آخرین اخبار
22:52:26 - شنبه 8 اکتبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انتقاد یوسف‌نژاد از بی استفاده ماندن امکانات پایانه نفتی شمال
علی‌اصغر‌‌ یوسف‌نژاد به خبرنگار ایرنا گفت : بی استفاده ماندن امکانات و تجهیزات پایانه نفتی شمال و نفت خزر در شرق مازندران ناشی از برخی کم توجهی هاست که باید هر چه زودتر برطرف شود. وی گفت : در این منطقه حدود ۸۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت ها از جمله انبار ذخیره نفت و […]

علی‌اصغر‌‌ یوسف‌نژاد به خبرنگار ایرنا گفت : بی استفاده ماندن امکانات و تجهیزات پایانه نفتی شمال و نفت خزر در شرق مازندران ناشی از برخی کم توجهی هاست که باید هر چه زودتر برطرف شود.
وی گفت : در این منطقه حدود ۸۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت ها از جمله انبار ذخیره نفت و سایر تجهیزات وابسته به نفت خزر هزینه شده است و نباید با بعضی تصمیم ها این سرمایه عظیم و تبعات بی استفاده ماندن آن نادیده گرفته شود.
پیش از این یک منبع در پایانه نفتی کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از احتمال تعطیلی پایانه نفتی شمال کشور در مازندران خبر داده بود .
این منبع گفته بود که تصمیم وزارت نفت در انتقال ستاد پایانه های نفتی مناطق چهارگانه بوشهر ، خارک ، عسلویه و شمال کشور از تهران به یکی از استان های جنوبی کشور به معنای تعطیل کردن پایانه نفتی شمال کشور در مازندران است .
وی افزود : با تدبیر مدیران وزارت نفت و به کارگیری دیپلماسی نفتی ، تاکنون چندین شرکت خارجی برای برقراری سوآپ نفتی از شمال کشور با این وزارتخانه قرارداد منعقد کردند ، ولی انتقال ستاد از پایتخت به یکی از استان های جنوبی کشور باعث تعدیل نیرو در پایانه نفتی شمال و انتقال مدیران کارآمد این حوزه به سایر پایانه ها می شود.

*** منتفی شدن انتقال ستاد به استان های جنوبی کشور

در همین حال عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت : براساس مکاتباتی که با وزارت نفت انجام شده ، انتقال ستاد از پایتخت به یکی از استان های جنوبی کشور منتفی شده است .
#یوسف‌نژاد بر ضرورت بهره گیری از توانمندی زیرساخت های موجود در پایانه نفتی شمال و نفت خزر در شرق مازندران تاکید کرد و افزود : شرایط فعال کردن این دو حوزه مهم اقتصادی در پسابرجام فراهم شده است .
پایانه نفتی شمال کشور در ۳۵ کیلومتری شهرستان بهشهر در شرق مازندران قرار دارد. در سال ۸۲ استارت عملیات سوآپ نفتی کشورهای حاشیه خزر از این پایانه زده شد و تا مرداد سال ۹۱ نیز این کار ادامه داشت./