعه و رشد امیرآباد را ندارد.
*این موضوع آزمونی برای نمایندگان استان است و نباید به نگاه قشری آلوده شود تا این خواست عمومی بالاخره برآورده شود.
* بنده از همکار عزیزم آقای احمدی لاشکی هم درخواست می کنم فضا را دوقطبی نکنند. البته ایشان مصاحبه کرده و گفته اند ۹ نفر از نمایندگان با امیرآباد مخالف هستند، بنده فقط یک درخواست از ایشان دارم: نام آن ۹ نفر را منتشر کنند.
* ژنو سفر خوبی بود و من سعی کردم در سخنرانی ام در صحن ایده های تازه را مطرح کنم. نشست بین المجالس جهان که با حضور نمایندگان ۱۹۳ مجلس جهان تشکیل می شود بزرگترین و مهمترین اتفاق پارلمانی دنیاست. در هر کشور با رای نماینده گان ۱۰ نفر به عنوان عضو شورای بین المجالس می شوند.
*این اجلاس دو موعد پائیزه و بهاره دارد که ما در اجلاس پائیزه شرکت کردیم و اجلاس بهاره در بنگلادش خواده بود. در این اجلاس نطقی به زبان انگلیسی داشتم. همچنین با رای این ۱۹۳ کشور ۸ نفر برای تدوین قطعنامه نهایی انتخاب می شوند که بنده موفق شدم در این جمع قرار بگیرم و این افتخاری برای ایران است.

*طرح انتقال آب دریای خزر فعلا متوقف شده و فکر نکنم در این دولت مجددا به جریان بیافتد. ضمن اینکه ما همواره دفاعی علمی و جدی از خزر خواهیم
داشت و این دریا یکی از اولویت های زیست محیطی نمایندگان استان به شمار می آید.
*به نظرم در روز رای گیری سه وزیر پیشنهادی از رابطه واقعی دولت و مجلس رونمایی شد. قبل از این جلسه ظرفیت مجلس برای دولت ناشناخته بود . فراکسیون امید نقش اصلی را در رای آوری وزرای آقای روحانی ایفا کرد. اکنون که نتیجه مشخص شده است وقت همکاری جدی تر دولت با مجلس فرا رسیده. ما به مخالفین هم احترام می گذاریم، اما به هرحال صورت دولت هم تلاش کرد بهترین گزینه ها را برای تغییر معرفی کند که امیدواریم عملکرد آنها نیز قابل دفاع باشد.
*تالار مرکزی ساری یکی از اصلی ترین پروژه های فرهنگی شمال کشور است که بنده سه بار تا به امروز از آن بازدید کرده ام و با وزیر هم درباره آن صحبت کرده ام. در یک سفر معاون وزیر فرهنگ را برای بازدید به ساری آوردیم. قرار شده است که توافقی با شهرداری ساری صورت بگیرد و با مشارکت آنها این پروژه به پایان برسد. به همین منظور با آقای عبوری هم سفرهایی به تهران داشتیم که آقای جاودانی مدیر کل فرهنگ مازندران هم در چند جلسه حضور داشتند که حاصل این دیدارها به اینجا ختم شد که توافقاتی صورت گرفت و انشاالله در نزدیک ترین فرصت شاهد افتتاح این پروژه بزرگ در مرکز استان خواهیم بود.
*در نمایشگاه مطبوعات امسال حضوری جدی داشتم و حدود ۸ ساعت برای بازدید از آن وقت گذاشتم. از غرفه های مختلف کشوری و استانی بازدید کردم و دیدارهایی در همین نمایشگاه با وزرای دولت داشتم. به نظرم مجموع کار نمایشگاه خوب بود و امید این است که فضای رسانه ای هر روز حرفه ای تر و دقیق تر شود.
*در مورد طرح تنفس جنگل یکی از نخستین نمایندگانی هستم که در مجلس دهم این مسئله را مورد توجه قرار دادم. چند روز پیش نیز از کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران بازدید کردم و در این مدت هم نشست های مشورتی فراوانی را با کشاوزان، کارشناسان، صاحبان طرح جنگل داری و … داشتم.
مجموع این بررسی های باعث شد به این نتیجه برسم که ما نباید برداشت حساب شده از جنگل را متوقف کنیم. هرجا ما طرح جنگل داشته ایم قاچاق و قطع بی رویه چوب بسیار کمتر بوده است. هیچ جای دنیا برخوردهای صفر و صدی جواب نمی دهد. بدون طرح شاهد نابودی جنگل خواهیم بود اما با طرح جنگلداری راه را برای برداشت تخصصی و زراعت چوب هموار می کنیم.
*در مورد تذکر بنده پیرامون شهر شدن فرح آباد و اسرم و.. باید بگویم که کارهای شهر شدن آکند، اسرم و فرح آباد قبلا انجام شده و فقط استعلام ها مانده است ولی این پروسه ۲سال طول کشیده. تذکر بنده برای این است که این موضوع از بلاتکلیفی خارج شود، چون این مناطق الان نه از بودجه روستایی بهره درست می برند و نه از بودجه شهری برخوردارند. نگرانی در باره مراکز دانشگاهی جاده دریا در ساری هم بی مورد است. زیرا این نهادهای اداری متعلق به ساری هستند و تحت نفوذ و نظارت و مدیریت ساری خواهند بود. شهرهای جدید درگیر کارهای خدماتی شهر هستند نه مدیریت مراکز علمی و درمانی و اداری مرکز استان.