آخرین اخبار
18:45:21 - چهارشنبه 14 دسامبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یوسف نژاد:
سیستم راه آهن با مشکلات عدیده ای روبه رو است /مشکلات باید ریشه ای برطرف شود
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه مقصر اصلی را نباید خطای انسانی عنوان کرد، گفت: سیستم راه آهن با مشکلات عدیده ای روبه رو است که باید به صورت ریشه ای برطرف شود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۴ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در […]

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه مقصر اصلی را نباید خطای انسانی عنوان کرد، گفت: سیستم راه آهن با مشکلات عدیده ای روبه رو است که باید به صورت ریشه ای برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۴ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان قرائت گزارش مقدماتی کمیسیون عمران در خصوص سانحه ریلی ۵ آذرماه ۹۵ در استان سمنان با تاکید بر اینکه نباید مجددا چنین حادثه ای تکرار شود، گفت: کمیسیون عمران در حد بضاعت به موضوع ورود پیدا کرد البته لازم بود برای ارائه گزارش دقیق تر از نمایندگان استان آذربایجان نیز استفاده می شد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: عده ای از افراد حین حادثه از بین رفتند اما عده ای دیگر به خاطر عدم رسیدگی و مدیریت بحران که متاسفانه ضعیف عمل کرد جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه با بیان اینکه استانداردهای کیفی در این حادثه زیرسوال رفت، یادآور شد: یخ زدن ترمز قطار در دنیا کم نظیر است چرا که برخی کشورها دارای حرارت صفر و زیر صفر هستند اما قطارها با چنین حادثه ای روبه رو نمی شوند.

یوسف نژاد همچنین با اشاره به ضعف سامانه کنترل راه آهن اظهار داشت: اساسنامه شرکت راه آهن نیز دارای اشکالاتی است که باید اصلاح شود، لذا مجلس در کنار دولت به این مسئله ورود پیدا می کند تا با همکاری وزارت راه مسائل حمل و نقل ریلی برطرف شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه نباید مقصر اصلی را روی خطر انسانی تمرکز داد، خاطرنشان کرد: اینکه یک یا دو نفر را مقصر حادثه ریلی بدانیم درست نیست چرا که سیستم به طور کل اشکال دارد و باید به صورت ریشه ای مشکلات برطرف شود./