آخرین اخبار
18:46:37 - یکشنبه 11 دسامبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یوسف نژاد: مدیریت مازندران روی معضل زباله هنوز متمرکز نشد
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: مسأله زباله چالش اصلی مازندران است و مربوط به شهر خاصی نیست.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه سال‌ها در ارتباط با زباله دیدگاه‌ها، اندیشه‌ها و مسائل مختلفی مطرح شد، اضافه کرد: هنوز روش درست و یکسانی که بتواند به مسأله زباله بپردازد و آن را حل کند، مشاهده نکردیم.

وی ادامه داد: در ارتباط با معضل زباله مسائلی ازجمله پسماند و پساب، جداسازی زباله و نیروگاه زباله‌سوز مطرح شد که همه این‌ها نشان‌دهنده این است هنوز مدیریت استان نتوانسته در این زمینه متمرکز شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمرکز تصمیم‌گیری در دوره‌های مختلف وجود نداشت، ادامه داد: براساس سلایق مدیران و نظریات خود موضوعات مختلفی برای بحث زباله مطرح شد.

یوسف‌نژاد بیان کرد: برای حل این معضل بحث سیاست‌گذاری توسط مدیران و دستگاه‌های اجرایی و دولتی ازجمله استانداری، فرمانداری و محیط زیست و بحث اجرا توسط شهرداری و دهیاری‌ها باید صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در بحث حل معضل زباله در مازندران اقداماتی در دوره‌های گذشته ازجمله انتقال محل دفن زباله از سمسکنده به چهاردانگه با وجود هزینه‌های فراوان و براساس شرایط خاص منطقه و سطح آب و مسائل مربوطه صورت گرفت.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی به هزینه دولت دولت نیز در مورد ساخت نیروگاه زباله‌سوز اشاره کرد و افزود: سیاست دولت قبل این بوده و روی این موضوع تأکید شد و هزینه آن نیز مقرر شد با مشارکت دولت و شهرداری تأمین شود.

یوسف‌نژاد یادآور شد: تصمیماتی که شهرداری می‌گیرد براساس سیاست‌گذاری بوده و شهرداری مجری آن کار است البته مسائل موجود در اجرا باید برطرف شود.

وی در ارتباط با معضل زباله در منطقه چهاردانگه گفت: مقرر شد در فضای کارشناسی، طبیعی و منطقی و براساس نظرات کارشناسی دستگاه‌های مرتبط نشستی برگزار شود و این موضوع نباید موضوعی سیاسی تلقی شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نگران جریان‌سازی‌هایی که در زمان انتخابات معمولاً انجام می‌گیرد هستم، خاطرنشان کرد: طبیعتاً با این موضوع برخورد می‌شود و با توجه به حساسیت موضوع باید این مهم در فضای کارشناسی تصمیم‌گیری شود.

یوسف‌نژاد اظهار کرد: تلاش ما این است منافع مردم چهاردانگه که مردم شریف و زحمت‌کشی هستند در موضوع زباله لحاظ شود به نظرات آنان احترام گذاشته شود و اگر سوءاستفاده و استفاده دروغی و باندی و انتخاباتی کنند منطقی نیست و شدیداً باید با این موضوع برخورد می‌شود.

وی در پایان گفت: انکار نمی‌کنم معمولاً زباله پیامدهای منفی و مشکلات زیست‌محیطی روی اکوسیستم دارد و این موضوع باید توسط نظرات کارشناسی بررسی شود.

به گزارش فارس، با وجود اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها هیچ گوش شنوایی وجود ندارد و ادامه این روند موجب ازبین رفتن جنگل‌ها و آلودگی آب‌ها می‌شود.

در حال حاضر آب رودخانه‌ها و دریاچه‌ها تقریباً آلوده بوده و جنگل‌های زیبا نیز تبدیل به گورستانی برای زباله‌ها شده که شاید دفع و حذف آنها هزاران سال به طول بینجامد؛ در حالی که در شهرهای بزرگ که خاک حاصل‌خیزی هم ندارند نه اثری از زباله هست نه آلودگی بلکه شاهد تلاش شبانه‌روزی آنها در زیباسازی شهرشان هستیم.