آخرین اخبار
20:37:31 - یکشنبه 29 دسامبر 2019
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یوسف نژاد،نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس در گفتگو با تابناک؛
درباره استراماچونی کج سلیقگی شد/ استعداد تنظیم قرارداد با استانداردهای بین المللی را نداریم / تا زمانی که دلال‌ها قرارداد تنظیم می کنند، باید شاهد این مشکلات باشیم
روز‌های گذشته، یکی از تیم‌های صدر جدولی لیگ برتر کشور با مشکلاتی مواجه شد و در حالی که تیم در بهترین شرایط نیم فصل قرار داشت، یکباره سرمربی آن به دلایلی ـ که مالی عنوان شده بود ـ تیم را ترک کرد و به کشور خود بازگشت و از سوی دیگر مدیریت این باشگاه نیز […]

روز‌های گذشته، یکی از تیم‌های صدر جدولی لیگ برتر کشور با مشکلاتی مواجه شد و در حالی که تیم در بهترین شرایط نیم فصل قرار داشت، یکباره سرمربی آن به دلایلی ـ که مالی عنوان شده بود ـ تیم را ترک کرد و به کشور خود بازگشت و از سوی دیگر مدیریت این باشگاه نیز با مشکلاتی روبه رو شد که در نهایت به افت چشمگیر باشگاه بدل گشت.

به گزارش «تابناک»؛ بسیاری از ورزشکاران و طرفداران این تیم، وزارت ورزش و عدم مدیریت را دلیل این مشکلات دانستند. حاشیه‌های ایجاد شده برای این تیم لیگ برتری و جواب‌های سربالای وزارت ورزش باعث شد تا مجلس شورای اسلامی نیز به این موضوع ورود کند.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قرارداد‌های سرمربی تیم ملی فوتبال و سرمربی باشگاه استقلال با کج سلیقی بسته شده است، گفت: باید از کارشناسان زبده در زمان عقد قرارداد بین المللی با مربیان و بازیکنان استفاده کرد، چون قرارداد استراماچونی و ویلموتس نشان داد استعداد تنظیم قرارداد با استاندار‌دهای بین المللی را نداریم.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با تابناک در واکنش به اتفاقات رخ داده درباره سرمربی تیم ملی فوتبال و سرمربی باشگاه استقلال گفت: مساله مربوط به قراردا‌دهای بین المللی از نقاط ضعف ورزش ما به خصوص فوتبال است و این ضعف باعث شکایاتی علیه ما در مراجع بین المللی شده؛ موضوعی که به سال‌های گذشته برمی‌گردد و تعداد شکایات به نسبت بازیکنان خارجی در ایران زیاد است. در همین رابطه، گزارش مفصلی از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و باشگاه‌های فرهنگی در قالب تحقیق و تفحص تهیه و در آن حضور دلال‌ها بررسی شده است که به زودی این گزارش مفصل در صحن قرائت خواهد شد.

وی در ادامه به جلسه فراکسیون ورزش با وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال برای بررسی قرارداد سرمربی فوتبال اشاره و اظهار کرد: در این جلسه، مفاد قرارداد با #ویلموتس بررسی شد. خیلی از مواقع به مفاد قرارداد‌ها توجه نمی‌شود که نتیجه آن ایجاد مسائل حاشیه‌ای و فرعی است لذا باید در زمان عقد قرارداد‌های بین المللی از کارشناسان زبده و آشنا به مسائل حقوقی و بین المللی استفاده و دست دلالان را کوتاه کرد؛ البته که معمولا دلال‌ها قرارداد‌ها را تنظیم می‌کنند؛ نتیجه این اتفاقات بروز مسائل اخیر در فوتبال است.

یوسف‌نژاد ادامه داد: مشخصا قرارداد باشگاه استقلال با استراماچونی و تیم ملی با ویلموتس نشان داد، استعداد تنظیم قرارداد با استاندارد‌های بین المللی را نداریم و طرف مقابل هم از این قرارداد‌ها سوءاستفاده می‌کنند؛ مثلا کی روش، سرمربی سابق فوتبال باید طبق موادی در قرارداد نسبت به کادرسازی، آموزش و تربیت تیم‌های پایه اقدام می‌کرد، ولی این اتفاق رخ نداد؛ این یعنی آن‌ها از ظرفیت قرارداد‌ها به نفع خود استفاده می‌کنند، ولی ما نمی‌توانیم چنین کاری کنیم. چنین مسائلی درباره #استراماچونی و ویلموتس رخ داده و مقداری کج سلیقگی شده حال اینکه باید از ظرفیت قرارداد‌ها استفاده می‌شد. وجود چنین حاشیه‌هایی به دیپلماسی ورزشی و اعتبار و حیثیت و فوتبال و ورزش ما ضربه می‌زند.

وی با تاکید بر لزوم اعتماد به مربیان داخلی گفت: ما در کشورمان به اندازه کافی مربیان خوب داریم. پس اگر می‌خواهیم از مربیان خارجی استفاده کنیم، باید برتر و ممتاز باشند، نه هر مربی خارجی و در مقابل به مربیان داخلی توجه نکرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس در پایان درباره وضعیت استراماچونی گفت: در موضوع سرمربی استقلال، حاشیه‌ها باعث این وضعیت شد و نباید یکسری مسائل را مطرح می‌کردند. کج سلیقگی صورت گرفت، ولی باز هم حق با طرفداران باشگاه استقلال است. باید مربی، مدیران، اعضای هیات مدیره و کادر مدیریتی به گونه‌ای عمل کنند که نتایح مطلوبی حاصل شود./