- افزایش ۴۹٫۸ درصدی درآمدهای مالیاتی در بودجه ۱۴۰۳ منطقی نیست
- یوسف نژاد چهره ای ماندگار و ملی برای ساری و میاندورود/نماینده ای که وکیل مردم بود
- جریمهی نوبیمهشدگان با مصوبهی مجلس/ به جای «افزایش سن و سابقه» دلایل بحران تامین اجتماعی را دریابید
- مراکز نظامی آمریکا در تیررس ماست/ ترور حاجقاسم سلیمانی بیجواب نمیماند
- حقوقهای تا سقف ۳ میلیون تومان در سال آینده از پرداخت مالیات معاف میشوند
- تکلیف مجلس برای اجرای قانون حق پخش تلویزیونی در سال ۹۹
- کمیسیون تلفیق رسالت خود را در مورد بودجه انجام میدهد
- پول زیاد و کثیف در انتخابات تعیینکننده است/ ممکن است خیلیها با پول به مجلس بیایند/ گاهی جناحبندیها و مسائل سیاسی در انتخابات دخیل است
- وجود مسائل غیر واقعی در لایحه بودجه سال ۹۹ وجود دارد/امکان تحقق ۱۹۰ هزار میلیارد تومان مالیات وجود ندارد
- یوسفنژاد: فراکسیون ورزش در راستای رفع دغدغه هواداران تیم ملی و استقلال از ابزار نظارتی خود استفاده میکند
- درباره استراماچونی کج سلیقگی شد/ استعداد تنظیم قرارداد با استانداردهای بین المللی را نداریم / تا زمانی که دلالها قرارداد تنظیم می کنند، باید شاهد این مشکلات باشیم
- یوسف نژاد: طرح شفافیت فعالیت های مالی نامزدها در انتخابات مجلس اجرایی می شود
- بودجه ۹۹ دارای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کسری است/بیش از دو سوم بودجه ۹۹ به شرکت های دولتی تخصیص یافته، در حالی که سهم آنها در بخش درآمد های مالیاتی دولت ۳.۵ درصد است
- افزایش ۱۵درصدی حقوق در سال۹۹ کافی نیست/بزرگنمایی درآمدهای بودجه باعث کسری می شود
- دریای خزر برای تسهیل امور در مسائل اقتصادی و تجاری به کمک نیاز دارد
- فقط آقایان احمدی لاشکی و شریعت نژاد طرح را امضا کردند / ٨ دلیل برای خلاف بودن طرح مازندران غربی / این طرح جز دشمنی و اختلاف هیچ سرانجامی ندارد
- طرح تعطیلی پنجشنبه در استان ها به صحن علنی مجلس رفت/ ضرورت تسریع در ساخت نیروگاه زباله سوز ساری
- گزارش تصویری/بازدید علیاصغر یوسفنژاد نماینده مردم ساری و میاندورود از دانشکده دندانپزشکی ساری
- ورود فراکسیون ورزش به بیاحترامی بحرینیها به سرود ملی ایران
- یوسفنژاد: استرداد لایحه مدیریت خدمات کشوری امکانپذیر نیست
- گزارش حضور و غیاب و میزان مشارکت یوسفنژاد در رای گیری های جلسات مجلس شورای اسلامی
- منطقه آزاد مازندران تا پایان سال ۹۸ به سرانجام میرسد
- مردم با انتقال آب خزر مخالفاند/ انتقال آب دریای خزر به دلایل کارشناسی، اجتماعی و مالی امکانپذیر نیست/ از تصمیمات محفلی دولت بیاطلاعیم/ حاضرم در این رابطه با هر مقامی در ایران، از آقای رئیسجمهور تا رئیس سازمان محیطزیست، مناظره کنم
- دانلود/لایحه مالیات بر ارزش افزوده
- پناهیان از فرآیند قانونگذاری اطلاع ندارد/ به دلیل نزدیکی انتخابات به مجلس حمله میشود
- عملکرد بنیاد مستضعفان تحسین برانگیز است
- انتقاد، زمینهای برای تضعیف دولت شده است/ مردم نمیتوانند صداهایشان را به دولت برسانند
- یوسف نژاد: بسته اقتصادی مهار تورم و نقدینگی در کنار حذف چهار صفر ارائه شود
- آماده سازی طرح آمایش سرزمینی ورزش ضروری است
- تصویب کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماندها
- سرخآبیها تا شهریورماه واگذار نشوند، برخورد میکنیم
- با تفکیک مازندران مخالفم
- آقای رئیس جمهور از فکر انتقال آب دریای خزر فارغ شوید+فیلم
- سطح بحرانهای فوتبال قابل قیاس با سالهای گذشته نیست
- ضرورت پوشش صندوق ضمانت و خدمات بیمه ای در صادرات
- یوسف نژاد: فقط ۵ شرکت حمل و نقل فعال در مازندران بین المللی است
- آخرین مصوبه کارگروه ویژه درباره افزایش حقوق کارمندان دولت
- تحلیل علیاصغر یوسفنژاد عضو هیأت رئیسه مجلس درباره رأی نیاوردن علی مطهری برای نایب رئیسی مجلس
- بهبود وضعیت ورزش در کشور ما مستلزم همکاری دستگاههای پایه همچون وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، ارتش، نیروهای نظامی و انتظامی و کارگری است که از ورزش دور هستند
- تحلیل عضو هیات رئیسه مجلس درباره تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت
- هیچ توجیهی در عدم اجرای قانون خصوصیسازی سرخآبیها قابل پذیرش نیست
- دخالت افراد سیاسی در ورزش سم به شمار میرود و باید حذف شود تا دمکراسی ورزشی در هیئتها اوج یابد/ بخش جوانان در وزارت ورزش بلاتکلیف مانده است
- منظمترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بشناسید
- تکلیف افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی مشخص شد
- بیانیه جمعی از نمایندگان در خصوص اقدام عاجل دولت برای کمک به شهرداریها جهت پرداخت حقوق و مزایای کارگران
- دولت تا شهریور ماه برای واگذاری استقلال و پرسپولیس فرصت دارد
- حداقل حقوق کارگری ۲ میلیون تومان باشد
- تذکر شفاهی علیاصغر یوسفنژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایشقیمتها،بدعهدی خودروسازان و مشکل سهمیه آرد نانوایان
- با مصوبه تلفیق؛ حقوقهای تا ۲ میلیون و۷۵۰ هزار تومان از مالیات معاف میشوند
- اختصاص اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریالی جهت تکمیل پروژههای مسکن مهر
اشاره/ نَفَس مجلس دهم به شماره افتاد، براساس تصمیم شورای نگهبان، شهروندان و صاحبان حق رأی، روز جمعه دوم اسفندماه پای صندوقها حاضر خواهند شد تا اعضای مجلس یازدهم را انتخاب کنند. «خبرشمال» در سلسلهمصاحبههایی، عملکرد اعضای مجمع نمایندگان استان را به بوته نقد میکشد. «علیاصغریوسفنژاد» نماینده ساری و میاندورود و عضو هیأت رییسه مجلس در نخستین سری از این مصاحبهها، به سوالات «خبرشمال» پاسخ گفت.
• ضمن قدردانی از حضور شما در دفتر روزنامه، بهعنوان نخستین سوال ارزیابی خود شما از عملکرد کلیّت مجمع نمایندگان مازندران در این دوره چیست و درخصوص مداخلاتی که برخی از نمایندگان در عزل و نصب مدیران داشتند، شما چه نظری داشتید؟
من هم از شما تشکر میکنم و ابتدا درخصوص ارزشیابی مورد نظر شما باید بگویم هر ارزشیابی باید ملاک سنجش و ترازوی خاص خود را داشته باشد. برای ارزیابی عملکرد مجمع نمایندگان نیز باید ابتدا، ملاک را مشخص کرد. قانون اساسی جمهوری اسلامی برای نماینده دو وظیفه درنظر گرفت: اول قانوننویسی دوم نظارت بر اجرای قانون. از نگاه من هر نمایندهای که در این دو بخش، موفق بوده باشد، وظیفه و تکلیف قانونی خود را انجام داد و به کسی بدهکار نیست.
شما هم برای ارزیابی کار یک نماینده باید توجه کنید که این نماینده چه اندازه در قانوننویسی، طراحی قانون و همچنین در مذاکراتی که برای تصویب یک قانون در مجلس جریان دارد، چه نقشی برعهده داشت و چه تکلیفی ادا کرد.
عدهای البته ممکن است نظر دیگری داشته باشند که من با این نگاه مخالفم. برخی راهسازی و خدمات دستگاههای اجرایی را ملاک عملکرد یک نماینده معرفی میکنند در حالیکه این موارد، کار قوه مجریه است و یک نماینده نباید در این بخش مداخلاتی داشته باشد.
• چرا امروزه برعکس است و غالبِ نمایندگان استان، انرژی خود را در این بخش میگذارند و در مجلس ساکت و منفعل هستند و گویا در فرایند قانونگذاری حضور ندارند؟
این اشتباه است. البته یک نکته را لازم میدانم روشن کنم نماینده موظف است در کنار رییس دستگاه اجرایی و در کنار سازمانهای تخصصی و حرفهای چون اداره گاز، بایستد و در جذب اعتبار به دستگاه متولی کمک کند این به معنای مداخله نیست و گاهی اوقات لازم است. اما قانونگذاری و فعالیت در صحن و کمیسیونهای مجلس باید برای یک نماینده اصل باشد.
اجازه بدهید مثالی بزنم، نمایندهای که برای «طرح هادی» وقت میگذارد احتمالاً برای صد خانوار، وقت گذاشت اما نمایندهای که برای قانونی که مربوط به فرهنگیان یا کارگران است وقت میگذارد درحقیقت برای چند ده میلیون نفر گام برداشت. پس نماینده نباید در امور اجرایی دخالت کند اما حمایت چرا.
براساس آنچه که در خصوص ملاک ارزیابی گفتم برخی نمایندگان مجمع، موفق بودند و برخی موثر بودند. در خصوص حمایت و همراهی مجمع نمایندگان با دستگاههای اجرایی، تلاشهای خوبی شد و همین موجب شد دستاوردهای مشترکی در این حوزه داشته باشیم منظور من از دستاورد مشترک، طرحهایی است که هم نمایندگان در اجرای آن موثر بودند و هم دستگاههای اجرایی زحمت کشیدند مثل گازکشی به فلان منطقه.
بنابراین درست نیست که یک نماینده ادعا کند که گازکشی به فلان روستا یا فلان منطقه را من انجام دادم اصلاً از نظر قانونی، نماینده چنین وظیفهای ندارد فقط تسهیلگر و پیگیریکننده است. و براین اساس و با این نوع نگاه، من در مجموع عملکرد مجمع نمایندگان را مثبت ارزیابی میکنم.
• در پیوند با عملکرد مجمع، چند اتفاق رخ داد که توقع میرفت اعضای مجمع نمایندگان مازندران و ازجمله خود شما موضعگیری کنید و سکوت کردید مثل «تجزیه مازندران»، «الحاق رامسر به گیلان». شما چه نظری دارید؟
موضوع جدایی غرب مازندران از چند سال قبل طرح و تکرار میشود و معمولاً در آستانه انتخابات مجلس، داغ و برجسته میشود. باور من این است که مازندران یکپارچه است و درواقع یک «کلانشهر» است و باید به همه مناطق آن بهطور مساوی نگاه شود و با این رویکرد، رامسر نیز بخشی از این کلانشهر است و تفاوتی با ساری و قائمشهر ندارد. وقتی دم از کلانشهر بودن مازندران میزنیم باید در توزیع اعتبارات و بهرهگیری از منابع انسانی، به تمام استان نگاه یکسان داشته باشیم.