آخرین اخبار
11:51:44 - یکشنبه 22 نوامبر 2015
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مازندمجلس؛
اصلاح‌طلبان تهران به دنبال یوسف‌ نژاد
طبق اخبار شنیده شده از تهران، ظاهرا در لیست ابتدایی که اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر تهران در حال تدارک دیدن هستند، در حال رایزنی با علی‌اصغر یوسف‌نژاد معاون پارلمانی سابق وزیر اقتصاد هستند تا وی را در لیست ۳۰ نفره شهر تهران قرار بدهند.

مازندمجلس-طبق اخبار شنیده شده از تهران، ظاهرا در لیست ابتدایی که اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر تهران در حال تدارک دیدن هستند، در حال رایزنی با علی‌اصغر یوسف‌نژاد معاون پارلمانی سابق وزیر اقتصاد هستند تا وی را در لیست ۳۰ نفره شهر تهران قرار بدهند.

با توجه به اتفاقاتی که در دور چهارم شورای شهر تهران رخ داد و رای عجیب الهه راستگو پیرامون انتخاب شهردار تهران و رئیس شورای شهر، و با توجه به اینکه الهه راستگو با حمایت و قرار گرفتن در لیست اصلاح‌طلبان توانست به شورای شهر راه یابد، گویا بزرگان اصلاح‌طلب از گذشته درس گرفته‌اند و اینبار در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بر روی کسانی که در لیست قرار خواهند گرفت حساسیت بسیاری نشان خواهند داد.

از این رو به دنبال کسانی هستند که هم تفکر اصلاح‌طلبی آنها در گذر زمان ثابت شده باشد و هم قوت و قدرت خود را در مقاطع مختلف زمانی نشان داده باشند. به همین دلیل رایزنی‌هایی با یوسف‌نژاد نماینده دو دوره مجلس از حوزه انتخابیه ساری انجام داده‌اند تا او را به شرکت در انتخابات از حوزه انتخابیه تهران راضی کنند.

فارغ از دیدگاه‌هایی که در این باره وجود دارد، باید توجه داشت حوزه انتخابیه مرکز استان بیش از هر زمان دیگری نیاز به نماینده‌ای قوی از بدنه اصلاح‌طلبان و با ارتباط حسنه با دولت دارد. شاید به جرات بتوان گفت امروز در حوزه انتخابیه ساری و میاندرود هیچ نامزدی به اندازه یوسف‌نژاد ارتباط تنگاتنگی با دولت تدبیر و امید ندارد و در گرفتن امتیاز از دولت به اندازه یوسف‌نژاد قدرت چانه‌زنی نداشته باشد.

یوسف‌نژاد پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید جزو اولین کسانی بود که دولت اعتدال‌گرا او را جذب کرد و وزیری که بیشترین رای را در طول تاریخ جمهوری اسلامی از مجلس گرفت او را در یکی از مناصب حساس یعنی معاونت پارلمانی و حقوقی خود برگزید. پر واضح است وزرا کسی را به عنوان معاون پارلمانی خود برمی‌گزینند که بیشترین آشنایی را به مجلس شورای اسلامی، قانونگذاری و بیشترین توان را در رایزنی با نمایندگان مجلس داشته باشد بنابراین یوسف‌نژاد امروز سرمایه‌ای برای مردم ساری و استان است که باید تمام تلاش‌ها برای نگه داشتن وی در مرکز استان انجام شود.

از طرفی بسیاری از اصلاح‌طلبان نامی، امسال قرار است از حوزه انتخابیه شهر خود وارد عرصه انتخابات شوند به طور مثال مصطفی معین یا علیخانی قرار است از زادگاه خود نامزد انتخابت شوند و یا کسانی همچون پزشکیان یا تابش همواره از حوزه انتخابیه شهر خود وارد مجلس می‌شوند تا در کنار قانون‌گذاری در سطح کلان، همچنان به مردم شهر خود خدمت کنند. بنابراین یوسف‌نژاد هم همچون دیگر چهره‌های ملی باید از حوزه انتخابیه خود کاندیدا شود و با توجه به استقبال مردم از وی باید به مردم شهر زادگاه خودش لبیک بگوید.