آخرین اخبار
21:56:45 - چهارشنبه 21 دسامبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عضو هيأت رئيسه مجلس مطرح كرد؛
انتقال آب دریای‌خزر ساختار اکولوژیک‌ آن را برهم می‌زند/ سازمان محیط‌زیست باید نظر کارشناسی خود را اعلام کند
عضو هیات رئیسه مجلس ضمن انتقاد از طرح انتقال آب دریای خزر، گفت: انتقال آب خزر به برخی استان‌ها ساختار اکولوژیک طبیعی آن را بر هم خواهد زد ضمن آنکه سازمان محیط‌زیست هم هنوز نظر کارشناسی خود را اعلام نکرده است.

علی‌اصغر یوسف نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص مشکلات زیست‌محیطی انتقال آب خزر به برخی از استان‌ها، گفت: تجربیات ورود عامل انسانی به دریاچه ارومیه و تالاب هامون نشان از تاثیر منفی آن و خشک شدن دریاچه و تالاب است، انتقال آب خزر به برخی استانها ساختار اکولوژیک طبیعی آن را بر هم خواهد زد.

نماینده مردم میان‌درود و ساری در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: انتقال آب از دریای خزر به برخی از استانها به لحاظ فنی مورد ارزیابی قرار گرفته و کارشناسان تاکید دارند که این اقدام غیر ممکن است، این اقدام همچنین از لحاظ قیمت تمام شده نیز به صرفه نیست، بر اساس قیمت اعلام شده از سوی کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سال ۹۲ به ازای هر متر مکعب آب برای انتقال، تنها ۵ هزار تومان حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه دریای خزر یک ثروت ملی است و مربوط به یک استان نیست لذا هر آسیبی خسارت فراوانی برای همه خواهد داشت، افزود: مردم استان مازندران در شرایط فعلی هنوز مشکل تامین آب شرب دارند، بنابراین به جای انتقال آب خزر به مناطق دور دست‌تر ابتدا باید وضعیت مردم اطراف دریای خزر بهبود یابد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامیف یادآور شد: عده ای با طرح چنین مسائلی بین دولت و ملت اختلاف و فاصله ایجاد می‌کنند، ضمن اینکه سازمان حفاظت محیط‌زیست هم تاکنون درباره انتقال آب خزر به برخی از استان‌ها اظهار نظر کارشناسی زیست محیطی خود را اعلام نکرده است./