آخرین اخبار
19:35:57 - سه‌شنبه 1 مه 2012
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یوسف‌نژاد با انتقاد از کم توجهی مسئولان به ورزش‌های انفرادی:
ضرورت حمایت وزنه برداری و دیگررشته‌های انفرادی مدال آور
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با تاکید برضرورت حمایت وزنه برداری و دیگررشته‌های انفرادی مدال آور، تصریح کرد: وزنه برداری کشوراز جمله رشته‌های ورزشی است که علی رغم کم توجهی‌‌ها، بخاطر دلسوزی مربیان وهمت بالای ورزشکاران این رشته همواره خوش درخشیده است.

علی اصغر یوسف نژاد درگفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت با تقدیراز درخشش تیم ملی وزنه برداری کشور در رقابتهای آسیایی گفت: خوشبختانه مسیری که وزنه‌برداری کشور طی سالهای اخیر طی می کند، راه بازگشت به افتخارات گذشته این رشته بوده، چراکه ورزش وزنه‌برداری کشورمان از دیرباز در سطح جهان نام‌آور بوده است.

 

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با تشکر از مسئولان فدراسیون وزنه برداری کشور، اظهارداشت: وزنه برداری کشور از جمله رشته‌های ورزشی است که علی رغم  کم توجهی‌ها، بخاطر همت بالای ورزشکاران  و دلسوزی مربیان این رشته همواره خوش درخشیده است.

 

عضو فراکسیون اقلیت مجلس با اشاره به مشکلات مالی توسعه ورزشهای انفرادی، بیان کرد: بسیاری از ورزشها همچون وزنه برداری، ورزشهای رزمی، رشته‌های دوومیدانی و آبی علی رغم آنکه ظرفیت بالایی برای درخشش ومدال آوری در عرصه‌های بین المللی دارد، بخاطر سرمایه‌گذاری ضعیف و کم توجهی، مهجور مانده است.

 

وی با بیان اینکه در کشورما و برخی کشورهای دیگر ورزش فوتبال مانند چاه عمیقی است تمام بودجه های رشته‌های دیگرورزشی را می‌بلعد، تاکیدکرد: متاسفانه این رشته بدون آنکه نتیجه آنچنانی برای ورزش کشور داشته باشد،  از بودجه ورزشی کشور، سهم میلیاردی را به خود اختصاص داده است.

 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: علی رغم حمایت‌‌های مالی قابل ملاحظه بخش دولتی و خصوصی به فوتبال ملاحظه می‌شود که گاه این رشته حتی 500 میلیون تومان هم بازگشت و پیامد نداشته است و به نسبت دیگر رشته‌های ورزشی همچون  بوکس که در آن سالانه کمتر از 800 میلیون سرمایه گذاری صورت می‌گیرد، اما تعداد قابل توجهی از ورزشکاران این رشته، مقام ورزشی ایران را در المپیک بالا می‌برند، قابل مقایسه نیست.

 

یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه با اختصاص هزینه‌های گزاف و سخاوتمندانه به فوتبال این رشته نه از نظر اخلاقی و نه فنی به نقطه مطلوبی نرسیده، ابرازداشت: اخیرا اعلام شد باشگاه پرسپولیس با 50 گل خرده و بدترین خط دفاعی در حال حذف شدن است و در عین حال 18 میلیارد بدهی نیزدارد! حال سوال اینجاست سرمایه‌گذاری برای بدست آوردن نتایجی  اینچنین چقدر منطقی به نظر می‌رسد؟

 

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ورزش کشور با برنامه‌ریزی و حمایت مسئولان ورزشی قابل حل است، یادآورشد:  ضرورت وزارت ورزش و جوان هرچه زودتر طرح جامع ورزشی  تدوین و ارائه کند و بر اساس استراتیژی مناسبی ورزش کشور را سیاستگذار کند./