آخرین اخبار
6:11:56 - دوشنبه 29 جولای 2019
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یوسف نژاد در تشریح عملکرد "فراکسیون ورزش":
آماده سازی طرح آمایش سرزمینی ورزش ضروری است
نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت: طرح آمایش سرزمینی ورزش باید تهیه شود چراکه برخی از استان‌ها قابلیت رشد ورزش قوی‌تری دارند. علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح عملکرد فراکسیون ورزش گفت: فراکسیون ورزش یکی از فراکسیون‌های فعال مجلس است که تقریبا هر هفته موضوعات مربوط به ورزش را پیگیری می‌کند […]

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت: طرح آمایش سرزمینی ورزش باید تهیه شود چراکه برخی از استان‌ها قابلیت رشد ورزش قوی‌تری دارند.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح عملکرد فراکسیون ورزش گفت: فراکسیون ورزش یکی از فراکسیون‌های فعال مجلس است که تقریبا هر هفته موضوعات مربوط به ورزش را پیگیری می‌کند چراکه ورزش گستردگی خاصی در جامعه دارد و بسیاری از خانواده‌ها یعنی بیش از ۵۰ میلیون نسبت به ورزش حساسیت دارند و برای آنها مهم است، ما نیز به تبع آن پیگیر هستیم و در بسیاری از موارد به ورزش کمک کردیم.

تفکیک کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در فراکسیون ورزش پیگیری شد

بین فراکسیون ورزش، وزارت ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی ارتباط مناسبی با حفظ استقلال قوه مقننه و مجریه برقرار است و به نفع مردم برخی از مسائل تصویب می‌شود

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون ورزش قانون ۲۷ درصد ارزش افزوده که برای ورزش حدود ۱۵۰۰ میلیارد در هر سال می‌شود را پیگیری کرد، افزود: در فراکسیون ورزش تفکیک کمیته ملی المپیک و پارالمپیک پیگیری شد، همچنین تامین بودجه سالانه که در قانون بودجه معمولا اتفاق می‌افتد و پیگیری برخی از مسائل و مشکلات مقطعی مثل تماشاگران و پخش تلویزیونی، مسائل مربوط به برگزاری مسابقات و حواشی که ممکن است پیش روی ورزش بوجود آید، را پیگیری می‌کنیم.

نایب رئیس فراکسیون ورزش ادامه داد: بسیاری از مواقع با حضور کارشناسان، مسئولان ورزش، دستگاه‌های اجرایی و کمیسیون‌های تخصصی که نزدیکترین آنها کمسیون فرهنگی است، مسائل را تجزیه تحلیل کردیم. اطلاعات و زمینه‌های ذهنی که در استان‌ها و یا در سطح کشور نسبت به ورزش وجود دارد و به نمایندگان منتقل می‌شود، وظیفه داریم تا در فراکسیون به مسئولان مربوطه منتقل کنیم و جلسات مختلفی نیز در این زمینه داشتیم.

ورزش بانوان و جوانان را پیگیری می‌کنیم

وی با بیان اینکه فراکسیون ورزش نسبت به مسائل و موضوعات ورزشی، اهداف، انگیزه و تکالیفی که داشته را به انجام می‌رساند، تصریح کرد: در بسیاری از جاها موفق بودیم و در برخی جاها و کارها به دلیل جنبه نظارتی مجلس، امکان مداخله نداریم اما نمایندگان و فراکسیون آن چیزی که به عهده مجلس است را پیگیری می‌کنند و جلسات مختلفی در جهت تقویت تیم‌های ملی و پایه، مسائل مربوط به بانوان و جوانان و بحث دیپلماسی ورزش در خارج از کشور، مسائل مربوط به هیات‌های ورزشی در سطح استان‌ها و فدراسیون‌های  ورزشی را پیگیری کردیم.

بین فراکسیون ورزش، وزارت ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی ارتباط مناسبی برقرار است

وی اظهار داشت: در سطح منطقه و کشور مسائلی ایجاد می‌شود که لازم است مجلس در جریان باشد و واقع بینانه با آنها برخورد شود و ما نیز گزارشات را به اطلاع نمایندگان می‌رسانیم. واقعیت این است که بین فراکسیون ورزش و وزارت ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی ارتباط مناسبی با حفظ استقلال قوه مقننه و مجریه برخوردار است و به نفع مردم برخی از مسائل تصویب می‌شود.

ورزش روستایی، ورزش جوانان، ورزش دانشگاه‌ها ، ورزش آموزش و پرورش، ورزش کارگری و ورزش‌های مربوط به نیروهای نظامی و انتظامی عملا از ورزش جدا هستند

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: قوانین عادی که در مجلس مطرح می‌شود، فراکسیون ورزش وظیفه دارد تا حساسیت بهتری نسبت به دیگر مسئولیت‌ها به ورزش داشته باشد چراکه این از مهمترین کارها است؛ برخی از مواقع لازم است که به موازات پیشرفت‌هایی که در ورزش انجام می‌شود، قوانین متناسبی نیز تصویب شود و بخشی از فرایند تصویب این قوانین،  به فراکسیون ورزش مربوط می‌شود البته در برخی مواقع کمیسیون‌های تخصصی نیز فعال هستند.

نایب رئیس فراکسیون ورزش اظهار داشت: کمیسیون‌های فرعی نیز فعال هستند اما فراکسیون ورزش می‌تواند نقش اثرگذار را به خوبی انجام دهد و فکر می‌کنم در مجموع نمره این فراکسیون مثبت است و کمی ذهنیت عمومی این است که فراکسیون توانسته در ماموریت‌ها سرفراز باشد.

با وزارت ورزش یا دستگاه‌های مربوطه مسائل را تفاهمی حل و فصل می‌کنیم

یوسف نژاد با بیان اینکه مسابقات آسیایی را در پیش داریم، افزود: در برخی از رشته‌ها مسابقات جهانی را داریم و آنها را رصد می‌کنیم و چنانچه نیاز باشد در ورزش در حد نیاز دخالت می‌کنیم و آن هم از جنبه نظارتی است و خودمان نیز زیاد علاقه نداریم تا در این مسائل دخالت کنیم و این به دلیل حفظ استقلال  وزارت ورزش و جوانان و قوه مجریه است اما چنانچه ضروری باشد، موضع‌گیری می‌کنیم؛ البته بیشتر سعی می‌شود تا با تفاهم با وزارت ورزش یا دستگاه‌های مربوطه مسائل را حل و فصل کنیم.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ورزش به دلیل شرایط خاصی که دارد، خود به خود برخی از حواشی مقطعی را نیز دارد به عنوان مثال بحث برگزاری انتخابات مربوط به فدراسیون کشتی و یک سری مسائل در فرایند برگزاری فدراسیون که تلاش کردیم تا برخی را برطرف کنیم اما ممکن است بعدا مسائل دیگری نیز رخ دهد.

جای ورزش روستایی، کارگری و دانشگاهی خالی است

وی عنوان کرد: آنچه که به عنوان مسئول از دید فراکسیون ابلاغ می‌کنیم، مسائل مهمی است که در ورزش اتفاق می‌افتد و شاید ظرفیتی وجود دارد که نادیده گرفته می‌شود. ورزش روستایی، ورزش جوانان، ورزش دانشگاه‌ها ، ورزش آموزش و پرورش، ورزش کارگری و ورزش‌های مربوط به نیروهای نظامی و انتظامی عملا از ورزش جدا هستند؛ قهرمانان ورزشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و بحث حضور مدیران ورزشی در کرسی‌هایی که در سطح منطقه برای فدراسیون و کنفدراسیون وجود دارد است که دیپلماسی خارجی ورزشی ایران کمی ضعیف است بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر برخی مسائل پیش روی اینها وجود دارد، برطرف کنیم.

طرح آمایش سرزمینی ورزش باید تهیه شود چراکه برخی از استان‌ها قابلیت رشد ورزش قوی‌تری دارند

در برخی از استان‌ها باید سرمایه‌گذاری بیشتری وجود داشته باشد

عضو هیات رئیسه مجلس عنوان کرد: احساس می‌کنیم که در ارتباط با ورزش، طرح آمایش سرزمینی ورزش باید تهیه شود چراکه برخی از استان‌ها قابلیت رشد ورزش قوی‌تری دارند و در برخی از استان‌ها باید سرمایه‌گذاری بیشتری وجود داشته باشد، مدیریت بیشتری باید انجام شود و منابع مالی بیشتری نیز در نظر گرفته شود و این مسئله مهمی است که برخی از استان‌ها استعداد و توانایی یک یا چند ورزش را دارند و باید به آنجاها بیشتر توجه شود. ورزش‌های پایه و استعدادهای ورزشی پایه باید ایجاد شود.

باید به استعداد یابی ورزش در برخی استان‌ها توجه شود

نایب رئیس فراکسیون ورزش با تاکیدبراینکه استعدادیابی ورزش نکته مهمی است که باید به آن توجه شود، تصریح کرد: روابط فی‌مابین فراکسیون و دولت را منتقل می‌کنیم و نکات عمده، واقع بینانه و درست از نظر وزارت ورزش باید پیگیری شود و چنانچه مسائلی وجود داشته باشد که نیاز به پشتیبانی قانونی یا تصویب قانون باشد و یا در لا به لای قوانین برخی از مسائل ایجاد شود چراکه ورزش نیاز به مشارکت و مداخله برخی از دستگاه‌های اجرایی مختلف دارد، نیروهای نظامی و انتظامی و دانشگاه‌ها نیز باید کمک کنند تا اتفاقات خوبی بیفتد.

تلاش کردیم تا با حفظ استقلال قوه مقننه و مجریه دیدگاه‌ها را منتقل کنیم

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: گاهی دولت در اجرا ممکن است برخی از این نقطه نظرات را قبول نداشته باشد اما ما وظیفه داریم تا نقطه نظرات کمیسیون را به  دولت منتقل کنیم؛ تاکنون تلاش کردیم تا با حفظ استقلال قوه مقننه و مجریه دیدگاه‌ها را منتقل کنیم حالا اینکه چقدر جنبه اجرایی دارد، آمار و عملکرد ما نشان می‌دهد که مصوبات قانونی به عنوان حکم دولت ابلاغ شده و دولت نیز شاید در برخی مواقع در اجرا ضعیف بوده و یا از اجرای برخی خودداری کرده است./

پایان پیام