- افزایش ۴۹٫۸ درصدی درآمدهای مالیاتی در بودجه ۱۴۰۳ منطقی نیست
- یوسف نژاد چهره ای ماندگار و ملی برای ساری و میاندورود/نماینده ای که وکیل مردم بود
- جریمهی نوبیمهشدگان با مصوبهی مجلس/ به جای «افزایش سن و سابقه» دلایل بحران تامین اجتماعی را دریابید
- مراکز نظامی آمریکا در تیررس ماست/ ترور حاجقاسم سلیمانی بیجواب نمیماند
- حقوقهای تا سقف ۳ میلیون تومان در سال آینده از پرداخت مالیات معاف میشوند
- تکلیف مجلس برای اجرای قانون حق پخش تلویزیونی در سال ۹۹
- کمیسیون تلفیق رسالت خود را در مورد بودجه انجام میدهد
- پول زیاد و کثیف در انتخابات تعیینکننده است/ ممکن است خیلیها با پول به مجلس بیایند/ گاهی جناحبندیها و مسائل سیاسی در انتخابات دخیل است
- وجود مسائل غیر واقعی در لایحه بودجه سال ۹۹ وجود دارد/امکان تحقق ۱۹۰ هزار میلیارد تومان مالیات وجود ندارد
- یوسفنژاد: فراکسیون ورزش در راستای رفع دغدغه هواداران تیم ملی و استقلال از ابزار نظارتی خود استفاده میکند
- درباره استراماچونی کج سلیقگی شد/ استعداد تنظیم قرارداد با استانداردهای بین المللی را نداریم / تا زمانی که دلالها قرارداد تنظیم می کنند، باید شاهد این مشکلات باشیم
- یوسف نژاد: طرح شفافیت فعالیت های مالی نامزدها در انتخابات مجلس اجرایی می شود
- بودجه ۹۹ دارای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کسری است/بیش از دو سوم بودجه ۹۹ به شرکت های دولتی تخصیص یافته، در حالی که سهم آنها در بخش درآمد های مالیاتی دولت ۳.۵ درصد است
- افزایش ۱۵درصدی حقوق در سال۹۹ کافی نیست/بزرگنمایی درآمدهای بودجه باعث کسری می شود
- دریای خزر برای تسهیل امور در مسائل اقتصادی و تجاری به کمک نیاز دارد
- فقط آقایان احمدی لاشکی و شریعت نژاد طرح را امضا کردند / ٨ دلیل برای خلاف بودن طرح مازندران غربی / این طرح جز دشمنی و اختلاف هیچ سرانجامی ندارد
- طرح تعطیلی پنجشنبه در استان ها به صحن علنی مجلس رفت/ ضرورت تسریع در ساخت نیروگاه زباله سوز ساری
- گزارش تصویری/بازدید علیاصغر یوسفنژاد نماینده مردم ساری و میاندورود از دانشکده دندانپزشکی ساری
- ورود فراکسیون ورزش به بیاحترامی بحرینیها به سرود ملی ایران
- یوسفنژاد: استرداد لایحه مدیریت خدمات کشوری امکانپذیر نیست
- گزارش حضور و غیاب و میزان مشارکت یوسفنژاد در رای گیری های جلسات مجلس شورای اسلامی
- منطقه آزاد مازندران تا پایان سال ۹۸ به سرانجام میرسد
- مردم با انتقال آب خزر مخالفاند/ انتقال آب دریای خزر به دلایل کارشناسی، اجتماعی و مالی امکانپذیر نیست/ از تصمیمات محفلی دولت بیاطلاعیم/ حاضرم در این رابطه با هر مقامی در ایران، از آقای رئیسجمهور تا رئیس سازمان محیطزیست، مناظره کنم
- دانلود/لایحه مالیات بر ارزش افزوده
- پناهیان از فرآیند قانونگذاری اطلاع ندارد/ به دلیل نزدیکی انتخابات به مجلس حمله میشود
- عملکرد بنیاد مستضعفان تحسین برانگیز است
- انتقاد، زمینهای برای تضعیف دولت شده است/ مردم نمیتوانند صداهایشان را به دولت برسانند
- یوسف نژاد: بسته اقتصادی مهار تورم و نقدینگی در کنار حذف چهار صفر ارائه شود
- آماده سازی طرح آمایش سرزمینی ورزش ضروری است
- تصویب کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماندها
- سرخآبیها تا شهریورماه واگذار نشوند، برخورد میکنیم
- با تفکیک مازندران مخالفم
- آقای رئیس جمهور از فکر انتقال آب دریای خزر فارغ شوید+فیلم
- سطح بحرانهای فوتبال قابل قیاس با سالهای گذشته نیست
- ضرورت پوشش صندوق ضمانت و خدمات بیمه ای در صادرات
- یوسف نژاد: فقط ۵ شرکت حمل و نقل فعال در مازندران بین المللی است
- آخرین مصوبه کارگروه ویژه درباره افزایش حقوق کارمندان دولت
- تحلیل علیاصغر یوسفنژاد عضو هیأت رئیسه مجلس درباره رأی نیاوردن علی مطهری برای نایب رئیسی مجلس
- بهبود وضعیت ورزش در کشور ما مستلزم همکاری دستگاههای پایه همچون وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، ارتش، نیروهای نظامی و انتظامی و کارگری است که از ورزش دور هستند
- تحلیل عضو هیات رئیسه مجلس درباره تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت
- هیچ توجیهی در عدم اجرای قانون خصوصیسازی سرخآبیها قابل پذیرش نیست
- دخالت افراد سیاسی در ورزش سم به شمار میرود و باید حذف شود تا دمکراسی ورزشی در هیئتها اوج یابد/ بخش جوانان در وزارت ورزش بلاتکلیف مانده است
- منظمترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بشناسید
- تکلیف افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی مشخص شد
- بیانیه جمعی از نمایندگان در خصوص اقدام عاجل دولت برای کمک به شهرداریها جهت پرداخت حقوق و مزایای کارگران
- دولت تا شهریور ماه برای واگذاری استقلال و پرسپولیس فرصت دارد
- حداقل حقوق کارگری ۲ میلیون تومان باشد
- تذکر شفاهی علیاصغر یوسفنژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایشقیمتها،بدعهدی خودروسازان و مشکل سهمیه آرد نانوایان
- با مصوبه تلفیق؛ حقوقهای تا ۲ میلیون و۷۵۰ هزار تومان از مالیات معاف میشوند
- اختصاص اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریالی جهت تکمیل پروژههای مسکن مهر
علی اصغر یوسف نژاد در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه متعهد شده بود بودجه را بر مبنای بدون نفت تدوین کند، گفت: البته طبیعی است که باید درآمدهای جایگزین برای انجام آن را نیز داشته باشیم.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه بر اساس عملکرد سال های گذشته مهم ترین قضیه، مالیات است که در سال ۹۸، ۱۲۶ هزار میلیارد تومان بود، عنوان کرد: هزینه های جاری و اجتناب ناپذیر دولت حدود ۳۷۵ هزار میلیارد تومان است که دولت برای بودجه امسال، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان مالیات در نظر گرفته است که با توجه به شرایط کنونی و رکود باید امکان تحقق آن وجود دارد یا خیر.
تمرکز دولت در بودجه ۹۹ روی مباحث مالیاتی است
وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت قرار است در سال ۹۹ سقف بودجه عمومی را برابر ۴۲۰ هزار میلیادر تومان ببیند، اظهار داشت: باید دید دولت این میزان را بر اساس درآمدهای خود که شامل مالیات، فروش نفت، فروش دارایی، اوراق قرضه و گمرک است، چطور جبران می کند.
یوسف نژاد ادامه داد: دولت تمرکز خود را در بودجه روی مالیات گذاشته است که منتها در این باره بین ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان با فرار مالیاتی مواجه هستیم و ۳۵ درصد از مشاغل و خدمات نیز از پرداخت مالیات معاف هستند که می توانند جایگزین خوبی باشند ضمن اینکه باید پایه های مالیاتی جدیدی را شناسایی کنیم تا درآمد مالیاتی محقق شود، در غیر این صورت نمی شود.
این عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه دولت تلاش دارد بین هزینه ها و درآمدها توازنی را به وجود بیاورد که گاهی برای انجام آن در درآمدها بزرگنمایی می کند، عنوان کرد: بزرگنمایی مالیاتی و نفتی برای اینکه تعادل بین هزینه و درآمد ایجاد کند صورت می گیرد اما چون محقق نمی شود، دولت کسری بودجه خواهد داشت پس دولت در وهله اول باید ببیند چقدر ظرفیت برای فروش نفت داشته و درآمد حاصل از آن چقدر خواهد بود.
بودجه ۹۹ کاملا بدون اتکا به درآمدهای نفتی بسته شود
وی در ادامه یکی از ضعف های بودجه را یارانه های پنهان و آشکاری دانست که پرداخت می شود و یادآور شد: در بودجه ۶۴۹ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان داریم که این یارانه ها شامل دارو، کالاهای اساسی و فرآورده های نفتی همچون بنزین، نفت سفید، گازوئیل، نفت کوره، گاز مایع، برق و سوخت عمومی می شود.
یوسف نژاد در ادامه با بیان اینکه بستن بودجه بدون نفت جزء الزامات محسوب می شود، عنوان کرد: دولت برای اینکه بودجه را بدون نفت ببندد باید دارایی های خود را مولدسازی کرده همچنین باید پایه های مالیاتی را افزایش بدهد که نیازمند زیرساخت های حقوقی، قانونی و بانک اطلاعاتی است که اقدامات آن انجام نشده پس نباید انتظار داشت که آنچه دولت و مجلس درباره بودجه تصویب می کند، بطور کامل محقق شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از مشکلات دیگر حوزه بودجه نویسی این است که در وضعیت تورم رکودی و تحریم هستیم که باعث می شود تحقق درآمدهای مالیاتی که نسبت به سال گذشته، ۲۰ درصد رشد داشته، با مشکل مواجه شود.
افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارکنان در سال ۹۹ کافی نیست
وی در ادامه با بیان اینکه یکی از چالش هایی که در مجلس داریم این است که دولت می خواهد ارز ۴۲۰۰ تومانی را مجدد در بودجه بیاورد، عنوان کرد: در نظر گرفتن ۱۴ میلیارد دلار که در سال ۹۸ برای ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث شده ۸۰ هزار میلیارد تومان یارانه نیز برای آن پرداخت شود در حالی که آزادسازی نرخ بنزین باعث می شود ۳۰ هزار میلیارد تومان پول آزاد شود پس یارانه مربوط به ارز ۴۲۰۰ تومانی ۲٫۵ برابر یارانه آزادسازی نرخ بنزین است که باعث می شود در نوع خود یکی از چالش ها باشد.
یوسف نژاد در ادامه تأکید کرد: دولت برای بودجه سال ۹۹ باید روی مسأله حقوق، مزایا و مستمری به کارکنان دولت، فرهنگیان و نیروهای مسلح توجه ویژه باشد چرا که این قشر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند به خصوص که در ارتباط با فرهنگیان مشکلات عدیده ای مثل قطع رتبه بندی و قطع همسان سازی را شاهد هستیم لذا افزایش ۱۵ درصدی حقوق و مزایا در سال ۹۹ نسبت به افزایش قیمت های کنونی، کافی نیست.
این عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در ادامه با تأکید بر اینکه بودجه ۹۹ باید واقع بینانه و بدون اتکا به درآمدهای نفتی نوشته شود، عنوان کرد: البته تحقق این امر بسیار مشکل بوده و باید بر مبنای عملکرد سال های گذشته انجام شود.
حقوق و دستمزد کارکنان و شناسایی منابع جدید مالیاتی از چالشهای بودجه ۹۹
وی در ادامه با اشاره به یکی از اقدامات مثبت دولت در بودجه نویسی گفت: دولت حدود ۲ هفته پیش بودجه ۳۱ شرکت، بانک و مؤسسه غیردولتی را به مجلس فرستاد که عملکرد سال ۹۷، عملکرد شش ماهه اول سال ۹۸ و پیش بینی بودجه ۹۹ نیز در آن بوده که این یک گام مثبت است اگرچه نقص هایی داشته اما شرکت های زیان ده، سودده و غیره مشخص شده که بودجه آنها امسال حدود ۳۸۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است در حالی که در سال گذشته این میزان، ۲۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از چالش های بزرگی که در بودجه سال آینده داریم، فروش نفت، تأمین هزینه های پرسنل و حقوق و دستمزد کارکنان دولت و شناسایی منابع جدید در ارتباط با مالیات است./