آخرین اخبار
20:48:20 - دوشنبه 3 ژوئن 2019
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:
ضرورت پوشش صندوق ضمانت و خدمات بیمه ای در صادرات
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی، ریسک تجاری در حوزه صادرات بالا است بنابراین پوشش صندوق ضمانت و خدمات بیمه ای در حوزه صادرات از ضروریات محسوب می شود.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عصر سه شنبه در کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به سابقه حدود ۵۰ ساله صندوق ضمانت توسعه صادرات، عملکرد چندساله این صندوق توسعه را خوب برشمرد و گفت: در مازندران از نظر تولید مشکل نداریم ولی در حوزه عرضه چالش داریم.

وی با بیان اینکه برای عرضه کالاها در حوزه کشورهای همسایه باید ورود پیدا کنیم گفت: عدد ۲.۵ در هزار میلیارد دلار بازار کشورهای همسایه ناچیز و صفر است و این مسئله ریشه در عدم وجود زیرساخت ها، برندسازی، توانمندبودن، مالیات و غیزه است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط فعلی، ریسک تجاری در حوزه صادرات بالا است و در این شرایط صندوق ضمانت و خدمات‌بیمه‌ای باید پشتوانه ای برای صادرات باشد زیرا فضای کسب و کار ناقص، ریسک بالای تجاری از جمله موانع فراروی به شمار می رود.

یوسف‌نژاد با تاکید براینکه بخش خصوصی باید اعتبار و اعتماد را در جامعه هدف ایجاد کند گفت: از نظر برندسازی برای صادرات بسیار ضعیف هستیم و در حال بخش عمده تجارت جهانی دست ۱۰ درصد برندهای معتبر است و برندهای ایرانی سه دهم درصد در تجارت جهانی نقش دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقویت بخش خصوصی، تقویت و تعامل با کشورهای همسایه را برای توسعه تجارت ضروری دانست و گفت: تجارت یک علم به شمار می رود و با شیوه های سنتی نمی توان در این عرصه موفق بود.

وی گفت: در شرایطی کنونی که مشکل انتقال پول و ریسک بالای تجاری را شاهد هستیم پوشش و خدمات بیمه ای می تواند سبب مشوق برای صادرکنندگان شود.