آخرین اخبار
20:58:12 - دوشنبه 30 ژانویه 2017
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده‌ای که به تماشای تئاتر نشست / «به این حضور افتخار می‌کنم»
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با حضور در جشنواره تئاتر فجر از افزایش بودجه فرهنگی کشور خبر داد و بر لزوم حمایت از فعالیت‌های هنری تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر یوسف‌نژاد که نماینده مردم ساری است، روز جمعه ۸ بهمن ماه با حضور در جشنواره تئاتر فجر به تماشای نمایش «مرگ آنجل‌ها» به کارگردانی محسن اردشیر از شهر آمل (استان مازندران) در تالار هنر نشست.

این نماینده به ایسنا اظهار کرد: حضور نمایندگان مجلس در کنار مردم وظیفه و تکلیف ماست و به هر حال وظیفه داریم به عنوان نماینده مردم در هر فعالیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مشارکت داشته باشیم.

وی افزود: این نمایش به نظر من بسیار مفهومی ، جالب و با منطق بود . توجه به هنر به صورت عام و تئاتر به صورت خاص، پایه و اساس خیلی رشته‌های دیگر است و می‌تواند بسیار اثر گذار باشد.کمیسیون تخصصی فرهنگی مجلس نیز توجه خاصی به این مقوله دارد و ما در بودجه امسال در بخش فرهنگی نیز اعداد و ارقام خوبی پیش بینی کردیم.

نماینده مردم ساری تصریح کرد: در برنامه ششم و بخش فرهنگ و هنر نیز احکام خوبی در زمینه‌های فرهنگی به تصویب رساندیم.در بودجه سال ۹۶ نیز اعتبار خوبی را برای بخش فرهنگی داشتیم.

وی با اشاره به برخی از کم توجهی‌ها نسبت به حوزه فرهنگ و هنر افزود: به عقیده من از سال‌های گذشته تاکنون به هنر ، سینما و از همه مهمتر تئاتر کشور از سوی بخش‌های مختلف کم لطفی و کم توجهی شده است ، چه از سوی دولت‌های مختلف و چه از سوی مجلس و من فکر می‌کنم این موضوع یک نقیصه است چرا که تئاتر، اساس و مادر خیلی از هنرهاست که می‌تواند در جامعه بسیار اثر گذار باشد.

#یوسف‌نژاد ادامه داد: آنچه من می‌توانم عنوان کنم ، این است که کمیسیون‌های تخصصی در مجلس از بخش‌های مختلف هنری ، تئاتر و سینما حمایت می‌کند و در احکام قانون برنامه نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی در این زمینه انجام داده است.

نماینده مازندران تصریح کرد: متاسفانه در مازندران نیز به بخش فرهنگی به نسبت کل کشور یا در مقایسه با شهرهای دیگر، کمتر توجه می‌شود. درحالیکه استعدادهای خوبی در این شهر وجود دارد .

وی افزود: با توجه به اینکه به تماشای نمایش «مرگ آنجل‌ها» در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر نشستم ، فکر نمی‌کردم در شهری مانند آمل کار خوب ریشه‌ای اصیل اینگونه با مفهوم تماشا کنم. به نظرم در سطح کشور و دیگر شهرهای مازندران نیز چنین استعدادها و توانایی‌هایی وجود داشته باشد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که مجلس نیز با حمایت بخش‌های مختلف بتواند در رشد و پرورش استعدادهایی که در در سطح کشور حضور دارند، اثرگذار باشد.

#یوسف‌نژاد خاطرنشان کرد: به نظر من همه همکاران و نمایندگان مجلس باید در این مراسم‌ها شرکت داشته باشند و از این فضاهای فرهنگی حمایت کنند و در کنار مردم حضور داشته باشند چرا که حضور آنها در کنار مردم باعث دلگرمی مخاطبان می‌شود.

به باور این نماینده مجلس، حمایت غیر مادی ، مدیریتی و تشویق و ترغیب در حد حضور و خسته نباشید، نیز کفایت می‌کند چرا که همین حضورها می‌تواند در جامعه امروزی بسیار اثر گذار باشد و بنده با قاطعیت اعلام می‌کنم، علاوه بر تهران، در شهرهای مختلف استعدادهای درخشانی برای شناساندن در سطح ملی و بین‌المللی داریم.

یوسف‌نژاد بار دیگر به نمایش «مرگ آنجل‌ها» اشاره کرد و افزود: حضور این نمایش در جشنواره تئاتر فجر به یقین نشان از به اثبات رساندن آن است و به حضورم در کنار این گروه نمایشی افتخار می‌کنم و هیچ منتی نیست و با وجود مشغله‌های زیاد، خودم را به این اجرا رساندم. معتقدم حضور همه مسئولان و نمایندگان مجلس می‌تواند به حمایت کلی از هنر اثر گذار باشد.

 

 

 

imageimage