آخرین اخبار
18:41:20 - چهارشنبه 27 سپتامبر 2017
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یوسف‌نژاد نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس:
نداشتن کرسی‌ در مجامع ورزشی بین‌المللی یکی از علل صدور احکام علیه ایران/ چرا در کشتی صاحب کرسی نیستیم
نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس نداشتن کرسی‌های ورزشی در مجامع بین‌المللی و آسیایی را یکی از دلایل اصلی صدور احکام علیه ورزش و فوتبال کشور دانست و نسبت به این قضیه انتقاد کرد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مشکلات مدیریتی دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس و محکومیت پرسپولیس از سوی فیفا، تأکید کرد: متأسفانه ورزش کشور ما به دلیل فعال نبودن در مجامع بین المللی ورزشی و نداشتن کرسی در مجامع تصمیم‌گیرنده در بسیاری از موارد متضرر شده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی به نفوذ بالای کشورهای عربی در مجامع بین المللی و آسیایی فوتبال اشاره و اظهار کرد: حضور در چنین مجامعی به طور کلی می‌تواند موجب تلطیف فضا و صادر نشدن احکام محکومیت بسیاری علیه کشورمان شود.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه عدم حضور در مجامع بین المللی فقط مختص ورزش فوتبال نیست و حتی در ورزشی مثل کشتی که متعلق به کشور خودمان نیز است، وجود دارد، ادامه داد: چرا نباید در ورزش کشتی که حرف اول را در دنیا می‌زنیم یا ورزش فوتبال که در آسیا رتبه نخست هستیم، کرسی بین المللی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دیپلماسی ورزشی در کشور ما معنایی ندارد و بسیار ضعیف است، تصریح کرد: دلیل این مسئله نیز این است که ما ورزش را یک مسئله ساده انگاشته‌ایم و برنامه‌ای برای آن برنامه‌ریزی نداریم.

وی به یکی از نمونه‌های سوء مدیریت در باشگاه‌های کشور اشاره و بدون نام بردن از نام بازیکن و باشگاهی، عنوان کرد: بازیکنی در یکی از تیم‌های فوتبالی بدون تست ورزشی قرارداد امضا می‌کند و پس از انجام تست‌های ورزشی مشخص می‌‎شود که بازیکن مورد بحث از ناحیه پا مصدوم بوده و حتی یک بازی هم برای تیم طرف قرارداد خود انجام نداد.

یوسف‌نژاد یادآور شد: در آن فصل بازیکن مذکور حتی یک بازی هم برای باشگاه مد نظر انجام نداد و باشگاه هم پولی را به بازیکن نداد؛ نتیجه اینکه بازیکن شکایت می‌کند و باشگاه جریمه سنگینی را متحمل می‌شود. حال اگر این باشگاه به بخش خصوصی واگذار می‌‎شد و نسبت به تست ورزشی بازیکنان و مسائل حقوقی حساس بود، آیا چنین مسئله‌ای برای کشور پدید می‌آمد؛ قطعا چنین مسئله‌ای رخ نمی‌داد و اوضاع ورزش کشور بهبود می‌یافت./