آخرین اخبار
20:31:29 - جمعه 2 ژوئن 2017
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چه کسانی در مازندران از تخریب نماینده ی ملی سود می برند!/ پشت پرده ی تصویر جنجالی انتخابات هیات رئیسه ی مجلس
*مازند مجلس این روزها تصویری در شبکه های اجتماعی با عنوان «درگیری شدید عارف و یوسف نژاد» یا «تشدید اختلافات فراکسیون امید» در حالی دست به دست می شود که مایه تعجب و شگفتی همه ی کسانی می شود که از منش، شخصیت و متانت این دو چهره ی ارزشی، با اخلاق و دارای چندین […]

*مازند مجلس

این روزها تصویری در شبکه های اجتماعی با عنوان «درگیری شدید عارف و یوسف نژاد» یا «تشدید اختلافات فراکسیون امید» در حالی دست به دست می شود که مایه تعجب و شگفتی همه ی کسانی می شود که از منش، شخصیت و متانت این دو چهره ی ارزشی، با اخلاق و دارای چندین سال سابقه ی کار تشکیلاتی و حزبی مطلع اند.

IMG_8738

تصویری که ابتدا برخی رسانه های مخالف فراکسیون امید و منتقدان دولت و اصلاحات دست به انتشار آن زده اند و آن را فرصتی مناسب برای تسویه حساب های سیاسی و جبران بخشی از ناکامی های پی در پی سال های اخیر یافتند تا همچنان بازار تهمت و تخریب پر رونق باشد.

IMG_8844

 

اما واکنش و تکذیب هر دو نماینده ی مذکور و برخی شاهدان ماجرا در رسانه های مختلف، بلافاصله پس از در جریان قرار گرفتن انتشار چنین تصویری، پرده از بی اساس بودن ادعای آن ها برداشت که خلاصه ی آن را در ادامه می نگاریم:
علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری شب گذشته در بابلسر (در همایش تجلیل از فعالان ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی)، درباره حواشی ایجاد شده چنین گفت: «مصمم بودم به سیاست‌های فراکسیون امید و توافق صورت گرفته پایبند باشم و کاندیدانوری ام علیرغم میل باطنی و تقاضای بیش از یکصد نماینده و اعلام آن توسط آقای لاریجانی بوده است و چون خود را متعهد به فراکسیون می دانم تصمیم گرفتم جهت کسب تکلیف نزد آقای عارف بروم. وقتی به چند قدمی دکتر عارف رسیدم نمایندگانی که در آن اطراف بودند مدام می گفتند موافقت خود را اعلام کن رای گیری در حال انجام است. من همراه با علامت دست گفتم نه، این بر خلاف توافق صورت گرفته است در همان لحظه ی نه گفتنم عکسی گرفته شد که این حواشی را ایجاد کرد و برخی منتقدان و مخالفان کشوری و استانی که بعضا زخم خورده ی انتخابات قبلی و رقبای انتخابات بعدی هستند جهت تخریب ما به آن دامن زدند».
محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید، نیز هم در توئیت و هم پیج اینستاگرام خود به حواشی اخیر اینچنین واکنش نشان داد: «از سوء برداشت ایجاد شده تعجب کردم. چرا که تلقى نادرستى از برخى تصاویر در فضاى مجازى بوجود آمد و یکى از نمایندگان شایسته فراکسیون امید را در مقابل بنده قرار داد. در حالى که نامزدى آقاى یوسف نژاد یک تصمیم جمعى و درست و در مقابله با بدعهدى فراکسیون رقیب صورت گرفت. من همان روز نیز به آقاى یوسف نژاد گفتم که شما برنده اصلى انتخابات هیئت رئیسه مجلس بودید و صاحب کرسى اخلاق شدید».
علی ابراهیمی نماینده مردم شازند که از شاهدان ماجرا بوده است نیز در گفت و گو با رسانه ها، مشاجره ی فوق را تکذیب کرد و گفت:« خبرنگاران عکس مذکور را در گرماگرم مذاکرات دوستانه و البته جدی گرفته و بر خروجی سایت‌ها درج کردند. طبیعی است که در حین هر گفتگو هر لحظه ممکن است تصویری قابل تفسیر گرفته شود. کما اینکه در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت ها از عکس فوق تفسیرهای مختلفی شده است که با واقعیت منطبق نیست چرا که بحث ومشاجره‌ای بین آقای یوسف نژاد و دکتر عارف اتفاق نیفتاده است».
اوج تاسف آنجاست در میان هیاهوی ایجاد شده، عده ای در مازندران به ویژه در مرکز استان –خواسته یا ناخواسته- از این فضای به وجود آمده استفاده کرده و سعی در تخریب وجهه ی نماینده ملی مازندران و توانایی های وی داشته و دارند تا پروژه ناکامی وی را در انتخابات بعدی مجلس، کلید زده باشند و یوسف نژاد همچنان از حضور متوالی در مجلس ناکام بماند. آن هم در شرایطی که استان ما در وضعیت نامناسب اقتصادی و اجتماعی در اثر عملکرد ضعیف و ناکارآمد برخی مدیران به سر می برد. نکته ای خود یوسف نژاد شب گدشته در بابلسر به درستی به آن اشاره کرد و یادآور شد که «مسئولان ارشد استانی و شخص استاندار تاکنون از ظرفیت مجمع نمایندگان مازندران هیچ بهره ای نبردند گویا که هرگز چنین مجمعی وجود ندارد» و از دولت تغییر ضرب العجلی مدیریت استان را خواستار شد.
شوربختانه، این تخریب ها در حالی صورت می گیرد که عاملان آن، بدون آنکه رصد نمایند در مرکز استان، نماینده ای همطراز با یوسف نژاد که هم در امور مجلس و تقنین خبره و صاحبنظر باشد و هم مورد وثوق وزیران و مسئولان نهادهای مختلف باشد در شرایط کنونی وجود ندارد و این یک ظرفیت بزرگ برای مرکز استانی است که علیرغم داشتن پتانسیل های طبیعی و انسانی در اثر فضای مسموم تهمت ها و تخریب ها سال به سال نابسامان تر می شود.
مگر غیر از این است که حضور در هیات رئیسه مجلس در انتخابات سال گذشته و جلب اعتماد ۱۵۲ نماینده در انتخابات اخیر در حالیکه دکتر یوسف نژاد آمادگی کاندیداتوری نداشت و رایزنی های لازم در این باره انجام نشده بود نشان از حسن نیت، اعتماد و اعتقاد بهارستان نشینان به شایستگی ها و توانایی های وی است.

گویا قرار نیست جغد شوم نخبه  کُشی و تخریب چهره ها و سرمایه های ملی و استانی از مازندران و مرکز استان رخت بربندد.