آخرین اخبار
18:37:24 - چهارشنبه 14 دسامبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یوسف نژاد در نطق میان‌دستور مطرح کرد:
انتقاد از کم‌توجهی به مقوله مدیریت بحران مازندران/ انتقال آب خزر آسیب‌های زیست محیطی به همراه دارد
عضو هیات رئیسه مجلس ضمن انتقاد از کم‌توجهی به مقوله مدیریت بحران مازندران، گفت: خسارت ناشی از شرایط جوی در سال‌های گذشته موجب صدمات جبران ناپذیری در عرصه‌های کشاورزی منطقه و باغات استان شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس ضمن انتقاد از کم‌توجهی به مقوله مدیریت بحران مازندران، گفت: خسارت ناشی از شرایط جوی در سال‌های گذشته موجب صدمات جبران ناپذیری در عرصه‌های کشاورزی منطقه و باغات استان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت علی اصغر یوسف‌نژاد امروز چهارشنبه (۲۴ آذرماه) در نطق میان دستور، گفت: از وزارت نیرو انتظار است بنا به خواست مردم مازندران و استان‌های شمالی و آسیب های زیست‌محیطی انتقال آب دریای خزر پیگیری‌های لازم را انجام داده و از مشکلات احتمالی جلوگیری کند، البته از تصویب استقرار منطقه آزاد امیرآباد در شورای عالی آزاد کشور تشکر کرده اما بهره‌گیری از ظرفیت بازرگانی، اقتصادی و صنعتی در سایر مناطق استان از جمله بندر نوشهر، بندر فریدون کنار و غیره را خواستارم.

نماینده مردم ساری و میان‌درود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کم توجهی به مقوله مدیریت بحران و خسارت ناشی از شرایط جوی در سال‌های گذشته موجب صدمات جبران ناپذیری در عرصه‌های کشاورزی منطقه و باغات استان شده است، متاسفانه خلاء اقدام کافی در بیمه کردن محصلات کشاورزی آسیب های بسیاری وارد کرده است.

وی ضمن تاکید بر جبران خسارت باغداران استان مازندران، افزود: علی رغم ارزش‌افزوده بالای تولیدات کشاورزی استان، باغداران مرکبات و کیوی کاران غرب استان و تولید‌کننده های گل و گیاه از حقوق حداقلی و عدم حمایت برخوردارند.

یوسف‌نژاد یادآور شد: آب شرب استان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود لذا با توجه نبود شبکه فاضلاب، افزایش بیماری های گوارشی و دیگر مشکلات بهداشتی وزارت نیرو باید نسبت به جان و سلامت مردم مازندران دغدغه مند بوده و نسبت به پروژه فاضلاب شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و طرح انتقال آب ساری از سد شهید رجایی متعهدانه عمل کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزایش تلفات جاده‌ای در استان‌ مازندران را یادآور شد و گفت: بیش از ۷۰ درصد از راه‌های استان راه‌های روستایی است توجه لازم در سال‌های اخیر به آن معطوف نشده و افزایش تلفات جاده‌ای موید این بی توجهی است. وزارت راه و شهرسازی با تقویت مجموعه تابعه به راه‌های روستایی و جاده‌های مواصلاتی استان توجه داشته باشد.

وی بارش اخیر در استان مازندران را ضعف زیرساخت‌ها دانست و افزود: وضعیت بحرانی گاز نیز از جمله مشکلات آسیب زا بوده بنابراین وزیر نفت باید نسبت به انتقال گاز از سمنان به ساری مطابق با ظرفیت شبکه متعهدانه رفتار نماید. بر اساس آمارهای رسمی میانگین بیکاری در استان مازندران از میانگین کشوری بیشتر است، این مهم بیانگر آن است که علی‌رغم وجود مواهب طبیعی، زیستی و ظرفیت‌های گردشگری عملکرد مدیریتی به گونه‌ای است که نتوانسته است موفقیت نسبی را کسب کند.

یوسف‌نژاد ادامه داد: متأسفانه همچنان موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از جمله فرهنگیان بازنشسته از سوی متولیان امور به اقدام عملی منتج نشده است. از سازمان برنامه و بودجه انتظار می‌رود که با نگاه عدالت محور نسبت به خواست جامعه بازنشستگان کشور و جامعه فرهنگیان بازنشسته جامه عمل بپوشاند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه فقدان طرح آمایش سرزمین در مازندران طی سالهای گذشته موجب تخریب منابع طبیعی و جنگل به عنوان میراث طبیعی و فرهنگی مردم ایران شده است، گفت: علیرغم صراحت مقام معظم رهبری این مقوله با کم توجهی متولیان در استان روبرو است، بدیهی است کم توجهی دولت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست می‌بایست خسارت جبران ناپذیر را پیگیری کنند.

نماینده مردم ساری و میان درود در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سرانه استان مازندران علیرغم خدمت رسانی و تاثیرگذاری فرهنگی با گستره ملی از سهم پایینی نسبت به کشور برخوردار است، اجرای پروژه های مهم فرهنگی در استان که مورد نظر اصحاب و نظر فرهنگیان باشد از جمله تالار مرکزی مرکز استان و کنابخانه مرکزی ساری قریب به ۲۰ سال است که استمرار پیدا کرده است، خواست به حق جامعه فرهنگی و هنری رفع این تفرقه است.

وی افزود: مردم مازندران جدایی گردنه گدوک و امامزاده هاشم را به هیچ عنوان نپذیرفتند و آن را میراث به جا مانده فرهنگ دیرپای خود می‌دانند، در واقع تقسیمات کشوری تنها با خط کش سیاسی و بدون توجه به خواسته و نگاه فرهنگی و معنوی مردم محکوم به شکست است.
یوسف‌نژاد با بیان اینکه انتظار مردم ساماندهی مقوله پسماند است، دولت نسبت به حل معضل زباله در منطقه چاردنگه اقدام کند.، گفت: وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست باید وضعیت پسماند چاردونگه را اصلاح کنند، چاردونگه نباید تاوان سیاست غلط را بپردازد، زباله به جای فرصت در استان به معضل بر اساس سوءمدیریت‌ها به رفتارهای سیاسی تبدیل شده است، پروژه مواصلاتی کیاسر و زیرگذر ۲۲ بهمن ساری و سایر راه‌ها بخشی از مشکلات حمل و نقل مردم این منطقه است. لذا وزارت راه و شهرسازی در تخصیص منابع باید از رفتار غیرکارشناسانه و غیر منطقی پرهیز کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه این سوال را مطرح کرد که چرا همچنان پس از تجربه‌های متعدد جهانی، وزارت راه و شهرسازی به این دریافت نرسیده است که در طرح‌های توسعه‌ای شهری باید محور مردم و ذینفعان باشند و نگاه از بالا به پایین رفتاری مترود است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور، تصریح کرد: بی توجهی به گردشگری، نادیده گرفتن ظرفیت نفتی در دریای خزر، تحمیل خسارت به کشاورزان، عدم تامین اعتبار برای پروژه‌های راه هراز و فیروز کوه، کاهش پروازهای هوایی، بی تفاوتی به موضوع تجارت خارجی در مازندران، عدم تامین اعتبار برای بخش صنعت و معدن، تولید و پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی و ورزشی، حضور مدیران ضعیف و در اولویت قرار ندان اشتغال برای جوانان در مازندران باید پایان یابد./