آخرین اخبار
15:09:31 - پنج‌شنبه 3 نوامبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
يوسف نژاد خبر داد؛
موافقت اصولی با ایجاد منطقه آزاد در مازندران
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی از موافقت اصولی با ایجاد منطقه آزاد در مازندران خبر داد.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های مناسب برای استفاده از ظرفیت‌های استان مازندان و همجواری با کشورهای آسیای میانه وجود دارد و همچنین راه مواصلاتی، هوایی، زمینی، دریایی، فرودگاه و دیگر شاخصه هایی که ایجاد منطقه آزاد را محقق می‌کند هم استاندار و هم نمایندگان مازندران پیگیر منطقه آزاد بودند که خوشبختانه با توجهی که شورای عالی مناطق آزاد داشت و بررسی‌های میدانی، با ایجاد منطقه آزاد امیرآباد موافقت اصولی شد و قرار شد فردی از جانب استاندار به عنوان مسئول پیگیری مشخص شود که با بررسی‌های مناسب و مستند کردن ظرفیت ها، توانمندی ها، شاخصه ها و محدوده منطقه آزاد موضوع در هیات دولت و نهایتا مجلس به تصویب برسد.

این عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: این امر زمینه خوبی برای رشد و توسعه استان مازندران و بهره گیری از شرایط جغرافیایی، ظرفیت ها و توانمندی های استان است که ان‌شاءالله محقق شود و در طی طریق اداری برای تصویب در هیات دولت و ان‌شاءالله مجلس باعث خوشحالی و ایجاد تحرک اقتصادی برای بخش‌های مختلف مردم در مازندران شود. اگر این اتفاق بیفتد می‌تواند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال، صادرات، افزایش درآمدهای عمومی مردم، تحول اقتصادی و کاهش بیکاری و همچنین سرمایه گذاری خارجی شود.

وی یادآور شد: امیدوارم تا الان که شرایط مناسبی برای این کار فراهم شده ان‌شاءالله با اتحاد و انسجام این کار نتیجه‌ای نهایی بدهد و به گونه‌ای شود که مازندران از این مزیت نسبی خود و هم مرز بودن با کشورهای خارجی و همچنین توان تجارت خارجی استفاده مناسب را ببرد. این کار نه تنها مورد تقاضای مسئولین و نمایندگان بلکه مورد درخواست آحاد مردم استان است و یکی از انتظارات مردم از دولت آقای روحانی بوده که امیدواریم نتیجه خیری برای مردم استان داشته باشد.