آخرین اخبار
20:36:07 - دوشنبه 4 نوامبر 2019
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
واکنش یوسف نژاد نماینده ساری و میاندورود به طرح استان مازندران غربی:
فقط آقایان احمدی لاشکی و شریعت نژاد طرح را امضا کردند / ٨ دلیل برای خلاف بودن طرح مازندران غربی / این طرح جز دشمنی و اختلاف هیچ سرانجامی ندارد
علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده ساری و میاندرود و عضو هیات ریسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با عبارت ضمن مخالفت شدید با طرح استان مازندران غربی آن را ناپخته عجولانه و انتخاباتی خواند و گفت: این طرح را فقط دو نفر از نمایندگان مازندران یعنی آقایان احمدی لاشکی و شریعت نژاد نمایندگان نوشهر و چالوس و تنکابن امضا کرده‌اند و مابقی نمایندگان استان با آن جدا مخالف هستند.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری و میاندرود و عضو هیات ریسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عبارت ضمن مخالفت شدید با طرح استان مازندران غربی آن را ناپخته عجولانه و انتخاباتی خواند و گفت: این طرح را فقط دو نفر از نمایندگان مازندران یعنی آقایان احمدی لاشکی و شریعت نژاد نمایندگان نوشهر و چالوس و تنکابن امضا کرده‌اند و مابقی نمایندگان استان با آن جدا مخالف هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: البته این اتفاقی عادی است که عده‌ای طرحی را بنویسند و برایش امضا جمع کنند اما این طرح در بدترین زمان ممکن مطرح شده و جز ایجاد دودستگی، نفاق و سست کردن وحدت مردم آنهم در آستانه انتخابات هیچ اثری ندارد و با توصیه رهبری مبنی بر ضرورت وحدت در تضاد آشکار است.

یوسف نژاد تصریح کرد: همین اختلاف ها بود که مازندران هنوز علیرغم شایستگی اش از منطقه آزاد محروم است.

وی با چندین دلیل قانونی این طرح از اساس بیهوده و اشتباه دانست و اظهار داشت: اول طرح به شدت ضعیف است و اکثر نمایندگان استان با آن مخالف هستند. ثانیا این طرح به شکل عادی مطرح شده و به عمر این مجلس برای بررسی نمی‌رسد و به احتمال زیاد بایگانی می‌شود و تنها برای مدت کوتاهی تنش ایجاد می‌کند.

یوسف نژاد ادامه داد: این طرح با بند ٢ ماده ۴ قانون‌ تدوین و تنقیح قوانین کشور مغایرت دارد و شرایط ماده ۴ در آن رعایت نشده است و اداره کل تدوین قوانین مجلس هم ایرادات فراوانی به آن گرفته است.

وی افزود: این طرح با اصل ٧۵ قانون اساسی مغایرت آشکار دارد که تاکید می‌کند طرحها نباید بار مالی عمومی داشته باشند درحالی‌که این طرح بی موقع و بی دلیل جز هزینه اضافه چیزی ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح نه با سیاست‌های کلی نظام و نه با سند چشم‌انداز همخوانی ندارد و بر اساس ماده ١۴٠ آیین نامه داخلی به دلیل بار مالی و هزینه عمومی وجاهت طرح ندارد. همچنین به دلیل اینکه طرح موجب اصلاح و تغییر برنامه می‌شود به دو/سوم رای نمایندگان برای تصویب نیاز دارد که بعید است.

وی تاکید کرد: ادبیات این طرح به شدت ضعیف و عجولانه با بند ٩ سیاست های کلی نظام در تضاد است. بعلاوه اینکه نامگذاری عجیبی هم دارد که گویا مثلا یک مازندران شرقی هم وجود دارد.

یوسف نژاد افزود: انتخاب یک شهرک بعنوان مرکز استان با تبصره ۲ ماده ۹ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری در تضاد است که می‌گوید مرکز استان باید از تمامی حیث ها مناسبترین شهر باشد.

وی تصریح کرد: به دلیل افزایش حجم ساخت و ساز مغایر با بند الف ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه است.

نماینده ساری و میاندورود در پایان با بیان اینکه بهتر بود این دو نماینده محترم ابتدا طرح را با مجمع نمایندگان مازندران درمیان می‌گذاشتند و بعد مطرح می‌کردند تا شائبه انگیز نباشد و باعث انشقاق نشود.