آخرین اخبار
23:21:20 - دوشنبه 19 اکتبر 2015
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
چرا در مجلس هشتم شاهد بی‌اخلاقی‌ها نبودیم؟
یوسف‌نژاد همچنین سخنان جالبی در همان نطق خود اعلام کرد، وی گفت: اگر اهانت به چهره‌هایی که دارای وجهه اجتماعی هستند، در جامعه باب شود، مجلس از مسیر اصلی خودش منحرف می شود؛ چون به این ترتیب هر کس بخواهد به این توهین‌ها پاسخ دهد، مجلس به مجلسی برای تضاد و مقابله و ایجاد جو روانی منفی تبدیل می‌شود که درست نیست.

مازند مجلس : در روزهای گذشته و بر سر تصویب کلیات و جزئیات برجام اتفاقاتی افتاد که آن را می‌توان با یکشنبه سیاه مجلس که در آن محمود احمدی نژاد فیلمی با موضوع مذاکره پنهانی سعید مرتضوی و فاضل لاریجانی پخش کرد مقایسه کرد.
 
در مجلس نهم که یکدست اصولگرا است این رفتارها عجیب است و به نظر توهینی آشکار به کل نظام است. حتی در حوادث اخیر، دلواپسان مجلس آش را به قدری شور کردند که دفتر رهبر انقلاب نیز مجبور به صدور اعلامیه‌ای شد.
 
اما چرا گروهی موسوم به دلواپسان می‌توانند در مجلس شورای اسلامی که خانه به حق ملت ایران است اینچنین بلوا و آشوب به پا کنند؟ افرادی که هم‌اکنون در مجلس دکتر صالحی را به دفن توسط سیمان تهدید می‌کنند، و یا اعضای بیت رهبری را به دخالت در موضوع برجام متهم می‌کنند و یا رئیس مجلس را دیکتاتور می‌خواند، در مجلس پیشین یعنی مجلس هشتم نیز حضور داشتند، پس چرا در مجلس هشتم شاهد اینچنین رفتارهای دور از شان در مجلس نبودیم؟
 
در مجلس هشتم اقلیتی از اصلاح‌طلبان قوی در مجلس حضور داشتند که علیرغم تعداد کم، عملکرد و اثربخشی بسیار بالایی از خود به نمایش می‌گذاشتند و جلوی تندروی‌ها و کندروی‌ها را می‌گرفتند تا مجلسی با راندمان بالا بوجود بیاورند. یکی از این نمایندگان فعال و اثربخش مجلس هشتم، علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری و میاندرود بود که به تنهایی ۸۷ طرح در مجلس شورای اسلامی طراحی کرد. شاید کمتر نماینده‌ای در کل ادوار مجلس اینچنین فعال و اثرگذار بوده باشد.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن و عضویت در هیات رئیسه کمیسیون آئین نامه‌ داخلی مجلس نشان از قابلیت بالای یوسف‌نژاد در مجلس داشت. همچنین عضویت در هیات رئیسه فراکسیون‌های مدیریت شهری، ورزش، صنایع غذایی، سرمایه‌گذاری و عضویت در فراکسیون آموزش و پروش همه و همه نشان دهنده توان و تخصص این نماینده مازندرانی است.
 
یکی دیگر از دستاوردهای این اقلیت در مجلس، ایستادن در مقابل حرف‌های غیرمنطقی و دور از شان مجلس برخی نمایندگان بود. به طور مثال در طول مجلس هشتم یک بار حمید رسایی (نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات) در نطق توهین‌آمیز نسبت به سید محمد خاتمی گفت: جرج بوش از چه افراد و شخصیت‌هایی بارها و بارها در ایران حمایت کرد و آنها در زیر عبای شکلاتی چه کسی پنهان شده ‌بودند؟
 
این نطق میان‌ دستور که باعث تشنج در مجلس هشتم شد، واکنش شدید علی‌اصغر یوسف‌نژاد را به همراه داشت. نماینده ساری که این نطق را سراسر توهین می‌دانست اعلام کرد: از یک روحانی انتظار نمی‌رفت که در مورد یک روحانی دیگر اینگونه سخن بگوید. در شان مجلس نیست که از تریبون مقدس آن برای توهین به افراد و شخصیت‌هایی که در جامعه دارای وجهه‌ای هستند استفاده شود.
 
یوسف‌نژاد همچنین سخنان جالبی در همان نطق خود اعلام کرد، وی گفت: اگر اهانت به چهره‌هایی که دارای وجهه اجتماعی هستند، در جامعه باب شود، مجلس از مسیر اصلی خودش منحرف می شود؛ چون به این ترتیب هر کس بخواهد به این توهین‌ها پاسخ دهد، مجلس به مجلسی برای تضاد و مقابله و ایجاد جو روانی منفی تبدیل می‌شود که درست نیست.
 
امروز می‌بینیم متاسفانه این سخنان یوسف‌نژاد به واقعیت تبدیل شده است. روزی به وزیر خارجه می‌گویند (غلط کرد) و روزی رئیس سازمان انرژی اتمی را تهدید به مرگ می‌کنند و حتی به رئیس مجلس هم رحم نمی‌کنند. متاسفانه با خروج نمایندگان منصف و با کارایی بالایی همچون یوسف‌نژاد در مجلس نهم، فضا برای تندروهایی که شان مجلس را حفظ نمی‌کنند باز شده است. ان‌شاء‌الله در مجلس دهم، شاهد ورود نمایندگانی به مجلس شورای اسلامی باشیم که ادب و شان را به مجلس بازگردانند تا مجلس شورای اسلامی به جایگاه اصلی خود یعنی راس امور بازگردد.