آخرین اخبار
21:55:56 - سه‌شنبه 7 مارس 2017
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عضو هيأت رئيسه مجلس در برنامه زنده تيتر امشب؛
فرجام بودجه ۹۶
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه ۹۶ گفت: جلسه غیر علنی امروز اگر هم به صورت علنی برگزار می شد موردی نداشت و در مورد نکات بودجه ۹۶ بحث شد و پیشنهادهای کمیسیون ها و نمایندگان مورد […]

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه ۹۶ گفت: جلسه غیر علنی امروز اگر هم به صورت علنی برگزار می شد موردی نداشت و در مورد نکات بودجه ۹۶ بحث شد و پیشنهادهای کمیسیون ها و نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت و مورد خاصی مطرح نشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به ویژگی های بودجه ۹۶ اشاره کرد و افزود: بودجه ۹۶ از نظر ساختاری نسبت به بودجه سال های قبل از نظر تعداد احکام کمتر شده است، توجه به استان ها با توجه به ظرفیت هرکدام خاص تر شده است.

تسلط بانک مرکزی و دیوان محاسبات بر عملکرد دستگاه های اجرایی افزایش یافته

او گفت: ردیف های غیر متفرقه تقریبا حذف شده است و پاسخگویی دستگاه ها تقویت شده و همچنین تسلط بانک مرکزی و دیوان محاسبات بر عملکرد دستگاههای اجرایی از نظر بودجه بیشتر شده است.

#یوسف_نژاد با اشاره به نرخ ارز در بودجه۹۶ گفت: نرخ ارز طی یک سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است ولی ۳۳۰۰ تومان یک عدد واقع بینانه ای نسبت به بازار است و تلاش می شود برای رفتن به سمت تک نرخی شدن نرخ ارز، با توجه به اینکه فضای کسب و کار و فضای بیرون از کشور هم در نرخ ارز اثر گذار خواهد بود.

او افزود: نرخ تورم و سود بانکی در دنیا به هم نزدیک اند ولی در ایران این اتفاق نیفتاد و فاصله تورم و سود بانکی زیاد است که دلیل آن هم تغییر نرخ سودبانکی و افزایش تورم است.

هماهنگی لازم بین دولت مجلس در زمینه پولی و مالی ایجاد شده است

وی افزود: خوشبختانه هماهنگی لازم بین دولت و مجلس در زمینه پولی و مالی ایجاد شده و تکلیف ها را کمتر کرده ایم و به دولت اجازه داده شد تا در چارچوب بتواند اهداف را پیش ببرد.

او گفت: سیاست هایی که در برنامه مشخص شده است مسیر مسکن و صنعت را مشخص می کند و باید به این موضوع توجه شود که بودجه یک برشی از برنامه ۵ ساله است و قرار نیست همه مشکلات جامعه را حل کند به دلیل اینکه ما منابع محدودی داریم همچنین نمایندگان در کمیسیون ها بودجه را به شکلی نوشته اند که تغییر و تحرک در صنعت و مسکن اتفاق بیافتد به همین دلیل نرخ سود را ۵ درصد در نظر گرفتند.

یوسف نژاد گفت: ممکن است از دیدگاه های مختلف اشکالاتی به بودجه در زمینه های فاینانس و اوراق هم وارد باشد و ما هم راهکارهایی برای استفاده از منابع بانکی برای بخش صنعت، مانند: ایدرو و امیدرو که می توانند در مناطق محروم سرمایه گذاری کنند، مشوق هایی دیده شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان بر مبنای حکم قانونی در بودجه اتفاق خواهد افتاد و حقوق کارمندان ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت که جزئیات آن در بودجه ذکر نمی شود.

۳۳۰ میلیارد تومان برای مشکل زیرگردها تخصیص داده شده است

او افزود: برای مشکل ریزگردها هم مبلغ ۳۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و در اختیار دولت قرار می گیرد که در حوزه های مطالعات، پیشگیری و جبران خسارت می توانند هزینه کنند.

یوسف نژاد گفت: منابع عمده دولت بیشتر به بحث مالیات مربوط می شود که حدود ۱۱۲ میلیارد تومان است و احکام دیگری در بودجه برای جلوگیری از فرار مالیاتی دیده شده است که بر گسترش پایه های مالیاتی به عنوان منابع کدهای جدید برای دولت تکیه دارد و بحث دیگر منابع دولت هم نفت است که تقریبا ۱۰۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.