آخرین اخبار
6:29:38 - چهارشنبه 1 نوامبر 2017
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یوسف‌نژاد بیان کرد: ورود فراکسیون ورزش به موضوع اصلاح آئین‌نامه‌های فدراسیون‌ها
نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت که این فراکسیون ظرف یکی دو هفته آینده در مورد موضوع اصلاح آئین نامه فدراسیون‌ها نظر خود را اعلام می‌کند. البته به نظر بنده این اساسنامه‌ها وجاهت قانونی ندارد.

علی اصغر یوسف‌نژاد با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگویی درباره آئین‌نامه‌ها و اساسنامه‌های فدراسیون‌ها گفت: اساسنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که همه عوامل ورزش اعم از کسانی که سابقه حضور در میادین ورزشی را داشته و به عنوان قهرمان و داور شناخته می‌شوند یا کسانی که سابقه مدیریتی دارند بتوانند در انتخابات فدراسیون‌ها شرکت کنند.

وی افزود: متاسفانه آئین نامه‌ها به گونه‌ای نوشته شده که چنین شرایطی برای حضور در انتخابات فدراسیون‌ها وجود ندارد. این که یک فرد فلان شرایط سنی را داشته باشد و یا اینکه فلان مدرک غیر مرتبط را داشته باشند، چه کمکی می تواند به ورزش بکند. به نظر بنده داشتن سابقه تجربه حضور در تیم‌های ملی، دانش، تخصص و سابقه کار در فدراسیون‌ها در رشته‌های مرتبط می‌تواند کمک کننده باشد و باید در کنار سایر امتیازات مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ساری و میاندورود اضافه کرد: مثلا اگر فردی به عنوان نماینده مجلس می‌خواهد رئیس فدراسیونی شود، هیچ اشکالی ندارد. مهم آن است که افراد یک سری حداقل‌ها را برای حضور در فدراسیون‌ها داشته باشند که شامل سابقه فنی و تحصیلات مرتبط است تا در نهایت بتوان بهترین افراد را انتخاب کرد.

یوسف‌نژاد درباره رویکرد وزارت ورزش در این باره گفت: متاسفانه وزارت ورزش همان مسیری را که روسای ورزشی گذشته رفته‌اند، تکرار می‌کنند. نتیجه آن است که ما هیچگاه تعداد فدراسیون‌های قوی کشورمان به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد و حداکثر یک یا دو فدراسیون قوی داریم.

این عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش در پایان گفت: قطعا این موضوع در فراکسیون ورزش مورد بررسی قرار می‌گیرد و ما نظرمان را ظرف یکی دو هفته آینده براساس استدالات قانونی اعلام می‌کنیم.