آخرین اخبار
8:21:54 - یکشنبه 26 فوریه 2017
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یوسف نژاد در موافقت با تبصره هدفمند کردن یارانه ها در بودجه سال ۹۶؛
مجموع درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه ها حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان است/ هزینه ها باید از مجموع درآمدها کم شود
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مجموع درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه ها حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان است و برای محاسبه این مسئله باید از مجموع درآمدهای این حوزه، هزینه ها کم شود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه، ۷ اسفندماه) مجلس شورای […]

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مجموع درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه ها حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان است و برای محاسبه این مسئله باید از مجموع درآمدهای این حوزه، هزینه ها کم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه، ۷ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور گفت: آقای حاجی بابایی اگر اظهاراتشان را به درآمدهای شرکت ها مستند می کنند باید بگویم که هم اکنون ۳۷۰ شرکت وجود دارد که درآمدهای آن ها به خزانه برمی گردد و در این عرصه باید درآمدهای خالص محاسبه شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی دیگر براساس قانون، مابه التفاوت قیمت حامل های انرژی باید به خزانه واریز شود نه اینکه درآمدهای حاصل از این حوزه به خزانه واریز گردد. آقای حاجی بابایی شما در دوره هشتم بودید چرا در آن موقع درباره این مصوبات صحبت نکردید شما به جای استناد به گزارش دیوان محاسبات که درآمد حاصل از هدفمندی را که ۳۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرده، به درآمدهای ناخالص استناد می کنید این درحالی است که از این درآمدها باید هزینه ها کم شود. همچنین شرکت های دولتی دارای ساختار و ارکان متفاوتی هستند و هزاران گرفتاری دارند.

وی افزود: براساس گزارش دیوان محاسبات مجموع درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه ها حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان است، گفت: گزارش نوبخت در این عرصه با گزارش دیوان محاسبات یکسان بود به طوری که درآمدهای خالص از حوزه هدفمندی از فروش فرآورده های نفتی ۲۳ هزار میلیارد تومان، از فروش منابع گاز، ۱۰ هزار میلیارد تومان و در کل ۳۶٫۴ هزار میلیارد تومان است.

یوسف نژاد تصریح کرد: در سال ۸۸ در حوزه هدفمندی، انحراف اولیه ای در مجلس صورت گرفت. اشتباه از آن جا شروع شد که به جای آنکه از محل درآمدها هزینه ها را بچینیم آمدیم هزینه ها را بزرگ جلوه دادیم اما درآمدها اندک بود که این مسئله موجب شد که دولت ها به بودجه های دیگر از جمله اعتبارات بانک ها دست اندازی کنند چون مردم و خانوارها منتظر دریافت یارانه بودند./