آخرین اخبار
20:52:43 - یکشنبه 15 ژانویه 2017
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انتقاد یوسف نژاد از بی‌توجهی به باغداران مرکبات مازندران
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که دولت و وزارت جهاد کشاورزی تعهدات خود در قبال باغداران مازندران را عملی نکرده‌اند.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیش از این قرار بود وزارت جهاد کشاورزی نسبت به خرید مرکبات درجه یک، دو و سه از باغداران آسیب دیده اقدام کنند اما تاکنون پولی به مردم پرداخت نشده است همچنین قرار بود برای ذخیره‌سازی شب عید هم قیمت بدهند و خرید کنند که این کار هم انجام نشده که به نظر می‌رسد نفوذ دلالان و واسطه‌ها در وزارت جهاد کشاورزی بیشتر از دیگر افراد است که تاکنون فعالیت‌هایی به نفع باغداران و کشاورزان را عقیم گذاشته اسند.

وی با بیان اینکه قیمت پرتقال جنوب روز به روز افزایش می‌یابد و واسطه‌ها و دلالان درصدد رونق بخشی به واردات هستند، تصریح کرد: متأسفانه با سیاست گذاری ضعیف و عدم تأمین اعتبار و پرداخت مطالبات باغداران هنوز پرتقال شمال کشور خریدار ندارد و جلسات مختلف مجمع نمایندگان استان با معاون اول رئیس جمهور، وزرای مرتبط و رئیس سازمان برنامه و بودجه اثر قابل توجهی نداشته است و این نشان می‌دهد که نمی‌خواهند به کشاورز و باغدار مازندران توجه کنند.

نماینده مردم ساری در مجلس اظهار کرد: جای تأسف است که دستگاه‌های مرتبط و مسئول که وظیفه ذاتی آنها حمایت از باغداران و کشاورزان است نسبت به این موضوع تعلل می‌کنند در حالی که کشاورزان و باغداران نگران و پیگیر مطالبات خودشان هستند.

یوسف نژاد با بیان اینکه هنوز برای استمهال وام‌ باغداران نیز اقدام خاصی انجام نشده، تأکید کرد: این امر باعث نگرانی در بین باغداران و کشاورزان منطقه شده و امیدواریم مسئولین توجه کافی را به این موضوع داشته باشند و تعهداتی که قول داده بودند را عملی کنند.