آخرین اخبار
19:41:46 - دوشنبه 18 سپتامبر 2017
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نايب رئيس فراكسيون ورزش مجلس:
جایگاه استقلال در قعر جدول نیست/ استقلال نیاز به شوک دارد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانى على اصغر یوسف نژاد،تیم فوتبال استقلال تهران به‌عنوان یکی از پُر طرفدارترین تیم‌های باشگاهی ایران و آسیا که میلیون‌ها هوادار دارد در لیگ امسال نتوانست در حد و اندازه‌های خود ظاهر شود و با باخت‌های متعدد موجب شد تا هواداران این تیم خواستار تغییر در هیأت مدیره و کادر فنی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانى على اصغر یوسف نژاد،تیم فوتبال استقلال تهران به‌عنوان یکی از پُر طرفدارترین تیم‌های باشگاهی ایران و آسیا که میلیون‌ها هوادار دارد در لیگ امسال نتوانست در حد و اندازه‌های خود ظاهر شود و با باخت‌های متعدد موجب شد تا هواداران این تیم خواستار تغییر در هیأت مدیره و کادر فنی شوند.

استقلال که همه‌ساله بعنوان یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر به‌شمار می‌رود این‌بار در فصل جاری با سرمربیگری منصوریان نتوانست حتی خود را از نیمه جدول بالا ببرد و با انجام ۶ بازی و کسب ۴ امتیاز در رده ۱۵ جدول قرار دارد.

تیم بحران‌زده استقلال در فصل جاری فقط یک گل به‌ثمر رساند و ۶ گل دریافت کرد که این اتفاقات در طول تاریخ این باشگاه بی‌سابقه بود و این نتایج با توجه به حضور بازیکنان میلیاردی در استقلال تنها به کادر فنی مربوط نمی‌شود بلکه هیأت مدیره و مدیرعامل این تیم نیز در ناکامی‌ها سهیم هستند.

نایب رئیس کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در این‌باره در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت تیم استقلال تهران، گفت: اینگونه مسائل همیشه در تیم‌های ایرانی وجود داشته و باید ریشه‌یابی شود تا دیگر شاهد چنین حواشی نباشیم.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد با بیان اینکه نگاه بنده فراتر از باشگاه استقلال است و باید به‌فکر فوتبال کشورمان باشیم، اظهار کرد: جایگاه تیم قدرتمند و با سرمایه‌گذاری بالا مانند استقلال تهران در قعر جدول نیست.

وی تصریح کرد: همه ساله شاهد این هستیم تیمی با سرمایه‌گذاری بالا در قعر جدول و تیمی با سرمایه‌گذاری پایین و بازیکنان بی‌نام و نشان در بالای جدول قرار دارد که این نشان از اشکال کار در فوتبال کشور است.

نایب رئیس کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نظام باشگاه‌داری کشور باید اصلاح شود، افزود: یک تیم فوتبال باید دارای چارت اداری، معاونت فرهنگی، معاونت سرمایه‌گذاری، اقتصادی، هواداران و… باشد تا همه‌چیز حرفه‌ای و با نظم دنبال شود.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه باشگاه باید دارای رسمیت سازمانی و اداری باشد، خاطرنشان کرد: در برخی از باشگاه‌ها هیأت مدیره و کادر فنی با یکدیگر تعامل ندارند که این فاصله موجب ایجاد اختلاف می‌شود و در نتیجه تیم و هواداران آنها متضرر می‌شوند.

وی با بیان اینکه استقلال تهران در وضعیت خوبی نیست اما وضعت آن بهتر می‌شود، اظهار کرد: هر فصل شاهد اشکال در تیم مدیریتی یکی از تیم‌های بزرگ لیگ برتری کشور هستیم که اینگونه مسائل باید ریشه‌یابی شوند.

دولت تکلیف خود در قبال استقلال و پرسپولیس را مشخص کند

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز ما نمی‌دانیم استقلال و پرسپولیس خصوصی هستند یا دولتی، تصریح کرد: اگر خصوصی هستند چرا دولت در سهامدار است و در مدیریت و مالکیت آن دخالت می‌کند و اگر دولتی است چرا هزینه‌های آن را پرداخت نمی‌کند.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا دولت تیم‌داری نمی‌کند، افزود: تیم‌های استقلال، پرسپولیس، ذوب‌آهن و سپاهان در بعضی از سال‌ها با فراز و نشیب‌های مختلف و تغییرات در مدیریت‌ها روبه‌رو هستند که به تیم ضربه وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در فوتبال پول‌های زیادی هزینه می‌شود، ادامه داد: قراردادهای بازیکنان در لیگ ۹۴ به‌صورت ثبت شده در سازمان لیگ ۱۹۴ میلیارد تومان اعلام شده است و با احتساب لیگ یک و دو شاهد گردش پولی سنگینی در اقتصاد فوتبال هستیم اما درآمدزایی بسیار کم است.

نایب رئیس کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیم‌ها از استعدادیابی و پایه قدرتمند برخوردار نیستند و فقط از دستاورد تیم‌های دیگر استفاده می‌کنند، بیان کرد: در تیم‌های بزرگ دنیا آکادمی و استعدادیابی وجود دارد که تیم اصلی از آن جوانان استفاده می‌کند.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه طرفداران استقلال خواستار تغییر هرچه سریع‌تر در مدیریت و کادر فنی تیم هستند تا استقلال به روزهای اوج خود برگردد، گفت: نتایج ضعیف موجب نارضایتی هواداران استقلال شده است که برای پایان دادن به روند نزولی باید شوک جدی به این تیم وارد شود.