آخرین اخبار
19:24:34 - سه‌شنبه 9 سپتامبر 2014
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم:
آفت نابودی در تارو پود صنعت نساجی
علی اصغر یوسف نژاد با اشاره به اینکه صنعت نساجی یکی از صنایع پایا و تأثیر گذار در اشتغالزایی است، گفت: توسعه صنعت نساجی کشور موجب اشتغالزایی می شود که توجه به این بخش بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به صنعت نساجی افزود: قاچاق گسترده پارچه و لباس به همراه واردات بی‌رویه این دو محصول، صنعت نساجی کشور را به ورطه نابودی کشانده است.

نماینده مردم ساری در مجلس هشتم ادامه داد: صنعت نساجی به عنوان یکی از صنایع قدیمی ایران هم‌اکنون به علت واردات بی‌رویه و همچنین قاچاق وضعیت مطلوبی ندارد.

وی اظهارداشت: این صنعت با سرمایه‌ گذاری بسیار کم، اشتغال‌زایی بسیار بالایی دارد، ولی متأسفانه به علت بی‌توجهی مسئولان این صنعت هم‌اکنون در حال ورشکستگی است که به این وضعیت باید رسیدگی شود.

یوسف نژاد تأکید کرد: برای بهبود وضعیت نامطلوب صنعت نساجی، این صنعت به توجه بیشتر دولت و مجلس نیازمنداست که در غیر این صورت، با روند کنونی، فعالیت ناچیزاین صنعت نیز به‌طور کامل متوقف خواهد شد.

نماینده مردم ساری در مجلس هشتم با بیان این که راهکارهایی از سوی دولت برای حمایت از صنایع بزرگ کشور در زمان هدفمندسازی یارانه ها پیش بینی شده بود، تصریح کرد: ارائه تسهیلات به این صنایع از جمله راهکارهای حمایتی دولت بود که اگرچه فوایدی هم داشت اما به طور کلی نتوانست از بروز مشکلات تولیدی در صنایع آلومینیوم و فولاد جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه قیمت واقعی ارز، با جمع قیمت پایه ارز و تورم داخلی و کسر تورم خارجی از آن محاسبه می شود، افزود: مدیریت نرخ ارز، در بستر سازی برای رشد صنایع  و گسترش رقابت پذیری تاثیر زیادی دارد و بر همین اساس کوچکترین اشتباهی در محاسبه نرخ ارز، صنعت کشور را با چالش های بزرگ مواجه خواهد کرد.

نماینده مردم ساری در مجلس هشتم در پایان با بررسی دلایل کندی پرداخت منابع ارزی و ریالی از صندوق توسعه ملی به فعالان بخش خصوصی، یادآور شد: اصلی‌ترین دلیل کند بودن روند پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی به بخش خصوصی بی‌رغبتی اکثر بانکها به انجام این کار است. بانک‌های عامل به دلیل مشخص نبودن سود تسهیلات صندوق، تمایلی به مشارکت در پرداخت این منابع ندارند.