آخرین اخبار
19:29:30 - دوشنبه 24 سپتامبر 2012
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یوسف نژاد:اجرای کامل اصل 44، گره گشای مشکلات صنعت کشور است
علی اصغر یوسف نژاد با بیان اینکه کلیات اصل 44 قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری به دستگاه ها ابلاغ شده و آن ها نیز موظف به اجرای کامل آن هستند، گفت: اجرای کامل اصل 44 قانون اساسی، گره گشای مشکلات صنعت کشور است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت افزود: برخی از صنایع بزرگ کشور نظیر صنایع فولاد و آلومینیوم کشور با اجرایی کردن قانون هدفمندسازی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی با مشکل کاهش تولید رو به رو شده اند که در فاز دوم این قانون این مشکل باید برطرف شود.

نماینده مردم ساری در مجلس هشتم با بیان این که راهکارهایی از سوی دولت برای حمایت از صنایع بزرگ کشور در زمان هدفمندسازی یارانه ها پیش بینی شده بود، تصریح کرد: ارائه تسهیلات به این صنایع از جمله راهکارهای حمایتی دولت بود که اگرچه فوایدی هم داشت اما به طور کلی نتوانست از بروز مشکلات تولیدی در صنایع آلومینیوم و فولاد جلوگیری کند.

یوسف نژادافزایش قیمت حامل های انرژی، واردات بی رویه، زمینه نابرابر رقابت‌بین صنایع تولیدی و ناکارآمدی روش های مدیریتی و نیز عدم اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی را از مهم ترین دلایل بروز مشکلات در حوزه صنعت دانست.

وی با بیان اینکه قیمت واقعی ارز، با جمع قیمت پایه ارز و تورم داخلی و کسر تورم خارجی از آن محاسبه می شود، افزود: مدیریت نرخ ارز، در بستر سازی برای رشد صنایع  و گسترش رقابت پذیری تاثیر زیادی دارد و بر همین اساس کوچکترین اشتباهی در محاسبه نرخ ارز، صنعت کشور را با چالش های بزرگ مواجه خواهد کرد.

نماینده مردم ساری در مجلس هشتم در پایان به موانع موجود بر سر راه تولید و صنعت اشاره کرد و یادآور شد: وجود موانع زیاد و تأثیرگذار در رونق صنعت کشور، همزمان با افزایش قیمت سوخت، توجه جدی دولت را در اصلاح ساختار بخش صنعت کشور ضروری کرده است.