آخرین اخبار
20:57:40 - شنبه 3 سپتامبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
علی اصغر یوسف نژاد در دیدار از مجموعه وارش تاکید کرد:
محدودیتی در مورد گسترش شهر ساری به سمت دریا وجود ندارد / اگر شهرداری درخواست کند اقدامات و اصلاحات قانونی لازم انجام خواهد شد
عصر روز پنج شنبه ساعاتی پیش از آنکه توفان سهمگین یکصد و سی کیلومتری مازندران را درنوردد ، ساختمان وارش میزبان نماینده اول شمال کشور و عضو هیئت رئیسه مجلس بود.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری و از مدیران با سابقه در قوای مقننه  و مجریه، ضمن تشریح فعالیت ها و اهداف مجمع نمایندگان استان مازندران بر لزوم اتحاد میان نمایندگان استان و تمرکز بر “اقدام و عمل” تاکید کرد و خواستار تلاش مضاعف مسئولان برای جبران عقب ماندگی های مازندران شد.
یوسف نژاد که به شدت از برخی بی مهری ها به مازندران گله مند بود ضعف بزرگ استان را ضعف مدیریتی و عدم همبستگی مسئولان می داند، هرچند از اهمیت تخصیص منابع مالی هم غافل نیست منتها تاکید او بر مقوله “مدیریت” نشان از نگاه ریشه ای یوسف نژاد به سرنوشت مازندران و پائین بودن بهره وری منابع انسانی در استان دارد.
ماحصل گفتگوی وارش نیوز با علی اصغر یوسف نژاد در دوبخش، یکی مربوط به استان مازندران و دیگری مرتبط با شهرستان ساری و میاندرود آماده شده است که در ادامه بخش نخست این گفتگو را می خوانید:

وارش نیوز: اولویت اهداف شما در مورد شهرستان ساری و میاندرود چیست و چه برنامه ای برای ارتقاء جایگاه شهرستان های مذکور دارید؟
#یوسف_نژاد : مهمترین برنامه ما برای شهرستان ساری و میاندرود رسیدگی به نیازها و درخواست موکلانمان در مجلس است که همه ابعاد از جمله اجتماعی، عمرانی و فرهنگی را شامل می شود. در حال حاضر بیکاری و عدم جذب مناسب سرمایه بخش خصوصی مشکلاتی هستند که در صورت برطرف شدن، شکوفایی اقتصادی در این شهرستان ها را به دنبال خواهند داشت. به همین منظور رایزنی و مذاکرات با بالاترین مقامات کشوری در دستور کار قرار دارد تا با کمک دیگر نماینده شهرستان یعنی مهندس دامادی، بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
وارش نیوز: روند تحولات در سطح شهرستان ساری و به ویژه در شهر مرکز استان را چگونه ارزیابی می کنید.
#یوسف_نژاد : خوشبختانه با تلاش های خوب شهردار ساری جناب مهندس عبوری و دیگر مسئولان شهر، شاهد اتفاقات خوبی در بخش های عمرانی و توسعه شهر ساری هستیم که باید این روند حفظ و تقویت شود. نگاه ما این است که باید کمک کرد تا این روند متوقف نشود . در طی همین هفته به اتفاق شهردار به دفتر مقامات ملی رفتیم تا دستورات لازم جهت رفع موانع صادر گردد. قطعا تا زمانی که شهردار در مسیر توسعه شهر کار می کند از حمایت کامل نمایندگان برخوردار خواهد بود. در سطح شهرستانی هم تقریبا با همه بخشداران و دهیاران مناطق مختلف ساری و میاندرود جلسات منظم برگزار شده است و بنده در جریان ریز مشکلات بخش ها و روستاهای ساری و میاندرود قرار گرفته ام و برنامه ریزی جهت حل این مشکلات در دستور کار است.
وارش نیوز: یکی از مطالبات شهروندان ساروی به ویژه پس از ابلاغ طرح جامع شهر ساری کمک به گسترش شهر به سمت دریا و برخورداری از مزایای شهر ساحلی است. در همین رابطه شهردار ساری طرحی را به وزارت کشور ارائه داده است که بر اساس آن اتوبان ساری به دریا به شعاع دویست و پنجاه متر از دو طرف و تا زمین های شهرداری در ساحل دریا امتداد خواهد یافت و با اتصال به زمین های موسوم به پلاژ شهرداری عملا ساری به شهر ساحلی تبدیل خواهد شد. منتها این طرح آنگونه که مهندس عبوری گفته است به دلیل تاسیس بخشداری در محور شمالی ساری رد شده است. در این مورد چه نظری دارید؟
#یوسف_نژاد : گسترش شهر به سمت دریا عملا بار مسئولیت شهرداری را زیاد می کند. از خدمات شهری در طی این مسیر گرفته تا جمع آوری زباله و دیگر مسائل مرتبط که به چنین اقدامی وابسته است. منتها اگر شهرداری عزم کافی برای این اقدام را داشته باشد و این طرح را به ما ارائه کند هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد و بنده آمادگی دارم تا موانع قانونی این طرح را از سر راه بردارم.
ادامه دارد …