آخرین اخبار
20:00:35 - چهارشنبه 9 فوریه 2011
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دولت به وظایف قانونی خود در زمان مقرر عمل کند
یوسف‌نژاد: تصویب بودجه وظیفه مجلس است، نه دولت
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن، مجلس را نهاد رسمی قانونگذاری در کشور خواند و گفت: بررسی و تصویب برنامه بودجه به عنوان مهمترین قانون مدیریتی کشور در یک سال، وظیفه قانونی مجلس است نه دولت.

“علی اصغر یوسف نژاد” در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، با بیان این که مجلس واسطه نظارت مردم بر قانونگذاری و اجرای قانون است، گفت: مجلس به نمایندگی از مردم و بر اساس قانون اساسی کشور، مسئول قانونگذاری، نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی کشور و تحقیق و تفحص در تقسیم عادلانه منابع مالی است .

یوسف نژاد اظهارات برخی از مسئولان دولتی درباره ضروری نبودن بررسی برنامه بودجه از سوی مجلس را با این استدلال که دولت در زمان تدوین بودجه، بررسی های لازم را انجام می دهد، بی اساس خواند و افزود: دولت اگر بتواند وظایف قانونی خود را در زمان مقرر به انجام برساند، کفایت می کند.

نماینده مردم ساری در مجلس همچنین با تأکید بر این که وظایف و اختیارات نهادهای کشور مشخص و واضح است، تصریح کرد: مجلس طبق مفاد قانون اساسی کشور، آیین نامه داخلی مجلس و عرف بین المللی، یک نهاد قانونگذار و ناظر است و دولت حق ندارد در مناسبات این نهاد مستقل، دخل و تصرف کند.

وی با تأکید بر گفته امام خمینی (ره) درباره در رأس امور بودن مجلس، گفت: متأسفانه رویکرد دولت به گونه ای است که شائبه دور زدن مجلس را تقویت و در جهت خارج کردن مجلس از رأس امور حرکت می کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گفت: قانون اساسی راهکارهایی را برای جلوگیری از تخلف دولت از قانون مشخص کرده است که در صورت ادامه روند کنونی، مجلس ناچار است به مسئولیت قانونی خود عمل کند.