آخرین اخبار
17:28:12 - پنج‌شنبه 1 ژوئن 2017
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
على اصغر يوسف نژاد نماينده مردم سارى و مياندورود در مجلس؛
عارف به من گفت: امروز شما برنده اصلی انتخابات مجلس بودید و صاحب کرسی اخلاق شدید
واقعا دلیل این همه شایعات دروغین، آنهم با قضاوت از روی یک عکس را نمی فهمم. هرچند سرچشمه را می شناسم و ابداً به آن اعتنایی نمی کنم، اما این رفتارهای غیراخلاقی نشان می دهد که آنچه نخستین قربانی میدان شفافیت می شود، اخلاق است. از مدت ها قبل نشست های سه فراکسیون اصلی مجلس […]

واقعا دلیل این همه شایعات دروغین، آنهم با قضاوت از روی یک عکس را نمی فهمم. هرچند سرچشمه را می شناسم و ابداً به آن اعتنایی نمی کنم، اما این رفتارهای غیراخلاقی نشان می دهد که آنچه نخستین قربانی میدان شفافیت می شود، اخلاق است.

از مدت ها قبل نشست های سه فراکسیون اصلی مجلس برای ترکیب هیات رییسه آغاز شده بود که این بحث ها البته روی سه نفر اصلی یعنی رییس و نواب هایش جریان داشت و شامل باقی افراد هیات رییسه نمی شد. بعد از دو هفته رایزنی شدید، قرار بر انتخاب سه نفر از هر فراکسیون شد. بر همین منوال ، لیست امید با توجه به گفتمان و مانیفست‌اش یک زن و یک نماینده اهل سنت را نیز در لیست قرار داد. سه گزینه ما آقایان وکیلی و عثمانی و خانم اولادقباد بودند. اگر من قصد ورود به هیات رییسه را داشتم باید جای خانم اولادقباد و آقاى وکیلی در لیست قرار می گرفتم، به همین خاطر از نامزدی منصرف شدم.

•وی افزود:اما در جریان انتخابات هیات رییسه شرایط صحن مجلس تغییر کرد و من در حالیکه ناظر شمارش آرای رییس و نواب هایش بودم، شنیدم که عده ای از نمایندگان که ابتدا حدود ۵۰ نفر بودند اعتراض دارند که چرا یوسف نژاد نام نویسی نکرده است؟ من البته بلافاصله واکنش نشان دادم و اعلام کردم که قصد نامزدی ندارم اما در مدت زمانی اندک تعداد این متقاضیان به حدود ۱۰۰ نفر رسید و برخی هم که این تقاضا را تکرار می کردند دور آقای عارف حلقه زده بودند.
•من دیدم آقایانی مثل دکتر محبتی، نیکویی و خضری دارند فریاد می زنند که آقا شما باید نامزد شوید. من اما راضی نشدم و اعلام کردم باید از عارف کسب تکلیف کنم زیرا متعهد به تصمیم قبلی فراکسیون هستم و خارج از آن کاری نمی کنم. به همین دلیل نزد آقای عارف آمدم و وقتی به ایشان رسیدم اعلام کردم که نمی خواهم نامزد شوم، اما آقایانی که اطراف ایشان بودند می گفتند شما نامزد شو، که آن عکسی که همه جا به دروغ دعوای من با آقای عارف عنوان شده در واقع همان لحظه ای است که من تازه پیش میز ایشان رسیده بودم و داشتم همین حرف را می زدم.

• آقای عارف با کمال احترام گفتند چون رقیب توافق را بهم زده و خارج از تعهد نامزد معرفی کرده ، ما هم ابایی از این کار نداریم و شما هم نامزد شوید. آقای عارف خودشان سه بار با صدای بلند گفتند شما کاندیدا شوید. با اینحال من گفتم که اعلام نمی کنم، اما به هرحال اسم ما را گنجاندند و جالب اینکه آقای لاریجانی از من هم نپرسید و این کار را کرد.

•به هرحال مشاهده کردید در حالیکه اصلا آمادگی نداشتم و وقتی نامم وارد شد پروسه رای گیری در جریان بود، بازهم موفق به جلب اعتماد ۱۵۲ تن از همکارانم شدم که همینجا از همه آنها متشکرم.

بعد از پایان رای گیری و انتخاب هیات رییسه، من نزد آقای عارف رفتم و حدود ۳۰ دقیقه صحبت کردیم . ایشان از بنده قدردانی ویژه کردند و گفتند: امروز شما برنده اصلی انتخابات مجلس بودید و صاحب کرسی اخلاق شدید. شما رعایت کار حزبی را کردید و نشان دادید اصلاح طلبی نمونه درخشانی از تعهد حزبی است.

خوشبختانه هدف ما حفظ آقایان پزشکیان و مطهری ، مخصوصا مطهری بود که این اتفاق افتاد و من همیشه اهداف حزب و گروهی که در آن هستم را به اهداف شخصی ارجح می دانم و در آنچه رخ داده نیز خیری می بینم، زیرا خداوند همواره در حال امتحان صبر بندگانش است.

نماینده ساری گفت: در پایان ذکر این نکته ضروری است که در یک هفته یا ۱۰ روز آینده لیستی از افرادی که با نام امید به مجلس راه یافتند اما همه تلاششان را برای رقیب به کار بستند منتشر خواهم کرد و آنوقت آب و صابون بیاوریم روی برخی را بشوییم.