آخرین اخبار
20:59:50 - پنج‌شنبه 4 آگوست 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دکتر یوسف نژاد : اصالت و استقلال خبرنگاران با تغییر شرایط سیاسی باید ثابت بماند
  دکتر علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه ی این مجلس ، بمناسبت روز خبرنگار در دفتر گروه خبری پایگاه اطلاع رسانی مازنی نیوز و مجله فرهنگی ندای مازندران حضور یافت. وی ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار ، به مشکلات معیشتی اصحاب رسانه اشاره کرد […]

 

دکتر علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه ی این مجلس ، بمناسبت روز خبرنگار در دفتر گروه خبری پایگاه اطلاع رسانی مازنی نیوز و مجله فرهنگی ندای مازندران حضور یافت.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار ، به مشکلات معیشتی اصحاب رسانه اشاره کرد و افزود : با تقویت تشکلات شناسنامه دار حرفه خبرنگاری و همچنین با بهبود تخصص اصحاب رسانه می توان شاهد کاهش مشکلات این قشر بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانى على اصغر يوسف نژاد به نقل از مازنی خبر ، دکتر یوسف نژاد ادامه داد : تشکلات شناسنامه دار حوزه رسانه در مازندران مانند خانه مطبوعات ، انجمن روزنامه نگاران و … به جای تفرقه و پرداختن به مسائل حاشیه ای ، در راستای تقویت هم گام بردارند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تقویت رفتار حرفه ای در بین خبرنگاران را الزامی دانست و اظهار داشت : خبرنگارانی که در زمینه های مختلف تخصص داشته باشند می توانند نقش پررنگی در مسائل استان ایفا کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد : خبرنگاران می توانند به عنوان یک ظرفیت و نقطه قوت در مسائل استان نمود پیدا کنند به شرط آنکه از حالت تکراری و روزمرگی به یک اثر موثر در مسائل سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی استان همراه با برنامه ، استقلال و تعهد حرفه ای حضور و بروز داشته باشند.

یوسف نژاد با تاکید بر اینکه مازندران این ظرفیت را دارد تا خبرنگارانش در حوزه مسائل تخصصی قلم بزنند ، تصریح کرد : خبرنگاران مسائل تخصصی باید بتوانند از مسئولین آن حوزه ، دقیق تر و واقع بینانه تر تجزیه و تحلیل کنند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثبات در نظرات ، تحلیل ها ، اظهار نظرها و موضع گیری ها منزلت یک خبرنگار را به مرور زمان در جامعه به اثبات می رساند ، اظهار داشت : تغییر مواضع نشان می دهد یا تحلیل ابتدائی بی اساس بوده است و یا موضع دوم از اصول و واقعیت دور می باشد.

دکتر یوسف نژاد افزود : خبرنگاری موفق است که موضع گیری هایش مبانی ، استدلال ، منطق و استمرار داشته باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی استفاده از آمار و ارقام واقعی در درج یک یادداشت تخصصی را ضروری دانست و ادامه داد : گزارش نویسی و بیان مشکلات به تنهائی نمی تواند برای یک خبرنگار ارزش محسوب شود بلکه در کنار آن باید به ارائه راهکار و رهمنود نیز پبردازد.

وی تصریح کرد : حفظ اصالت ، استقلال و وجاهت خبرنگاران یک موضوع مهم است که با تغییر شرایط سیاسی ، اجتماعی و مدیریتی نباید تغییر کند.

یوسف نژاد با تاکید بر اینکه حوزه رسانه بسیار گسترده ، اثرگذار و زمینه موفقیت هر استان محسوب می شود ، اظهار داشت : این مهم به شرطی رخ می دهد که خبرنگاران در جایگاه واقعی خودشان قرار بگیرند و مسئولیت و ماموریت حرفه ای را به اثبات برسانند.

عضو شوراى مركزى فراكسيون اميد افزود : وقتی می توانیم به نشانه احترام در برابر یک خبرنگار کلاه از سر برداریم که آن خبرنگار رسالت و ماموریت حرفه ای اش را به نحو احسن انجام دهد.

دکتر یوسف نژاد خبرنگاران را بخشی از جامعه فرهنگی دانست و تصریح کرد : بخش حاکمیتی یعنی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مسائل بیمه ای و امنیت شغلی خبرنگاران را پشتیبانی کنند که البته مجلس نیز می تواند با تصویب قوانین مرتبط در این حوزه اثر گذار باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی در کنار دولت به مسائل فرهنگی جامعه حساس است ، اظهار داشت : امیدوارم با همکاری و مشارکت خبرنگاران احکام مناسبی در حوزه رسانه برای 5 سال آینده در برنامه ششم توسعه تصویب شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانى على اصغر يوسف نژاد  ، دکتر یوسف نژاد از جمع آوری امضا برای ارائه طرح جامع رسانه ای در مجلس خبر داد و افزود : تصویب طرح جامع رسانه ای یک مسئله مهم و ضروری می باشد.

 

image