آخرین اخبار
21:51:54 - سه‌شنبه 7 مارس 2017
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یوسف نژاد: بررسی مجدد حقوق مدیران بر اساس آیین نامه داخلی مجلس انجام گرفت
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبق ماده ۱۸۷ آیین نامه داخلی مجلس، موضوع حقوق مدیران مجدد مورد بررسی قرار گرفت. یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۵ بررسی مجدد حقوق مدیران بر اساس آیین نامه داخلی مجلس انجام گرفت علی اصغر یوسف نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در […]

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبق ماده ۱۸۷ آیین نامه داخلی مجلس، موضوع حقوق مدیران مجدد مورد بررسی قرار گرفت.
یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۵
بررسی مجدد حقوق مدیران بر اساس آیین نامه داخلی مجلس انجام گرفت
علی اصغر یوسف نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص بررسی مجدد حقوق مدیران در لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور اظهار داشت: طبق آیین نامه داخلی مجلس، زمانی که در صحن علنی لایحه بودجه سنواتی مورد بررسی قرار می گیرد هیچ موضوع دیگری قابل بحث نیست.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: اما در تبصره ذیل ماده ۱۸۷ آیین نامه داخلی استثنایی در نظر گرفته شده است که دکتر لاریجانی با استناد به آن و با توجه به جو نامناسبی که در جامعه علیه مصوبه مجلس ایجاد شده بود به حقوق مدیران در برنامه ششم توسعه مجدد ورود کردیم.

وی گفت: البته رئیس مجلس برای ورود به موضوع حقوق مدیران از نمایندگان در صحن رای گیری کرد و به اذن اکثریت وکلای مردم موضوع حقوق مدیران مورد بررسی مجدد قرار گرفت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بر اساس این ماده و تبصره آن مجلس می تواند به هر موضوعی که تصور می کند مهم و اضطراری است می تواند در میانه بررسی بودجه سنواتی ورود کند، بنابراین بررسی مجدد حقوق مدیران خلاف آیین نامه داخلی نبود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق این ماده آیین نامه، مجلس مجاز است به هر موضوع غیر بودجه ای که اضطرار آن احساس می شود ورود کند.

در ماده ۱۸۷ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آمده است جلسات مجلس برای رسیدگی به بودجه سالانه باید بلاانقطاع در کلیه ایام هفته غیراز جمعه و تعطیلات رسمى، حداقل روزى چهار ساعت منعقد گردد و تا موقعى که شور و مذاکره پایان نیافته و رأى مجلس أخذ نشده است از دستور خارج نمى‏ شود و هیچ لایحه یا طرح دیگر نمى‏ تواند مطرح باشد مگر لایحه یک یا چند دوازدهم بودجه در صورت ضرورت

در تبصره این ماده تاکید شده است اگر مطالب فورى و فوتى اعم از طرح‌ها و لوایح دو فوریتى و غیره پیش آید که به تشخیص مجلس تأخیر آن موجب زیان جبران ‏ناپذیرى باشد، در این صورت براى طرح و تصویب آن زمان مشخصى معین مى‏ شود./