آخرین اخبار
19:45:22 - یکشنبه 17 جولای 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یوسف نژاد: ردپای آل‌سعود در کودتای نظامی ترکیه مشهود است
عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است قطعا نظامیان ترکیه به تنهایی و بدون حمایت خارجی اقدام به کودتا نکرده‌اند و کشورهای دیگری مثل عربستان سعودی حامیان آنها بوده‌اند.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با محکومیت کودتای نظامی در ترکیه که باعث کشته شدن ده‌ها نفر از مردم این کشور شده است، گفت: کودتا در هیچ حکومتی قابل قبول نیست و نظام ها باید بر اساس پشتوانه مردم که همان آرای آنهاست شکل بگیرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه نظامیان ترکیه هرچند که ناراضی بودند نباید اقدام به کودتا می‌کردند، گفت: کودتا در تمام دنیا حرکتی مذموم بوده و تاریخ هم نشان داده که هیچگاه نتیجه در بر نداشته است.

وی در ادامه به احتمال دست داشتن برخی کشورهای دیگر در حمایت از نظامیان کودتاگر ترکیه اشاره و بیان کرد: تصور بر این است که کشورهای دیگری نیز در این اتفاق دست داشته اند که در این میان بیشترین احتمال به حضور عربستان در این بازی است لذا مداخله آل سعود در کودتای ترکیه دور از ذهن نیست چرا که چنین کودتایی قطعا حمایت خارجی به دنبال داشته است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به عدم پایداری کودتاهای نظامی در بلندمدت، خاطرنشان ساخت: کودتاها جایی بین مردم نداشته و هیچ گاه دوام ندارند و شاید صرفا در مقطع زمانی کودتاهی حاکم شوند اما پایدار نمانده و به زودی شکست می خورند که کودتای ترکیه نیز این چنین است.‏