- افزایش ۴۹٫۸ درصدی درآمدهای مالیاتی در بودجه ۱۴۰۳ منطقی نیست
- یوسف نژاد چهره ای ماندگار و ملی برای ساری و میاندورود/نماینده ای که وکیل مردم بود
- جریمهی نوبیمهشدگان با مصوبهی مجلس/ به جای «افزایش سن و سابقه» دلایل بحران تامین اجتماعی را دریابید
- مراکز نظامی آمریکا در تیررس ماست/ ترور حاجقاسم سلیمانی بیجواب نمیماند
- حقوقهای تا سقف ۳ میلیون تومان در سال آینده از پرداخت مالیات معاف میشوند
- تکلیف مجلس برای اجرای قانون حق پخش تلویزیونی در سال ۹۹
- کمیسیون تلفیق رسالت خود را در مورد بودجه انجام میدهد
- پول زیاد و کثیف در انتخابات تعیینکننده است/ ممکن است خیلیها با پول به مجلس بیایند/ گاهی جناحبندیها و مسائل سیاسی در انتخابات دخیل است
- وجود مسائل غیر واقعی در لایحه بودجه سال ۹۹ وجود دارد/امکان تحقق ۱۹۰ هزار میلیارد تومان مالیات وجود ندارد
- یوسفنژاد: فراکسیون ورزش در راستای رفع دغدغه هواداران تیم ملی و استقلال از ابزار نظارتی خود استفاده میکند
- درباره استراماچونی کج سلیقگی شد/ استعداد تنظیم قرارداد با استانداردهای بین المللی را نداریم / تا زمانی که دلالها قرارداد تنظیم می کنند، باید شاهد این مشکلات باشیم
- یوسف نژاد: طرح شفافیت فعالیت های مالی نامزدها در انتخابات مجلس اجرایی می شود
- بودجه ۹۹ دارای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کسری است/بیش از دو سوم بودجه ۹۹ به شرکت های دولتی تخصیص یافته، در حالی که سهم آنها در بخش درآمد های مالیاتی دولت ۳.۵ درصد است
- افزایش ۱۵درصدی حقوق در سال۹۹ کافی نیست/بزرگنمایی درآمدهای بودجه باعث کسری می شود
- دریای خزر برای تسهیل امور در مسائل اقتصادی و تجاری به کمک نیاز دارد
- فقط آقایان احمدی لاشکی و شریعت نژاد طرح را امضا کردند / ٨ دلیل برای خلاف بودن طرح مازندران غربی / این طرح جز دشمنی و اختلاف هیچ سرانجامی ندارد
- طرح تعطیلی پنجشنبه در استان ها به صحن علنی مجلس رفت/ ضرورت تسریع در ساخت نیروگاه زباله سوز ساری
- گزارش تصویری/بازدید علیاصغر یوسفنژاد نماینده مردم ساری و میاندورود از دانشکده دندانپزشکی ساری
- ورود فراکسیون ورزش به بیاحترامی بحرینیها به سرود ملی ایران
- یوسفنژاد: استرداد لایحه مدیریت خدمات کشوری امکانپذیر نیست
- گزارش حضور و غیاب و میزان مشارکت یوسفنژاد در رای گیری های جلسات مجلس شورای اسلامی
- منطقه آزاد مازندران تا پایان سال ۹۸ به سرانجام میرسد
- مردم با انتقال آب خزر مخالفاند/ انتقال آب دریای خزر به دلایل کارشناسی، اجتماعی و مالی امکانپذیر نیست/ از تصمیمات محفلی دولت بیاطلاعیم/ حاضرم در این رابطه با هر مقامی در ایران، از آقای رئیسجمهور تا رئیس سازمان محیطزیست، مناظره کنم
- دانلود/لایحه مالیات بر ارزش افزوده
- پناهیان از فرآیند قانونگذاری اطلاع ندارد/ به دلیل نزدیکی انتخابات به مجلس حمله میشود
- عملکرد بنیاد مستضعفان تحسین برانگیز است
- انتقاد، زمینهای برای تضعیف دولت شده است/ مردم نمیتوانند صداهایشان را به دولت برسانند
- یوسف نژاد: بسته اقتصادی مهار تورم و نقدینگی در کنار حذف چهار صفر ارائه شود
- آماده سازی طرح آمایش سرزمینی ورزش ضروری است
- تصویب کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماندها
- سرخآبیها تا شهریورماه واگذار نشوند، برخورد میکنیم
- با تفکیک مازندران مخالفم
- آقای رئیس جمهور از فکر انتقال آب دریای خزر فارغ شوید+فیلم
- سطح بحرانهای فوتبال قابل قیاس با سالهای گذشته نیست
- ضرورت پوشش صندوق ضمانت و خدمات بیمه ای در صادرات
- یوسف نژاد: فقط ۵ شرکت حمل و نقل فعال در مازندران بین المللی است
- آخرین مصوبه کارگروه ویژه درباره افزایش حقوق کارمندان دولت
- تحلیل علیاصغر یوسفنژاد عضو هیأت رئیسه مجلس درباره رأی نیاوردن علی مطهری برای نایب رئیسی مجلس
- بهبود وضعیت ورزش در کشور ما مستلزم همکاری دستگاههای پایه همچون وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، ارتش، نیروهای نظامی و انتظامی و کارگری است که از ورزش دور هستند
- تحلیل عضو هیات رئیسه مجلس درباره تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت
- هیچ توجیهی در عدم اجرای قانون خصوصیسازی سرخآبیها قابل پذیرش نیست
- دخالت افراد سیاسی در ورزش سم به شمار میرود و باید حذف شود تا دمکراسی ورزشی در هیئتها اوج یابد/ بخش جوانان در وزارت ورزش بلاتکلیف مانده است
- منظمترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بشناسید
- تکلیف افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی مشخص شد
- بیانیه جمعی از نمایندگان در خصوص اقدام عاجل دولت برای کمک به شهرداریها جهت پرداخت حقوق و مزایای کارگران
- دولت تا شهریور ماه برای واگذاری استقلال و پرسپولیس فرصت دارد
- حداقل حقوق کارگری ۲ میلیون تومان باشد
- تذکر شفاهی علیاصغر یوسفنژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایشقیمتها،بدعهدی خودروسازان و مشکل سهمیه آرد نانوایان
- با مصوبه تلفیق؛ حقوقهای تا ۲ میلیون و۷۵۰ هزار تومان از مالیات معاف میشوند
- اختصاص اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریالی جهت تکمیل پروژههای مسکن مهر
علی اصغر یوسف نژاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، گفت:هدفمندی یارانهها و مسائل مربوط به نرخ حاملهای انرژی، مسائل مربوط به تأمین اجتماعی و صندوقهای بازنشستگی موضوعاتی هستند که با هم در ارتباط میباشند به نحوی که میتوان گفت از هم تأثیرپذیر هستند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه به مسائل تأمین اجتماعی و رسیدگی به مددجویان تحت پوشش توجه شده است، گفت:در لایحه بودجه به مباحث بیمه، حمایت و امداد لحاظ شده است، منابع عمومی دولت در لایحه بودجه کمتر از ۱۰درصد رشد داشته اما در خصوص موضوعات مربوط به رفاه، لایحه بودجه سال آتی نسبت به سال ۹۶ با ۲۴ درصد افزایش روبرو شده است، به نحوی که دولت در سه بخش مذکور ۷۸ هزار میلیارد تومان به بحث های مذکور اختصاص داده شده که بیانگر ۱۸ درصد از منابع بودجه عمومی است که رقم قابل توجهی است.
یوسفنژاد افزود: از میزان منابع مذکور به صندوقهای کشوری و لشکری و صندوق فولاد ۵۲هزار و ۶۰۰میلیارد تومان منابع اختصاص داده شده و ۲۵ هزار میلیارد تومان برای تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح و هلال احمر در نظر گرفته شده است.
کاهش فقر مطلق سیاست مد نظر کمیسیون تلفیق بودجه و دولت
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: سیاستگذاریهایی که مدنظر کمیسیون تلفیق بودجه و دولت است این است که میزان فقر مطلق کاهش یابد و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی توانمند شوند.
بررسی افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در کمیسیون تلفیق
وی افزود: بر اساس ماده ۳۹ برنامه ششم توسعه دولت میتواند بر حسب شرایط تعداد افراد یاران بگیر را کاهش بدهد. بر اساس آنچه که در کمیسیون تلفیق مورد بحث قرار گرفت که حتی میزان مستمری ۱٫۵ میلیون از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و ۵۲۳هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی با در سال آینده افزایش روبرو شوند.
نماینده مردم ساری و میاندرورد در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از چالشهای مجلس و کمیسیون تلفیق موضوع مدل حذف ۴۲ میلیون نفر از دریافت یارانه است که این تعداد حذف با چه روش و ملاکی انجام شود در این راستا سناریوهای مختلفی در کمیسیون تلفیق برای حذف دهک ها غیرنیازمند مورد بررسی قرار گرفته و خواهد گرفت.
وی ادامه داد: یکی از مدلهایی که برای حذف یارانهبگیران مورد بررسی قرار گرفت این است که بر اساس درآمدهای اشخاص برنامهریزی انجام شود که بطور مثال اگر یارانه سرپرست خانوارهایی که درآمدهایی بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق در ماه دارند حذف شوند که بر این اساس یارانه ۳۰ میلیون نفر قطع خواهد شد. همچنین بر اساس یک پیشنهاد دیگر اینکه اگر یارانه سرپرست خانوارها که درآمد آنها ۳ میلیون تومان در ماه است حذف شود در مجموع یارانه ۱۶ میلیون نفر حذف خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی افزود: تلاشهایی که نمایندگان مجلس انجام خواهند داد این است که یارانه خانوارهایی که از لحاظ درآمدی جزء دهکهای پایین هستند حفظ شود اما در خصوص تشخیص معیارها برای حذف یارانه بگیران باید بررسیهای بیشتری صورت گیرد.
یوسفنژاد افزود: در حال حاضر بر اساس بررسیهای دیوان محاسبات و با توجه به قیمتهای فعلی فروش حاملهای انرژی باعث کسب درآمد ۳۷ هزار میلیارد تومانی میشود که از این میزان حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان به صورت یارانه نقدی به ۴۲ میلیون نفر پرداخت و ۴ هزار میلیارد تومان نیز صرف افزایش مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و ۳ هزار میلیارد تومان نیز برای افراد فقیر تحت پوشش پرداخت شود، همچنین ۳۷۰۰ میلیارد تومان از منابع مذکور برای طرح تحول سلامت و حدود ۴ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نان هزینه شود.
یوسفنژاد ادامه داد: کار مهمی که کمیسیون تلفیق مجلس باید انجام دهد این است که هدفمندی یارانهها، اشتغال، مسائل مربوط به نرخ حاملهای انرژی و صندوقهای بازنشستگی را با هم لحاظ کند و در این راستا با دولت به یک نظریه مشترک اجرایی برسد و در بودجه لحاظ کند.
تکلیف مجلس تخصیص بهینه منابع در اختیار است
وی افزود: هدف کمیسیون تلفیق بودجه مجلس این است که بین واقعیت موجود در جامعه و منابع مالی شناسایی شده در اختیار دولت و مجلس تعادل برقرار شود و در این راستا منابع در اختیار، تخصیص بهینه داشته باشد به نحوی که اثربخشی آن مناسب باشد البته راهحلهای مختلفی برای انجام این مهم وجود دارد، مجلس و دولت به دنبال بهترین راهکار هستند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی افزود:بین دغدغههای جامعه مانند اشتغال و بیکاری فارغ التحصیلان و جوانان و همچنین بانوان و افزایش رفاه عمومی در جامعه، تأمین امرار معاش و معیشت مناسب و منابع باید تعادلی به وجود بیاید که مجلس در این راستا وظیفه دارد.
وی ادامه داد: برخی الزامات قانونی در خصوص افزایش نرخ حاملهای انرژی وجود دارد و بر اساس تبصره ۳۹ قانون دولت مجاز است تا سال۱۴۰۰ نرخ حاملهای انرژی را تا ۹۵ درصد فوب خلیج فارس افزایش دهد.
میزان مصرف سرانه انرژی در ایران در مقایسه با برخی از کشورهای پیشرفته چند برابر است
یوسف نژاد گفت: در حال حاضر میزان مصرف سرانه انرژی در ایران در مقایسه با برخی از کشورهای پیشرفته چند برابر است و بحث واردات بنزین و آلودگی هوا را نباید فراموش کنیم بنابراین به مسائل مذکور نیز در بررسی لایحه بودجه باید توجه کرد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از لحاظ زمانی در موقعیتی هستیم که در مورد افزایش قیمت حاملهای انرژی میتوان گفت که تقریبا در نقطه تعادل پاسکاری بین دولت و مجلس هستیم چرا که در زمان انتخابات ریاست جمهوری معمولا دولتها مخالف افزایش حاملهای انرژی هستند و در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی معمولا مجلس به خاطر مسائل اجتماعی تمایلی به انجام این کار ندارد اما امسال و همچنین سال آینده میتوان در راستای توجه به منافع عمومی کشور در این خصوص تصمیمگیری کرد.
وی افزود: باید تدابیر به نحوی اتخاذ شود که منابع حاصل از افزایش نرخ حاملهای انرژی به سمت اشتغال و تولید سوق داده شود، نکته دیگر اینکه در لایحه بودجه در خصوص قیمت ۱۵۰۰ تومانی بنزین مطلبی بیان نشده است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه در خصوص مسائل مذکور به یک تصمیم واقعبیانه دست یابیم باید به نظرات اقتصاددانان، کارشناسان، دانشگاهیان و کمیسیونهای تخصصی مجلس و نظرات دولت استفاده شود./